Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Wat wordt hier nou mee bedoelt? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat wordt hier nou mee bedoelt?
ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-17 - 14:43:30 send message to ParkietenPeter

Onlangs heb ik al eens de vraag gesteld om onderwerpen duidelijk te omschrijven.
Dit helpt bij het zoeken in het forum.

Voorbeeld:
Een onderwerp bespreekt het paargedrag van de JabaJaba vogel. Het onderwerp waar dit topic mee geopend is was dan: "Wat is het paargedrag van de JabaJaba vogel en wat kan ik hem leren?" Dit is een duidelijke vraag die ook terug te vinden is in het archief als iemand anders na een jaar ook met deze vraag zit. Maar wat als er onderwerpen gepost worden als:

- JabaJaba vogel; of,
- trucjes???; of,
- Dringende vraag!; of,
- Is het zover??; of,
- Mijn LOT; of,
- samen overwinteren; of,
- broeden; of,
- das jammer

Bij al dit soort onderwerpen wil de poster eigenlijk iets weten over de JabaJaba vogel.


Maar wie van jullie zal zich de moeite nemen om al deze onderwerpen te openen en volledig door te lezen om zijn antwoord/lessen eruit te halen?

Dan vinden wij vervolgens maar het volgende onderwerp terug: "Wie kan mij helpen?" Natuurlijk is zo'n vraag makkelijker gesteld dan het antwoord gezocht is in het archief.
Maar wees hier niet te lui in!

Dit voorbeeld resulteert er alleen maar in dat de server gevuld wordt en 20 keer hetzelfde antwoord gegeven moet worden.

Hetzelfde geldt voor het te ver afdwalen van de geopperde vraag. In een onderwerp over het paargedrag van de JabaJaba vogel verwacht niemand iets te vinden de huisvesting van mijn zebravinkje!

De laatste tijd gebeurt dit veel te vaak!

Let erop dat de onderwerpen duidelijk omschreven worden en er niet te zeer van afgeweken wordt. Het zou toch jammer zijn dat reacties verwijdert zouden moeten worden omdat het het onderwerp vertroebelt of omdat de server te vol raakt!

Als we nu met z'n allen hierop letten, zal de kwaliteit van de antwoorden ervoor zorgen dat het forum van vogelarena onze hobby ten goede komen.

Ik hoop dat jullie hier in mee willen werken zodat niemand teleurgesteld hoeft te worden als de server vol is en hij/zij met een dringende vraag niet meer terecht zou kunnen.

Vriendelijke groeten
Peter MV


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-17 - 19:06:59 send message to natasja

Ik snap je opzet wel maar ..wink ;)

Het is zo makkelijk offtopic te gaan , vaak komen offtopic juist de meest intresante discussies en wetenswaardigheden naar boven , ik ondersteun je vraag echt wel maar stel tevens de vraag of we nou bezig zijn met een forum of een archief te vullen ..

Ik persoonlijk zou het namelijk lang niet meer zo leuk vinden als ik contineu berichten moet plaatsen met het oog op het "archief" en offtopic .. sja ik vind dat dat moet kunnen op een forum .. maar wie ben ik wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-17 - 19:50:33 send message to Lennart

Ben het met Natasja best wel eens!

Juist door het beetje off-topic gaan komen de beste discussies los en ook ik meen dat daar een forum eigenlijk voor bedoeld is.
En op het moment dat het wat te ruig begint te worden op het forum hebben we gelukkig nu een tweede moderator om het één en ander in goede banen te (be)geleiden, zodat het niet echt ontspoort zoals in het verleden wel gebeurd is!

Ook ik steek best de eigen hand in eigen boezem want ook ik ging daar in mee in het heetst van de strijd en is het dus goed dat er nu steeds iemand meekijkt om in de gaten te houden dat het wel fair gebeurt!!!!

Wat ik nu constateer dat er verscheidene topics de afgelopen week vroegtijdig gesloten worden zonder dat er eigenlijk iets ergs aan de hand is...en vind het een beetje de doodsteek voor dit goede forum!

Als ruimte een probleem is zou het een optie kunnen zijn dat bijvoorbeeld topics van een half jaar oud verwijdert worden van het forum want de afgelopen maanden hebben mij ook geleerd dat verschillende onderwerpen toch regelmatig terug komen als ze belangrijk zijn.

En een archief zou je kunnen vullen met goede discussie's van ouder dan een half jaar.....

En inderdaad Peter: de mensen zouden zeker een wat betere omschrijving kunnen geven in de naam van hun topic!

Lennart wink ;)


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-04-17 - 20:42:52 send message to DenisdeV

Ik ben het absoluut met onze moderators eens. Laat we a.u.b. proberen zoveel mogelijk on-topic te blijven, en daarnaast heldere onderwerptitels te gebruiken.

Een forum is wat mij betreft geen babbel/chatbox waar je al doorassocierend van hot naar her vliegt. Juist het constant terugkomen van onderwerpen en vragen die herhaald worden zijn de doodsteek voor een forum.

En dat er een aantal topics gesloten zijn is een keuze van de moderators, en in mijn optiek begrijpelijk. Want dat werd of te persoonlijk of ook teveel spaghetti.

En dat het zo makkelijk is om off-topic te gaan betekent toch niet dat je dat maar moet doen ? Als dan echt de "interessantse" discussies zouden ontstaan gebeurd dat net zo goed in een nieuw onderwerp, en dat houd de zaak wel zo overzichtelijk.


Oftewel, goede oproep Peter, ik hoop dat ieder er zich aan gaat houden.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-17 - 20:55:59 send message to Lennart

Ik bedoel dit niet lullig hoor!
Maar waarover is de afgelopen week over gediscusieerd?

Juist nergens over!

Alleen wat algemene vragen en verder niets en dat is de doodsteek voor een forum!
In mijn optiek is een forum de plaats waar je iets kan leren en tot inzichten kan komen en dat je niet veel wijzer wordt omtrent, bijvoorbeeld, de maten van een TT-kooitje!

Ga eens kijken wat hier aan de hand is...maar dan wel wereldwijd he...?

http://groups.yahoo.com/group/AviPro-Husbandry

En dat allemaal via e-mail en niks forum!!!!

wink ;)



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-17 - 22:18:51 send message to ParkietenPeter

Lennart,

Eerst ben je er voor om wat af te wijken van het topic en een uurtje later vindt je de algemeenheid een doodsteek, omdat de topics nergens over gaan?

Over het sluiten van topics moet ik je zeggen dat je geen gelijk hebt. Het valt de afgelopen week/weken best mee; in de kroeg 2 stuks - op 04 april en op 07 april - en op site-nieuws ééntje. Dit waren dan ook topics die zelfs voor de kroeg te ver gingen. Daarbij is er één topic verwijderd omdat dit een advertentie betrof.

Een leuke link die je aanvoert maar zonder inschrijving is er niets te zien. Daarbij zijn er ook meerdere ervaringen met yahoo groups die net het tegendeel bewijzen van inhoudelijke kwaliteit. Je krijgt bijv. op een dag zo'n 100 mailtje toegevoegd in je yahoo mailbox? Ik kan hier de kwaliteit niet van inzien, sorry. Ik weet dus niet waarom je dit aanhaalt?

Je bent zo te merken pro kwaliteit. Daarom verbaast het me eigenlijk dat je voor het afwijken van de discussie bent.

sad :( PPeter.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-04-17 - 22:34:58 send message to Jacqueline

happy :)

Ken de link ook die geplaatst is, is een onderdeeltje van proaviculture.
Peter je hebt gelijk wat de 100 mailtjes betreft per dag, maar zoals altijd, er zitten veel mailtjes tussen die je zo in de prullenbak kunt gooien, maar ook kom je er weleens tegen dat je denkt, he dat wist ik nog niet, of geeft je toch een bepaalde inkijk in het avi wereldje buiten onze lands grenzen.

wink ;)
Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-17 - 22:36:19 send message to Lennart

Inderdaad ben ik pro-kwaliteit en hoe feller hoe beter...qua meningsvorming dan.
En met mijn link bedoel ik dat je ook hier die berichten moet uitfilteren waar jij als hobbykweker/houder wat aan heeft. Ik lees ze ook niet alle 100/200 per dag maar je kunt in de header al zien waar het over gaat.....!
Voorbeeldje: afgelopen week ging de discussie over de temperatuur van je handopfokmiddel en neem van mij aan dat ik hier verscrikkelijk veel van geleerd heb!

En een beetje off-topic vind ik geen ramp hoor! Ook dat hoort erbij. Neemt niet weg dat jij de taak hebt om het één en ander in goede banen te leiden op het moment dat het te persoonlijk wordt! En daar heeft het in de afgelopen tijd aan gemankeerd! Maar op zich is er niks mee dat iemand vind dat de ander fout bezig is...mits onderbouwd natuurlijk!
Maar een discussie is een discussie en dan kunnen de menigen flink op- en uiteenlopen, maar dat is helemaal niet erg, want daar leer je alleen maar van!

Lennart wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-04-17 - 22:42:15 send message to ParkietenPeter

En dan is het ontzettend belangrijk om een juist omschreven onderwerp op te voeren!


Zijn we het daar tenminste over eens. wink ;)

PPeter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-17 - 23:13:42 send message to Lennart

Inderdaad, dat kan beter!
happy :)happy :)

Lennart wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-04-18 - 22:07:02 send message to natasja

Nou Peter , als moderator geef je dan wel een slecht voorbeeld met je gekozen titel voor dit bericht razz :pwink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-05-14 - 23:07:25 send message to Wickingh

Hai,

nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de JabaJaba vogel of is dit hier te veel off-topic,
Peter kan je eens een foto van deze vogel met een korte omschrijving plaatsen?

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-05-16 - 09:49:43 send message to ParkietenPeter

Dit is een grote inheemse Australische vogel die vooral 's nachts ronvliegt. Eet kleine zoogdieren en het is wel eens gemeld dat het kleine babies weggenomen heeft. Maar wees gerust hij komt niet dicht bij het vuur.

Is er eentje uit de film Corcodile Dundee. wink ;) laugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede