Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vererving spitsstaartamadines en extra info Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vererving spitsstaartamadines en extra info
cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-24 - 10:47:14 send message to cocobar

Ik heb een wildkleur man en een ino popje, welke jongen kan ik verwachten (is ino ressecief of dominant of geslachtsgebonden???)

Kan iemand mij ook wat meer vertellen over de vererving van andere mutaties (bruin, isabel, albino, lutino...)
en in het bijzonder ben ik geinteresseerd in meer informatie over de LUTINO, heeft iemand een foto want hoe ziet deze kleurslag eruit?

Zijn spitsstaarten trouwens nestslapers?
Eten ze graag fruitvliegjes?

Weet iemand een boekje over spitststaartamadines?? want ik wil meer weten over deze vogels en wat ik op het internet vind volstaat niet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-25 - 08:50:40 send message to ParkietenPeter

Dit zal best wel iemand weten.

Bij kromsnavels is het zo dat je een splitvogel nodig hebt om ino's te trekken. Is de wildkleur geen split komen er alleen splitten uit. Maar of dat bij de amadines zo is weet ik niet.

De pro's komen zo wel met een antwoord.

wink ;)


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-04-25 - 12:45:37 send message to padda

van spitsstaarten weet ik niets maar ik heb wel gordelgrasvinken zitten. Ik geef ze geen levend voer ofzo maar wel eivoer met gedroogde insecten. Van mij slapen ze niet in hun nestkast, ze slapen altijd naast elkaar (per koppel) op de stokken.
Met de vererving kan ik je ook niet helpen. Jurn


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-25 - 19:04:21 send message to cocobar

Ik vermoed dat de poppen ook een spitste staart hebben, maar mijn popje mist deze voorlopig, hoe lang duurt het eer de staart teruggroeit (4weken?)


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-04-26 - 13:51:35 send message to padda

normaal duurt het 4 à 6 weken maar ik hoop dat je pop geen gordelgrasvink is, ik ben het niet zeker maar ik denk dat bij de ino gordelgrasvinken de vogels ook een rode snavel hebben en aangezien je vogel (nog) geen lange staart heeft kan het mss een gordelgrasvink zijn, je zal het wel zien binnen enkele weken. Op de volgende site staat er een ino gordelgrasvink, Jurn

http://www.ton-albers.nl/gordelgrasvink.htm


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-26 - 14:56:11 send message to cocobar

Ik moet zeggen dat mijn pop heel veel op die gordelgrasvink lijkt, dat zou een zware domper zijn... maar ik vermoed dat de ino spitsstaart en gordelgrasvink strek op elkaar lijken, niet?


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-04-26 - 16:45:11 send message to padda

volgens mij is er idd niet veel verschil tussen maar ik ga dit weekend (zit nu op kot) eens thuis in enkele boeken kijken of er geen ino's van beide soorten instaan en ze dan eens vergelijken. Je zal het binnen enkele weken wel zeker weten (als de staart teruggroeit). Zoek anders eens op google naar ino spitstaarten, Jurn


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-04-26 - 20:01:18 send message to erik

Het verschil tussen spits en gordel is te zien aan de snavel en staart de gordel heeft een blanke snavel en vrij korte staart de spitsstaart heeft een rode of gele ( Ligt aan de mutant)snavel en twee langere midden staart pennen verder vererft de ino geslachtsgebonden hieronder een aantal paringen:

Ino man x normale pop geeft:

Ino poppen
Normale mannen split ino

Split ino man x Ino pop

Ino mannnen en poppen
Split mannen

Normale man X ino pop

Normale poppen
Normale mannen split ino

Succes
Erik


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-27 - 13:28:37 send message to cocobar

Bedankt voor de toelichting mbt de vererving.

Ik ben nu vrijwel zeker dat het een ino spitststaart pop is, de kweker in kwestie zei dat hij geen andere soorten kweekt en de snavel van de pop is oranje... De staart ontbreekt echter wel
nu maar hopen dat ze straks mooi in conditie komen in de buitenvoliere en misschien voor nageslacht zorgen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede