Hallo Daniƫl
Wij kweken met vlammenwevers. Niet gericht maar
we hadden een koppel gekocht omdat de man zo mooi was. We hebben het tweede jaar eieren gehad, zonder jongen. Vorig jaar eieren en twee jongen. Hierna nog 2 nesten gehad maar het vroor inmiddels buiten en de jongen gingen dood. Ze zitten bij ons bij verschillende andere soorten vogels in een gezelschapsvoliĆØre.
gr. Erik-Jan
ps. zijn er mensen die ook EK vlammenwevers hebben (gehad)??? (ruilen voor onverwant?)
De wevers maakten een nest in een touwnest. De pop legde eerst de eieren (2) en bouwde toen het nest eromheen (niet gevlochten) De man heb ik er niets aan zien doen. Ze bouwde het nest alleen met kokosvezel (gewoon bruin). De twee nesten hierna waren allebei gewoon in een halfopen nestkastje, ook eerst eieren en daarna pas kokosvezel. De man/pop vlecht wel stukjes in de bamboe en conifeer maar dat zijn nooit echte nesten geworden
gr. Erik-Jan
Ik weet verder dat een man in Bergen op Zoom met wevers kweekt (of heeft gekweekt) maar ik kon zijn adres niet achterhalen. Weet iemand misschien wie hij is of kweekt zelf nog met wevers
Ik heb in 'onze vogels' van een paar jaar geleden ook een verslag gelezen van iemand die vlammenwevers gekweekt had. Dat was voor vlammenwevers de eerste eigen kweek (voor zover bekend)
gr. Erik-Jan