Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenoverlast
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kattenoverlast
Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2003-08-11 - 13:41:46 send message to Faos

Ik heb sinds een paar maanden een voliere met parkieten enz.
Nu heb ik de laatste tijd veel last van katten.
ik heb al een net gespannen bovenop en daar komen ze nu niet meer, probleem is dat ze nu steeds tegen de draad aanhangen. Ik heb ook schrikdraad overwogen , maar dat vind ik niet uitzien, zo is mijn voliere net een gevange
nis. Heeft ieman deen oplossing hiervoor?


lucifer
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2003-08-11 - 15:19:34 send message to lucifer

Als de katten in de buurt van de voliëre komen gewoon natspuiten met de tuinslang, na enkele keren een koude douche te hebben gekregen zijn ze geleerd en komen ze niet meer terug.


wkreuze
Website Member
Posts :69

Website Member
2003-08-11 - 17:12:00 send message to wkreuze



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-08-11 - 17:37:54 send message to blg

Je gaat naar de politie, meldt dat je overlast hebt van zwerfkatten, wettelijk zijn hun verplicht om deze te vangen, maar als je voorstelt ze voor hun te vangen en ze naar het dierenasiel te brengen, zijn ze allang blij.
Zorg ervoor dat zij contact met het dieren asiel opnemen anders moet je betalen.
Het bespaart je meteen van juridische problemen, je handelt immers in opdracht van hun.
Eigenaren kunnen hun katten tegen vergoeding ophalen bij het asiel.
Werkt perfect, een beetje vlees erin, en daar is de boosdoener al, als er katten verdwijnen kan dat grote problemen veroorzaken in de buurt en jij met je vogels bent de eerste die ze verdenken.
Wat je natuurlijk wel nodig hebt is een vangkooi, neem er een van een meter lang of meer, verder voordeel is dat je ook andere lastposten vangt.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2003-08-11 - 20:05:05 send message to marti

Het eenvoudigst is gewoon zelf een kat nemen. Deze houd vreemde katten uit zijn territorium en je vogels en eigen kat raken snel aan elkaar gewend.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2003-08-12 - 22:06:11 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

[


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2003-08-13 - 07:39:35 send message to zwier01

Uit ervaring kan ik zeggen dat schrikdraad het meest effectief is. Het vangen van katten is effectief gedurende een hele korte periode en de buren zullen je het je niet echt in dank afnemen.
Als een kat in aanraking is gekomen met schrikdraad zal deze minimaal een half jaar weg blijven bij de volieres.
Wij hebben een dun draadje aan de onderkant van de vluchten langs lopen, lijkt netjes en is dus zeer effectief.


Michaelvanaalst
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2003-08-13 - 10:57:26 send message to Michaelvanaalst

Wij hebben al jaren schrikdraad op de voliere.
Het zicht op je vogels wordt er absoluut niet door verpest, maar de katten worden er wel door gepest.
Wij hadden ons gaas zwart geschilderd (wat zowieso een beter zicht op je vogels geeft) en zwarte collectoren genomen voor het draad. Het draad is in eerste instantie wel fel gekleurd, maar die kleur is er met ons klimaat snel vanaf.
Het draad valt dus na verloop van tijd helmaal niet op. Je moet het spannen op de plekken waar katten makkelijk kunnen komen. SUCCES


spinnetje
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2003-08-13 - 18:20:50 send message to spinnetje

ook wij hebben zelf een kat en ik kan zeggen dat dat het beste helpt, bij schrikdraad gaan ze uiteindelijk gewoon voor de voliere zitten of via een andere weg op het dak een eigen kat zal zijn terretorium verdedigen en zal daar geen katten toelaten.

Succes


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2005-03-31 - 01:06:37 send message to noel

een harde manier waar ik moeite mij heb,. is een buis in de grond van 120 cm schuin de grond in.
stuk vlees erin en hebben,. die kat,.
niet mij manier maarja


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-03-31 - 02:48:46 send message to Wickingh

Hai,

het vreemde bij mij is sinds ik een voliere heb zie ik bij ons in de tuin geen katten meer.
Zou het kunnen liggen aan het soort vogels dat je in de voliere hebt? Vooral mijn lori's zijn enorm felle rakkers, heb er verder rose kaketoe's in en grijze roodstaarten,

mvg Frank


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-03-31 - 08:16:12 send message to djenco

Ik heb wel eens gehoord dat als je cacao-doppen tussen je planten strooit, dat dat ook katten verjaagt. Doppen zijn te koop bij ieder tuincentrum.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-03-31 - 08:58:15 send message to johanblok

Het beste is om zelf een kat te hebben, houd andere katten + muizen weg. Overigens wat is nu helemaal het probleem: mijn vogels schrikken in het geheel niet van een kat op de voliere. De onwenselijkheid hiervan zit vaak meer in de hoofd van de vogeleigenaar dan in de daadwerkelijke schade voor de vogels.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-03-31 - 09:25:21 send message to DenisdeV

quote
Overigens wat is nu helemaal het probleem: mijn vogels schrikken in het geheel niet van een kat op de voliere

Dat zal dan echt aan je type vogels liggen. Het heeft mij in het verleden toch meerdere vogels (allen tropen)gekost :
- vogels met de kop tegen het plafond, tot bloedens toe, zeker als poes ook nog een leuk met zijn pootjes er naar gaat slaan
- vogels 's nachts compleet gedesorienteerd en overal tegenaan vliegend

Een eigen kat lost veel op,de andere oplossingen zijn helaas vaak tijdelijk danwel zo grof (de buis in de grond,schandalig !), alleen moet je eigen kat dan ook wel leren niet dezelfde grappen uit te halen.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-31 - 09:45:40 send message to Lennart

Een hond is ook een oplossing.....happy :)
Geen enkele kat in de tuin...ja zelfs niet in de buurt!

Maar een kat kan ook...en het liefst nog een beetje dominante ook zoals de mijne...en er komt echt geen enkele kat in zijn territorium want hij sloopt ze! (Is geen grapje...sad :()

Daarbuiten is hij de liefste kat van de wereld....laugh :D!
En mijn vogels...? Zien hem niet eens staan...laugh :D

Maar inderdaad kan het met kleinere vogels wel een probleem zijn daar ze in paniek raken en blindelings gaan vliegen en dat vind de kat natuurlijk wel leuk, want het is en blijft een roofdier.

Heb vroeger bij mijn gezelschapsvoliere wel altijd schrikdraad gebruikt en die kun je heel mooi uit het zicht werken en werkt ook fanatastisch. Als de katten in de buurt éénmaal zo'n optater gehad heeft zie je hem niet meer terug. Het probleem ontstaat weer als er een nieuwe kat in de buurt komt!

Cacaodoppen, net zo goed als al die spraybussen, is een fabeltje: De kat heeft een hekel aan de geur en zal als ze vers zijn niet echt snel daar overheen gaan. Maar met ons klimaat is die lucht er heel snel vanaf en de katten poepen en piesen na een kleine periode met net zoveel liefde tussen de doppen als op de kattenbak.....laugh :Dlaugh :D!
En bij sprayen mag je wel om de dag gaan spuiten...en als je dat uirekent ben je goedkoper en effectiever uit met een schrikapparaat.....happy :)!

Lennart wink ;)


etab
Website Member
Posts :42

Website Member
2005-03-31 - 16:10:27 send message to etab

ik had ook last van katten.
Gewoon een plantenspuit klaar zetten en een paar weken steeds spuiten.

Nu komt er nog 1 wel eens kijken maar die doet niks. Die kijkt alleen maar vanaf een meter.
Op een bepaald moment weten ze toch wel dat er niks te halen valt.

(en ik heb geen open grond verder dus geen gelegenheid tot poepen of piesen) Want dat scheelt ook veel bezoek!




Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
volgende >>>

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 74 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede