Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > helemaal nieuw Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : helemaal nieuw
vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-04-01 - 21:20:39 send message to vlindervogel

Hoi,
Ik ben nog nieuw met volierevogels, en ik ben er nog niet helemaal uit met welke vogels ik nou ga beginnen. Hier mijn vraag: Als ik verschillende soorten paartjes wevers bij elkaar zet, krijg je dan hybrides?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-01 - 23:50:25 send message to tonnl

Welkom hier op het froum allereerst.

Ik heb flink gezocht maar niets kunnen vinden over hybriden bij wevers.
Misschien kun je Avifauna (Alphen aan de Rijn) eens mailen of bellen, zij hebben aardig wat wevers zitten.

Ton.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-04-02 - 08:38:20 send message to vlindervogel

Hey dankjewel Ton
Ik zal ze eens mailen!
Trouwens nog een vraagje, is Geonschrijver een betrouwbare winkel om vogelste kopen, of kan ik beter bij een echte kweker aankloppen?

Groetjes Carrie


Stick
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-04-02 - 12:05:19 send message to Stick

Hallo,

Als je verschillende wevers en mussen bij elkaar zet kan het wel is gebeuren dat ze kruisen! Maar dit gebeurd zeer zelden! Ik denk dat in een witte spreeuwen (maandblad KBOF) van 1998 een artikel staat van een kruising van oranjewever x huismus! Een mooie vogel trouwens!
Maar ik denk dat je je niet echt zorgen moet maken dat deze vogels gaan kruisen want de kans is zeer klein!
nog veel plezier met je hobby!!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-04-02 - 21:24:05 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoi vlindervogel, welkom op dit forum en ik hoop dat je hier zult vinden wat je zoekt.
Ik heb vroeger ook veel diverse soorten wevers gehad en ook mee gebroed...en niet zonder succes!
Ik heb in 20 jaar niet meegemaakt dat ze onderling gingen kruisen! Het leuke van wevers is dat ze allemaal van die bijzondere nesten maken....happy :) Ik had geelbuikwevers die maakten nesten met slurfen van meer dan een meter...heel erg leuk om te zien hoe ze dat maakten....terwijl de oranje wevers het allemaal wat simpeler deden...happy :)
Je moet wel zorgen dat er voldoende struiken en/of bomen in je voliere aanwezig zijn om hun artistieke kunsten te kunnen laten botvieren evenals voldoende stro, hooi, dunne takjes etc. om dat te kunnen fabriceren...Je zult versteld staan waar toe ze in staat zijn!

Lennart wink ;)


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-04-02 - 21:56:41 send message to vlindervogel

Dankjewel allemaal, ik ben nu helemaal overtuigd!

Groetjes Carrie


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-03 - 00:31:23 send message to tonnl

Carrie
Ik vind Geon Schrijver erg goed, maar ik ben niet helemaal neutraal. Ik maak en onderhoud namelijk zijn website. Binnenkort ga ik er ook af en toe werken. happy :)
Hij heeft veel soorten vogels, niet duur en is zelf dierenliefhebber, dat samen vind ik wel een plus waard.

Ton.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-04-03 - 11:27:52 send message to vlindervogel

Nog één vraagje,
is het van belang dat ze een ruime voliere hebben, ik heb namelijk niet veel ruimte.

Groetjes Carrie


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-04-03 - 21:05:02 send message to tonnl

Ruimte is voor elke vogel van belang, bijna altijd kun je zeggen hoe groter hoe beter.
Ik vind zelf 1 kubieke meter per koppel wevers redelijk.

Ton.


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-04-03 - 22:35:54 send message to DenisdeV

Misschien moet je eens wat meer vertellen waar je aan denkt en waarom ? En wat voor ruimte je hebt, wat je er voor over hebt, enz enz. Of ga eens praten met een plaatselijke vogelvereniging.


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-04-04 - 10:08:17 send message to vlindervogel

Hoi, op het moment ben ik bezig met het bouwen van een voliere. De vliegruimte is in ieder geval groot genoeg voor drie koppels, maar aangezien dit mijn eerste vogels worden, wil ik niet te hard van stapel lopen.
En Dennis, wees maar niet ongerust hoor, ik ben uiterst verantwoordelijk en zal heel goed voor mijn vogels zorgen!

Iedereen bedankt voor de nuttige informatie, groetjes Carmen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede