Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hulp gevraagd met gewonde kraai/Kauw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-06-04 - 12:54:26

Hoewel er hier en daar iets te na aan de rand is gereageerd en zelfs misschien iets te ver op de man heeft het ook een positieve kant. Anderen die dit topic lezen leren hier namelijk wel heel veel uit. Juist de teksten waarin uitgelegd wordt wat deze dierenliefhebber beter had kunnen doen in eerste instantie is een goede les voor allen. Niet om SpacingBen nu af te kraken maar juist om ook hem erop te wijzen wat hij de volgende keer beter anders zou kunnen doen.

Persoonlijk vind ik SpacingBen een echte dieren held. Hij deed wat anderen nalieten! En door alle tips die hij nu heeft gekregen doet hij het de volgende keer waarschijnlijk weer maar dan gelijk al een stuk beter.

Wat betreft die dierenambulance vind ik dat ze de regels te buiten zijn gegaan. Het is hun taak om de dieren op te halen en naar de juiste instanties te brengen. Zelfs als deze buiten de stad zitten is en blijft het hun taak!

Erwin


asfoer
Oud Lid
Posts :18

Oud Lid
2005-06-04 - 15:05:12

ik wil niet vervelend zijn maar ik denk dat je de vogel niet mag huoden
ik ken iemand (4jaar geleden) die ook een kraai had
deze werd in beslag genomen omdat je geen ongeringde inheemse vogels mag huoden
ze had de vogel groot gebracht met de hand omdat ze aangevale was door kat
ze had de vogel al een aantal jaren
maar de vogel werd inbeslag genomen en ze kreeg een boete
de vogel zuo gedood worden omdat hij niet terug kon in de natuur en niet als huisdier mag gehuode worden.
ik hoop dat de wet verandert is .
maar kijk het na voordat je problemen krijgt.
asfoer


sannie
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-06-04 - 15:43:21

Als je op de site kijkt die ik genoemd heb: daar staat ook dat je een ongeringde vogel van dit soort niet in gevangenschap mag houden.
Alleen als hij vrij naar buiten kan mag het geloof ik, maar lees het even na.
Volgens mij staat het daar beschreven hoe het zit met de wetgeving.


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-12 - 12:10:23

Hallo allemaal! Het gaat eigenlijk best wel goed met de kraai happy :) Hij kan al heel goed op een tak staan en probeert al te vliegen happy :) Ik moet wel zeggen dat ie ontzettend ontdeugend uit z'n ogen kijkt :P

Verder bedankt voor de hulp allemaal ik denk dat het wel goed komt happy :)

Enneh als ze de vogel in beslag willen nemen dan kan ik toch zeggen dat ik hem hou tot ie weer kan vliegen? Wat is daar op tegen?



SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-12 - 12:13:27

En nog iets... Ik rijd regelmatig langs de plek waar ik hem gevonden heb en dan zie ik ook zijn soortgenoten. Het zou heel goed kunnen dat het zijn ouders zijn, zal ik hem daar eens heen brengen?


SpacingBen
Oud Lid
Posts :13

Oud Lid
2005-06-15 - 23:24:08

Zeg mootje, zo op dit forum schiet niet op zou je misschien je e-mail kunnen geven?


fc113
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-04-24 - 20:41:54

van ochtend heb ik en kraai gezien die gewond was. Hij kon niet meer vliegen. Ik wou hem naar het dieren ambulance brengen maar hij was niet te vangen tot dat hij op een een of tander manier de boom in kwam. Ik heb hem daar maar even laten zitten. Toen ik kwam ik om 19:00 uur weer even kijken en hij zat er nog. Toen ben ik nara huis toegegaan om brood te halen. Ik heb dat onder de boom gelecht. Wat moet ik nou doen?


VogelsinNood
Website Member
Posts :4

Website Member
2013-05-31 - 20:57:10

Hallo! Je kan zien dat een kraai volwassen is als al het wit bij zijn snavel verdwenen is. Als dat verdwenen is, Zou hij eigenlijk moeten kunnen vliegen. Als dat niet zo is zou ik contact met iemand opnemen, of zoek info! Ik heb ook een jonge kraai zijn naam is Johnny! Kraaien hebben een groot hok nodig, want die van mij klimt echt overal op! Daarom zijn planken en al die klimdingen wel handig!

Groetjes Heather en Melissa,
DierPlezier Opvangcentrum.


VogelsinNood
Website Member
Posts :4

Website Member
2013-06-01 - 11:25:01

P.S Als De kraai weer kan vliegen, moet je hem bij een groep andere kraaien brengen. Kraaien reizen nooit alleen, dus ik zou het maar doen.
(Als hij weer kan vliegen dan!)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-01 - 11:57:23

Jullie bedoelingen zijn vast goed, maar de vragen uit dit topic stammen uit 2005 en 2008. Deze kraaien zullen dus inmiddels al weer een aantal jaren rondvliegen, denk je niet?wink ;)


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2013-06-01 - 18:56:14

ik wil de natuur, beter worden ?
maar ? wie helpt wie ?.
kauwen en kraaien zijn roofvogels .
roven alle nesten . ook de vlaamse gaai .

zinloos deze gewonde vogels helpen .
zal moeten neergeschoten worden .
zoals de vos en everzwijn .
door de wet zeker ?

wanneer je als boer bij de morgenstondt op staat en alles om geploegdt , de meesjes doodt, merelnest kapot .

dan denk je eens na ze .????


VogelsinNood
Website Member
Posts :4

Website Member
2013-06-02 - 09:36:14

Wat? Ben jij gek, ofzo???? Kraaien hebben ook een leven, ik bedoel voor ons worden ook dieren geslacht, zouden wij dan ook dood moeten???


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2013-06-02 - 10:31:27

Nu de jonge mereltjes hier uitvliegen, zie ik de eksters rondhangen om voer voor hun jongen te vinden......en soms is dat een jong mereltje.

Dat is niet leuk om te zien, maar zo gaat dat, Medaar. Dat is de natuur en daar moeten wij ons niet mee bemoeien, denk ik.


Dit bericht is door moderator Karel aangepast


Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede