Auteur |
Onderwerp : Met welke leeftijd is de citroenparkiet broedrijp |
henkmeer
Oud Lid
|
2005-04-12 - 20:07:59 |
|
Wie weet met welke leeftijd citroen parkieten broedrijp zijn.
Zelf dacht ik altijd met 2 jaar, maar vandaag heeft een jong popje van juli 2004 het eerste ei gelegd.
het was niet de opzet al te kweken met deze jonge vogels.
Het blok hebben ze om in te slapen , zoals de meeste Zuid amerikaanse parkieten dit doen.
Henk
|
swanny
Website Member
|
2005-04-12
-
20:36:40 |
|
Hallo henk
de citroenparkiet is broedrijp als ze 1 jaar zijn. het gebeurt wel dat poppen van 9 maanden leggen. ik raad dat altijd af en kweek ook pas als ze 1 jaar oud zijn. de kans op legnood is anders veel te groot. ik geef jonge vogels ook geen blok om in te slapen, zo voorkom ik dat. bovendien worden ze dan ook heel vertrouwd en vluchten ze niet het blokje in als ze wat horen. ze slapen ook prima op een zitstok hoor. veel succes
|
henkmeer
Oud Lid
|
2005-04-12
-
21:13:11 |
|
Ben er zelf ook geen voorstander van om met jonge vogels te kweken.
Heb nog een koppel, deze hebben drie jongen, de jongen waren uit het blok dus heb ik de ouders en jongen in en vluchtje gedaan zonder blok.
Daar zat het 2e koppel in .
Dus van kooi verwisseld en blok schoon gemaakt en laten zitten, omdat ik dus dacht dat het toch geen kwaad kon.
De overige citroenparkieten zitten allemaal zonder blok en dat gaat inderdaad ook goed.
Henk
|
roodoorbuulbuul
Website Member
|
2005-06-13
-
23:13:18 |
|
hoi henk
bij onze vereniging zit iemand die al jaren met deze vogels kweekt, en met veel succes, regelmatig kampioen
hij kan je wellicht meer info geven
als je mij mailt kan ik je zijn tel.nr. geven
ik hoor het wel
|
Mp vd Sande
Website Member
|
2005-06-14
-
08:01:06 |
|
De citroenparkiet is pas volwassen als hij 2 jaar is en dan is hij ook broedrijp.
Ik had voor mijn citroenparkieten een donkere kooi en het broedblok heb ik toen op de donkerste plek gehangen van de kooi en ik had er ook goede resultaten mee.
|