Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lori nectar en koudijs droogontsmetter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Lori nectar en koudijs droogontsmetter
pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2005-04-11 - 22:27:44 send message to pluimenest

Ben bezitter van blauwkroontjes en lentepapegaaitjes.
Aan deze vogeltjes geef ik dezelfde nectar als aan loris. Om me het werk een beetje te verlichten maak ik de nectar klaar voor enkele dagen en plaats hem in de gepaste porties in de diepvries.
Ik vraag me echter af of dit wel wenselijk is?
Tevens zag ik in een eerdere topic dat Dooren sprak over ontsmetten met koudijs droogontsmetter.
Ik ken dit produkt in het geheel niet, is het makelijk toe te passen en is het zowel bacterie als virus dodend?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-04-11 - 22:59:36 send message to dooren

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi Pluimenest, op het moment maak ik mijn lorivoer dagelijks aan, dit heeft meer te maken omdat het zo'n grote hoeveelheid is, dan met het feit dat het minder goed zou zijn voor de vogels.

20 jaar terug toen ik mijn eigen lorivoer maakte en in de diepvriezer in vroor heb ik hiervan nooit geen problemen gehad.

12 uur van tevoren werd dit voer uit de diepvriezer gehaald en was zodiende mooi ontdooit tegen de tijd dat ik het voerde.

Lente papegaaien en blauwkroontjes eten echter ook graag wat eivoer, gemengd met pollen, druivesuiker en wat meelwormen zullen ze dit zeker waarderen. Dit kun je een paar dagen in de koelkast bewaren.

Koudijs droogontsmetter wordt vooral gebruikt bij duivemelkers, fabrikant zit bij Europaweg 18, 8181 BH, Heerde, Nederland, deze zal wel het dichts bijzijnde verkooppunt weten.
Vogels wel verwijderen, goed spul komt in alle hoeken en kieren en dood virussen, schimmels, bacteriën, aanbeveling is wel om eerst de hokken goed schoon te maken. Als je de blokjes hebt aangestoken met een lucifer met je de vlam doven, hierna komt het schadelijke gas vrij en moet je maken dat je wegkomt. (niet te harden, deze lucht) 1 tablet is voldoende voor 75/100 m3, ruimte goed afdichten dat gas niet kan ontsnappen. Na 6 uur ruim ventileren voordat vogels terug gaan.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede