Sinds vandaag zit 1 van m'n grasparkieten geregeld in het nestkastje. Er vliegen dan af en toe wat strootjes uit. Is het dan zover??? De man blijft steeds in de buurt als de pop in de nestkast zit. Ik weet niet of ze aan het voorbereiden zijn of dat ze gaat leggen. Wanneer kun je op gegeven moment de nestkast het best controleren zonder de boel te verstoren??
als je goed op de stront let kun je daar aan nl zien of de pop moet gaan leggen deze word dan wat dunner/wateriger nestcontrole kun je het beste doen als er geen eiren zin als de pop er af is en als er eieren zijn dan gaat de pop vaak wel ff van blok en zo gauw als je wegbent zit de pop er weer op
De pop is er 1 van een koppel. Heb dit koppel gekocht maar ze hebben nog geen legsel gehad. Beide vogels zijn een jaar. Ze zitten al weken bij elkaar maar dit gedrag is opeens vanmorgen begonnen en gaat maar door. Steeds maar het nestkastje in, wat rommelen een minuut of 5 a 10 en er weer uit. Kwartier later er weer in. Zo gaat dat de hele dag door en de man blijft ervoor staan en jaagt de anderen weg. Ik heb ze niet zien paren maar wel veel "zoenen". Ik laat ze voorlopig maar met rust. Als ze helemaal niet meer uit het broedhok komt dan zal ik wel mazzel hebben. Wordt m'n eerste nestje. Als het niks is dan moet ik geduld hebben. Ik ben ook nieuwsgierig naar de mogelijke kleur van de nakomelingen. De man is lichtgroen met gele kop en de pop is lichtpaars met wit masker. Is er een lijst ergens van mogelijke kleuren bij bepaalde combinaties??
als de man echt wildkleur is komen er allemaal groenen uit en een deel is split voor blauw zowel de mannen als de poppen niet allemaal zoveel procent als de man split is voor blauw dan heb je 75 procent kans op blauwe dus heb je 4 jonge zijn er 3 blauw en nog wat over nest kontrole bij grasparkieten kan je altijd kijken en als je ziet dat ze gepaart hebben ong 10 dagen later heb je eieren na een week zie je of ze bevrucht zijn en na 18 dagen komen ze uit wil je meer weten ik hoor het wel
Ok, ik heb de poster erbij gepakt. De pop is volgens mij een cinnamon violet en de man een grijsvleugel grijsgroen. Dit is de 2e dag dat de pop continu aan het scharrelen is in de nestkast.