Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding redcaps Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : voeding redcaps
keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2005-03-24 - 16:30:44 send message to keizer

Hallo mede vogelliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een uitgebalanceerd zaadmengsel voor mijn koppel redcaps. Ik geef ze nu een zaadmengsel waarvan ze meer dan de helft laten liggen, hoe lang ik de bak ook laat staan.

Ps : natuurlijk voor ik ook fruit, eivoer en kiemvoer.

Met vriendelijke groeten,

Keizer


keizer
Website Member
Posts :37

Website Member
2005-03-25 - 19:50:00 send message to keizer

Heeft er niemand van jullie een idee?? Misschien een bevriende vogelkweker die wel met deze soort kweekt??

mvg Keizer


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-25 - 19:55:37 send message to capito

misschien grote parkieten van van himbergen (maar heb weinig ervaring met Aus Parkieten),maar misschien het proberen waard wink ;)

(moeten eigenlijk toch voldoende kwekers op dit forum aanwezig zijn(van redcaps)

MVGwink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-26 - 07:40:44 send message to Lennart

Had het zelfde probleem met mijn gaaitje...heb hem overgezet op voer van een andere fabrikant en zowel mijn papegaai als de parkieten eten nu bijna de bakjes er bij op.

Het voer ruikt zo lekker vers dat je het bijna zelf zou eten....laugh :D
Geldt ook voor het opfokvoer trouwens...

Ik zal het telefoonnummer van deze firma even in je berichtenbox sturen, want ik mag geen reclame maken.....laugh :D

Lennart wink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-03-26 - 07:48:03 send message to kakatoe

lennart welk merk voer jij dan als ik vragen mag?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-26 - 08:23:07 send message to ParkietenPeter

Lennart,

Dat is meer ervaring uitwisselen.
Ik zou het ook wel willen weten.
Op zich is dit geen probleem. anderen mogen ook wel met merknamen komen. Als ze er maar ervaring mee hebben, toch?

laugh :Dwink ;)Peter


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-26 - 08:31:10 send message to Lennart

Ik wil best en graag ervaringen uitwisselen hoor Peter, maar ik weet/wist niet beter dan dat het niet mocht.
Nou bij deze dan:
De Firma Zagers in St. Willebrord.
tel.: 0165-384435.

Zeg er wel bij, hij is niet goedkoop!
En als de afstand te groot is is hij ook bereid om te versturen. Althans dat doet hij bij mij. De kosten overigens voor jouw rekening.

Lennart wink ;)


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-26 - 09:14:17 send message to capito

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

zaden van Zagers (maar ook eivoer Etc) worden bij ,,Witte Molen,, gemengd,verpakt,neem dus aan dat de zaden van het merk Witte molen net zo,,lekker,, zijn(vind zelf van wellaugh :D)

De zaden zelf komen vaak uit 1 en het zelfde schip,alleen de behandeling (schoonmaken etc)en de samenstelling(diversiteit van zaden en verhoudingen) verschillen van leverancier tot leverancierwink ;)

Om alles op te laten eten helpt eigenlijk,alleen ,,consequent,, rantsoenerenwink ;)

mvghappy :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-26 - 11:35:47 send message to Lennart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat raar....?

Ik voerdde hier voor "Witte Molen" (alles) en dat aten ze niet en mijn gaai kwam geen grammetje aan, opfokvoer kon ik zo aan het einde van de dag weggooien, helemaal niets van gegeten, zaaduitval meer dan 50 %...mijn gaai ging zelfs terug in gewicht en sinds 3 weken zit hij nu op dit zaad en is ondertussen bijna 30 gram aangekomen....toeval of laten mijn vogels zich nu zo voor de gek houden....razz :p?

Dat het daar gemengd wordt ok, maar er ook van uitgaan dat het om het zelfde zaad gaat is volledig uit de lucht gegrepen.

Zet alle twee mengsels maar eens naast elkaar, ten eerste glanst het zaad veel meer, ten tweede is het veel kleuriger en niet in de laatste plaats: ruik er zelf maar eens aan dan ruik je het verschil wel!!!!!

Heb zelf in de voedingsmiddelen industrie gezeten en daar ook wordt gewoon gemengd en verpakt met de grondstoffen die de fabrikant/handelaar aanleverd. En werd er niet geleverd uit onze eigen grondstoffenvoorraad!

Het is nogal kostbaar om een hele produktielijn of fabriek op te zetten voor een paar ton zaad per jaar en is het stukken goedkoper om het dan bij, in dit geval, een grote zaadfabrikant te laten doen!!

Zagers bijvoorbeeld gebruikt heel veel biologische producten en dat kan je toch niet zeggen van "Witte Molen"......sad :(

Lennart wink ;)


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-26 - 12:26:06 send message to capito

Quote
------------------------------------------------
Dat het daar gemengd wordt ok, maar er ook van uitgaan dat het om het zelfde zaad gaat is volledig uit de lucht gegrepen.
------------------------------------------------

Bel even naar ZAGERS,voordat je zelf dingen gaat beweren,die voldoen aan bovenstaande criteriawink ;)

MVGhappy :)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-26 - 12:45:50 send message to Lennart

Heb Zagers daar uitgebreid meerdere keren telefonisch over gesproken! Ik ben aan hem gekomen op het advies van een topkweker!
Ik woon zelf helemaal aan de andere kant van Nederland en als het volgens jou het zelfde is waarom zal ik dan zoveel moeite doen denk je?
Terwijl ik de "Witte Molen" hier bij mij op de hoek kan krijgen tegen bijna 3/4 van de prijs?

Ik heb de resultaten gezien na 3 weken en dat zegt mij méér dan genoeg!

Verder wil ik het er hier ook niet meer over hebben, wat een ander doet moet een ander weten!
Ik heb alleen enkele mensen een antwoord gegeven op een door hen expleciet gestelde vraag.
Dat je het product verder ter discussie wil stellen is prima!

Ik ben er in ieder geval zeer, zéér tevreden over en daar gaat het tenslotte om......happy :)

Lennart wink ;)


capito
Oud Lid
Posts :63

Oud Lid
2005-03-26 - 14:08:29 send message to capito

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

-----------------------------------------
Dat je het product verder ter discussie wil stellen is prima!

--------------------------------------
Ik snap niet waar je het over hebt,heb niks nadeligs gezegd over Zagers of witte molen,en wil hier ook geen discussie over beginnenwink ;)zou ook niet weten waarover

Als je toch nog toevallig Zagers of Witte molen hier over belt,mag je het antwoord voor jezelf houden hoor(ik hoef geen gelijk te hebbenwink ;))

(ik weet toch voor mezelf dat het zo zitlaugh :Dis voldoende)


P.S dat het zelfde is van samenstelling heb ik ook nooit gezegd,alleen dat de grondstoffen hetzelfde zijnwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-03-26 - 23:53:52 send message to tonnl

Toch zit er wel degelijk verschil in kwaliteit tussen zaden. Ik kan 10 kilo witzaad kopen dat zelf mijn kanaries niet lusten en ik kan het kopen dat tot de laatste schilfer op gaat.
Ook grote zaadhandelaren leveren verschillende kwaliteiten tegen verschillende prijzen.

De koffie van DE wordt ook in verschillende verpakkingen verkocht en er is wel degelijk verschil.

Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-03-27 - 06:33:49 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ton, DE verkoopt meerdere merken. Maar die zijn wel anders samengesteld qua bonen en branden.
Als ik overigens niet glanzende zaden van Witte Molen kreeg zou ik ze terugbrengen. Zaden behoren te glanzen.
Verschil in opname kan ook geheel andere hebben. Bijvoorbeeld zomer winter, wel of niet broeden, etc..
Zo aten mijn caiques zeer weinig, ook al deed ik het gerantsoeneerd, het leek wel of zichzelf op een streng dieet hadden gezet. Echter ze hebben nu eieren en ze eten het zaad bij wijze van spreken met de zaadhulzen op.


Overigens redcaps, daar ging het over niet?
Hier een link, misschien kende hem al, misschien kun je de eigenaar mailen. Hij lijkt me ze te houden(??)
http://www.psittaciformes.nl/docs/misc/Genus%20PURPUREICEPHALUS.HTM
Nog een tip (niet iedereen denkt eraan), zoek in google op de wetenschappelijke naam (eventueel alleen in de Nederlandse instelling).


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-03-27 - 18:06:35 send message to Picolet

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

user wiped their message


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-27 - 19:27:55 send message to Lennart

quote
Wellicht denk je hoe vaker ik mijn eigen verhaal vertel dan word het vanzelf waarheid


Ik denk dat het eerder op u zelf slaat!
Kunt u het één en ander dan ook bewijzen? U kan dan wel in uw derde reactie iemand zwart gaan lopen maken, maar zie dan wel graag de bewijzen, daar IK de ervaring heb dat het voer van uitmuntende kwaliteit is en wat zich in de praktijk bewijst en bij andere kwekers al jarenlang bewijst!

Mogelijk heeft het in uw geval misschien te maken met eigen opslag? Te veel ingekocht misschien en er van uit gaan dat je zaad eeuwig kunt bewaren?
Maar kom maar eerst met bewijzen voor dat ik hier verder op door ga, want u kan dat nu wel allemaal opschrijven maar wie zegt mij wie en wat u bent?

Lennart wink ;)



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 150 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede