Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Aanvallende ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aanvallende ara
Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-21 - 10:43:25

Hallo allemaal,

Ik heb eens een vraagje aan mensen die een beetje het gedrag van ara's kennen.
Mijn maracana is stapelgek op ons, zowel op mij als op mijn man maar.............
als ik hem s'morgens uit zijn kooi haal en mijn man is thuis (die is niet zo heel vaak s'morgens thuis, meestal al om 6 uur aan het werk) maar als hij er is en ik haal mijn maracana uit zijn kooi en mijn man komt te dicht in de buurt dan vliegt hij mijn man aan en bijt hem keihard.

Als mijn man niet bij het ochtendritueel aanwezig is is er niets aan de hand en is ie poeslief voor hem.

We hebben al geprobeerd of hij als ik er niet ben ook zo doet, maar als ik niet thuis ben en mijn man haalt hem er s'morgens uit dan doet ie hem niets.

Vanmorgen was het helemaal raar want normaal wil Caro (de maracana) zijn verse drinken en eten en een walnoot en dan is het goed, maar hij bleef maar knuffelen met me.
Totdat mijn man weg was en toen was hij weer aan het roepen (beetje kraken, zeurderig roepje)om mijn man, en toen hij in de gaten had dat die niet terugkwam, moest ie terug naar zijn kooi om te eten.

Dus ik snap er niets meer van, als mijn man te dichtbij komt dat valt Caro hem aan, maar als mijn man weggaat dan wilt Caro dat ie terugkomt!!

Zeer verwarrend vind ik, weet iemand of dit misschien iets met zijn hormonen te maken kan hebben, dat vermoed ik namelijk, Caro word in augustus 3 jaar.

Ik zeg altijd maar gewoon tegen mijn man dat ie s'morgens maar niet in de buurt moet komen en mij gewoon ff het ritueel moet laten afmaken, nadat die noot op is en hij ff gespeeld heeft kan mijn man weer alles met hem doen.

Groetjes Lilian


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-05-21 - 11:28:59

das raar ksnap er niks van sad :(


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-21 - 12:15:56

Ik dus ook niet en mijn man ook niet, en mijn man is er niet blij mee want hij is stapelgek op Caro, en Caro ook op mijn man alleen s'morgens dus niet!!!!!sad :(


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-21 - 12:42:14

beste Lilian

het is eigelijk niet zo raar jou papagaai ziet jou als partner goede vriend maar ziet ook dat jij het goed kan vinden met je man .ik denk dat hij jou man ziet als gevaar voor jullie vrienschap.daarbij het is broedseizoen de hormonen beginnen te werken.
als dadelijk de dagen weer korter worden zal het weer minder worden de agressie tegen je man.

groetjes John Hesen


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-05-21 - 12:44:59

Mag een ara geen ochtend humeur hebben dan??laugh :D
Henk


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-05-21 - 13:26:53

Dat is heel raar, misschien is hij bang dat je man tussen jou en je ara in komt te staan...
hele rare situatie maarja...

Joyce


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-05-21 - 15:16:03

Beste Lilian,

Dit zijn van die vraagjes waarvan ik van mening ben dat je die beter aan een echte deskundige op het gebied van gedrag van papegaaien kan vragen.
Bonnie Talsma van stichting papegaaienhulp kan je wel verder helpen.
Ik mag geen reclame shocked 8O maken maar via google en het woord papegaaienhulp kom je op de site van haar en haar man. Succes verder.
heb je nog meer vragen mail me maar....

Groetjes Adriaan


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-05-21 - 17:05:53

Ja eigenlijk heb je gelijk Henk, een ochtendhumeur mag best!!
Heeft mijn man zelf ook best last van!! hahahalaugh :D

Ik kijk gewoon ff aan.
Het is pas een paar weken en ik denk zelf ook dat het aan de hormonen ligt, ik merk wel aan Caro dat ie een beetje spijt heeft achteraf hoor, hij maakt het altijd goed met mijn man en ik vind dat die ook wel een beetje rekening ermee kan houden.
Het is per slot van rekening geen hond die je kan trainen met straf e.d.

Mocht het erger worden kan ik altijd nog hulp inschakelen van een prof, bedankt voor de tip in elk geval Adriaan.
Mocht het erger worden dan houd ik je aan je aanbod!!


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2005-05-21 - 17:36:38

beste Adriaan

Zijn wij geen deskundigen dan?
Ik zit hier de hele dag tussen de handtamme papegaaien.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn vaste huispapegaai dat is mijn beste maatje maar als mijn vriendin in de buurt komt valt hij haar aan.
s`morgens ben ik altijd weg en dan zit mijn papegaai bij mijn vriendin te kroelen op moment dat ik thuis kom is dat afgelopen en moet ze wieberen.dat probleem krijg je eenmaal als de dagen langer worden en de hormonen gaan werken.dan zien ze andere als storend element in hem zijn vriendschap,en vooral als die persoon goed met hem zijn maatje kan vinden.
ik heb er misschien een oplossing voor.
als je je papegaai in een apparte kamer slaapt kun je zorgen dat hij misschien maar 12 uur licht ziet op een dag bevoorbeeld van 9 uur tot 21 uur de rest gordijnen dicht lekker slapen zo dat voor hem de lichturen van de dag kort blijft.

Groetjes John Hesen.



Faos
Website Member
Posts :46

Website Member
2005-05-21 - 20:42:15

Ik heb iets vergelijkbaars met een Port lIncoln.
Hij is helemaal verslingerd aan mij, maar telkens als ik in de buurt kwam, vloog hij mij aan.
Nu bleek dat hij een zij is en erg klaar is om een nestje te bouwen.
Misschien niet hetzelfde maar wel iets vergelijkbaars
laugh :D


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-06-13 - 11:32:29

raar!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede