Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Is het zover?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Is het zover??
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-16 - 10:45:25 send message to Chow

Sinds vandaag zit 1 van m'n grasparkieten geregeld in het nestkastje. Er vliegen dan af en toe wat strootjes uit. Is het dan zover??? De man blijft steeds in de buurt als de pop in de nestkast zit. Ik weet niet of ze aan het voorbereiden zijn of dat ze gaat leggen. Wanneer kun je op gegeven moment de nestkast het best controleren zonder de boel te verstoren??


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2005-04-16 - 21:16:44 send message to gouldamadine

als je goed op de stront let kun je daar aan nl zien of de pop moet gaan leggen deze word dan wat dunner/wateriger nestcontrole kun je het beste doen als er geen eiren zin als de pop er af is en als er eieren zijn dan gaat de pop vaak wel ff van blok en zo gauw als je wegbent zit de pop er weer op


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-16 - 21:54:17 send message to Chow

De pop is er 1 van een koppel. Heb dit koppel gekocht maar ze hebben nog geen legsel gehad. Beide vogels zijn een jaar. Ze zitten al weken bij elkaar maar dit gedrag is opeens vanmorgen begonnen en gaat maar door. Steeds maar het nestkastje in, wat rommelen een minuut of 5 a 10 en er weer uit. Kwartier later er weer in. Zo gaat dat de hele dag door en de man blijft ervoor staan en jaagt de anderen weg. Ik heb ze niet zien paren maar wel veel "zoenen". Ik laat ze voorlopig maar met rust. Als ze helemaal niet meer uit het broedhok komt dan zal ik wel mazzel hebben. Wordt m'n eerste nestje. Als het niks is dan moet ik geduld hebben. Ik ben ook nieuwsgierig naar de mogelijke kleur van de nakomelingen. De man is lichtgroen met gele kop en de pop is lichtpaars met wit masker. Is er een lijst ergens van mogelijke kleuren bij bepaalde combinaties??


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-04-16 - 23:39:13 send message to paccie

als de man echt wildkleur is komen er allemaal groenen uit en een deel is split voor blauw zowel de mannen als de poppen niet allemaal zoveel procent als de man split is voor blauw dan heb je 75 procent kans op blauwe dus heb je 4 jonge zijn er 3 blauw en nog wat over nest kontrole bij grasparkieten kan je altijd kijken en als je ziet dat ze gepaart hebben ong 10 dagen later heb je eieren na een week zie je of ze bevrucht zijn en na 18 dagen komen ze uit wil je meer weten ik hoor het wel


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-04-17 - 18:00:58 send message to Chow

Ok, ik heb de poster erbij gepakt. De pop is volgens mij een cinnamon violet en de man een grijsvleugel grijsgroen. Dit is de 2e dag dat de pop continu aan het scharrelen is in de nestkast.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede