Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Met welke leeftijd is de citroenparkiet broedrijp Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Met welke leeftijd is de citroenparkiet broedrijp
henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-12 - 20:07:59

Wie weet met welke leeftijd citroen parkieten broedrijp zijn.
Zelf dacht ik altijd met 2 jaar, maar vandaag heeft een jong popje van juli 2004 het eerste ei gelegd.
het was niet de opzet al te kweken met deze jonge vogels.
Het blok hebben ze om in te slapen , zoals de meeste Zuid amerikaanse parkieten dit doen.

Henk



swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2005-04-12 - 20:36:40

Hallo henk
de citroenparkiet is broedrijp als ze 1 jaar zijn. het gebeurt wel dat poppen van 9 maanden leggen. ik raad dat altijd af en kweek ook pas als ze 1 jaar oud zijn. de kans op legnood is anders veel te groot. ik geef jonge vogels ook geen blok om in te slapen, zo voorkom ik dat. bovendien worden ze dan ook heel vertrouwd en vluchten ze niet het blokje in als ze wat horen. ze slapen ook prima op een zitstok hoor. veel succes


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2005-04-12 - 21:13:11

Ben er zelf ook geen voorstander van om met jonge vogels te kweken.

Heb nog een koppel, deze hebben drie jongen, de jongen waren uit het blok dus heb ik de ouders en jongen in en vluchtje gedaan zonder blok.
Daar zat het 2e koppel in .
Dus van kooi verwisseld en blok schoon gemaakt en laten zitten, omdat ik dus dacht dat het toch geen kwaad kon.
De overige citroenparkieten zitten allemaal zonder blok en dat gaat inderdaad ook goed.
wink ;)
Henk


roodoorbuulbuul
Website Member
Posts :8

Website Member
2005-06-13 - 23:13:18

hoi henk
bij onze vereniging zit iemand die al jaren met deze vogels kweekt, en met veel succes, regelmatig kampioen
hij kan je wellicht meer info geven
als je mij mailt kan ik je zijn tel.nr. geven
ik hoor het wel


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-06-14 - 08:01:06

De citroenparkiet is pas volwassen als hij 2 jaar is en dan is hij ook broedrijp.
Ik had voor mijn citroenparkieten een donkere kooi en het broedblok heb ik toen op de donkerste plek gehangen van de kooi en ik had er ook goede resultaten mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede