Is het mogelijk om 1 koppel mozambiquesijsje en 1 koppel spitsstaartamdines samen te houden in een kooi van 120x80X60 cm. Het zou voor voor volgende winter zijn, moest het buiten te koud worden.
dit is in principe geen probleem. Zorg wel dat de vogels (m.n. de Mozambique sijzen) niet gaan nestelen, want dan kunnen ze behoorlijk fel worden. Buiten de broedperiode gedragen zij zich in de regel zeer voorbeeldig.
Spitsstaarten geen probleem.
Beide soorten (mozambiquesijsjes en spitsstaarten) blijken geen probleem te hebben met de temperaturen en verblijven nog steeds in de buitenvolière die voor 80% afgedekt is met platic platen...
Mijn goudbuikjes, oranjekaakjes en napoleonnetjes heb ik wel binnengehaald in een onverwarmde ruimte waar het steeds ongeveer 5°C warmer is dan buiten.
daarnaast doet ook het angola blauwfazantje en de binsenastrildes het nog goed buiten. Van de zebravinken en mexicaanse roodmussen had ik zowiezo geen problemen verwacht en de chinese dwergkwartels heb ik wat extra stro gegevens zodat hun pootjes niet afvriezen...
Dit is de eerste winter met mijn prachtvinkjes, dus is het nog zoeken en tasten, wat kan en wat niet.
En veel harder hoeft het nu ook niet gaan winteren.
Ik denk dat ze zich bitter weinig van dat vuurwerk zullen aantrekken. Ik zal wel een oogje in het zeil houden en kan dan eventueel de tuinverlichting doen branden.