Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ik ben boos! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-27 - 22:25:23

Deze zelfde verenigingen hebben niet het recht om zich te bemoeien met het leveren van ringen door een andere firma, zij hebben geen alleenrecht op het leveren van ringen.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-05-28 - 04:01:03

niet lid worden maar wel kritiek (terecht of onterecht) word lid en help mee de situatie te verbeteren


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-28 - 09:38:02

Juist daarom zou je wel lid moeten worden. Kun je met jouw "kennis"andere leden wél de voorlichting geven die ze nu waarschijnlijk niet krijgen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-28 - 11:50:49

Dit topic gaat niet over de voor of nadelen van het lid worden van een vereniging. Het is gestart omdat gearhead zaken heeft gedaan met een extern bedrijf. Dit bedrijf heeft zich laten beinvloeden door een van de vogelfederaties, vlg. gearhead.
Het is als de zaken daadwerkelijk zo zijn, terecht dat gearhead hierover gebelgd is. En daar gaat dit topic over! Wijk er niet te ver vanaf.

Ik heb gevraagd voor meer info ter ondersteuning, ik heb gevraagd of de federatie die hier ook vertoefd wil reageren. Het is natuurlijk ontzettend logisch dat zij hiervoor waken als zo'n topic meteen ontaardt in een gebekvecht over de kwaliteiten van federaties of verenigingen. Als men dit liever heeft, ... oke.

Maar het is daarom wel goed, zoals ik al eerder schreef, eerst beide kanten van het verhaal te horen als men de gelegenheid tenminste aangrijpt.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-28 - 12:15:41

ParkietenPeter,
gearhead legt de schuld neer bij anderen, en dat is op z'n zacht gezegd een beetje vreemd. Daarom zeg ik; Wordt lid van een vogelvereniging, hier kun je alle informatie krijgen o.a. ook om ringen te bestellen. Dus ik ga niet off-topic.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-05-28 - 12:23:43

Gearhead klaagt over, is boos dat verenigingen zich bemoeien met het leveren van ringen buiten hen om. Ten zij het genoemde bedrijf een exclusief contract met een vereniging heeft, slaat dit gedrag van deze vereniging totaal nergens op.
Ik probeer alleen maar aan te geven dat er diverse goede redenen zijn om niet lid te worden of te zijn omdat men suggereert dat het probleem bij Gearhead ligt: moet hij maar lid worden.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 13:07:33

Helemaal mee eens Johan!

Het is aan iedereen vrij om wel of geen lid te worden van een vereniging.

Maar het is toch van de zotte dat als je van overheidswege verplicht bent om te ringen dat je ze daar, de verenigingen dus, dan ook alleen kan krijgen...nou ja: kopen!

Misschien is het een ideetje om alle ringen via het Cites-bureau te kunnen bestellen....????
Zij zijn tenslotte de uitvoerende en "verplichtende" instantie!!!!

Want je ringt tenslotte je vogels niet om dat zo'n ring stoer of mooi staat, maar voor controleerbare registratie....razz :p!
Je haalt je kentekenplaten van je auto toch ook niet bij de supermarkt.....laugh :Dlaugh :D!

Zijn alle ringproblemen uit de wereld en wordt iedereen gelijk behandeld......happy :)

Lennart wink ;)


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-05-28 - 13:37:35

Lennart dat zou idd een ideale oplossing kunnen zijn, maar in deze tijd van bezuiniging zal dat helaas moeilijk gaan (uitgeven van ringen is weer extra werk dus moeten ze extra mensen in dienst nemen etc etc)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-05-28 - 13:44:07

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Daniël daar hebben we in Nederland ook een, zelfs wettelijke, oplossing voor:

Langdurige werklozen of uitkeringsgerechtigden met behoud van uitkering.....razz :p!

Lijkt me stug dat ze er niet een paar honderd kunnen vinden....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D!

Voor hen die dit kwetsend vinden: Ik ben ook langdurig werkloos, pre-VUT met alle verplichtingen van een werkloze......happy :)!

laugh :D..laugh :D


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-28 - 15:17:43

Als iemand die geen lid is van een Nedelandse vogelbond, zullen deze bonden zich zeker niet bemoeien met het bestellen van ringen bij een ringenfabricagefabriek. Laten jullie je toch niet in de maling nemen. En Johan, zonder de bonden en daarvan de verenigingen, hadden we de vogelsport nooit op zo'n hoog niveau gekregen als waar het nu staat. ook jij en alle andere vogelliefhebbers profiteren hiervan. Jouw opstelling is hierin erg kortzichtig en vooringenomen.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-05-28 - 15:42:28

Ook al ben je lid van een bond of vereniging,zij zijn niet gemachtigd zich daar mee te moeien,de zaak is enkel dat men zelf een paar eurocenten misloopt,dit gaat nu over één liefhebber,in werkelijkheid gaat het over veel meer.
Wat betreft het niveau van de vogelsport,denk dat de verenigingen gewoon gegroeid zijn door de liefhebbers en de liefhebbers hebben de verenigingen groot gemaakt en niet omgekeerd.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-05-28 - 15:57:08

Maar Jani lees mijn bovenstaand stukje nog een keer door, volgens mij heb je het niet goed gelezen.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-28 - 16:24:27

al dat gezeik over het wel en niet lid zijn van vereniging of wat vogelbonden wel of niet doen helpt gearhead niet aan ringen, en als dat nog ff door gaat kan dit topic gesloten worden want dan kan hij de 6 vogeltjes niet meer ringen.
Beter is om zijn adres te vragen en die 6 ringentjes op te sturen.
Wordt hij later misschien ook wel lid van een vereniging.
Liefhebbers helpen elkaar toch altijdwink ;)
Henk


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-05-28 - 16:29:20

opsturen doe ik niet hij kan ze komen halen ik heb ringen van mijn zebravinken over ringmaat 2.9 neem maar kontakt op met mij gr


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-28 - 16:30:40

kijk dat kan ookwink ;)
Henk




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede