Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kanarie eitje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kanarie eitje
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-05-31 - 18:21:23 send message to belg

kheb al verschilende kanaries gehad die eieren gelegd hebben en alle eitjes waren blauwachtig met stipjes (eitjes van glosters)
vandaag heefd er een kanariepop voor het eerst een eitje gelegd en tis zonder stipjes op het eitje
graag zou ik willen weten of de stippen op het eitje een doelpunt hebben of is dat eens zonder stippen bij de meeste kwekers ook ?bij mij is het de eerste maal zo.
kan men meschien door de stippen zien of het ei bevrucht is of niet .(kan ook iets te menen hebben meschien met de bevruchting) ? waccht spannend op een antwoord


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-05-31 - 18:28:24 send message to sp3ts3r

bij mijn weten als er geen stipjes op staan of wijnig en het ei is niet echt blauw maar dan heel licht blauw dan is het niet bevrucht dus ik denk dat jou ei niet is bevrucht


mvg sp3ts3r


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-05-31 - 19:15:59 send message to kwinten

bij mij waren op 5 eitjes geen stippen.En dacht het zelde(niet bevrucht)maar ze zijn toch alle 5 uitgekomen.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-05-31 - 20:59:51 send message to belg

happy :) HIER IS EEN WEBSITE EROVER
http://robirda.com/showegg.html

KAN ER IEMAND DAT VERTALEN?

link aangepast


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-06-01 - 02:20:17 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vertaald.

This handful of canary eggs, each one from a different hen, shows how they can vary. The colour can range from almost white through the light blues to a darker, almost muddy greenish-blue, and some hens can lay larger or smaller eggs than another hen of the same size.

Sometimes there are speckles of a lighter red-brown, or a darker black-brown. While these markings do often tend to cluster on the bigger end of the egg, they can occur anywhere, and indicate that the chick within could show melanistic markings - especially with the more heavily marked eggs.

Deze hand vol kanarie-eitjes, elk van een andere pop, laat zien hoe de eitjes kunnen variëren. De kleur kan variëren van bijna wit via lichtblauw naar een donkerder, "modderig" groenblauw. Verschillende poppen kunnen verschillend ematen eitjes leggen, ook als de poppen zelf even groot zijn.

Soms staan er stipjes op, licht rood-bruin of donkerder rood-bruin . Hoewel deze vlekjes vaak in gropejes voorkomen op het dikste deel van ei, kunnen ze ook elders staan. Vaak geeft het aantal stippen op het ei aan, vooral bij eieren met veel stippen, hoeveel de melaninevlekken (donkere veerdelen) van het jong dat er in zit zal krijgen.
Ton.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2005-06-02 - 12:53:17 send message to belg

bedanktwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede