Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Schuur voor de Papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Schuur voor de Papegaaien
JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-03-09 - 14:02:53

Zoals velen van jullie weten had ik een schuur besteld voor de papegaaien. Deze schuur zou vervaardigd worden van sandwich panelen.

26 februarie zijn ze er mee begonnen en hadden ze het niet afgekregen. De 28ste scheen de zon erop en de schuur zat vol met deuken! Hier ben ik erg van geschrokken en heb het bedrijf gebeld en ze zouden komen kijken, maar waren niet op komen dagen, zowel niet voor het afbouwen als om te komen kijken!

Ik heb ze gebeld en ze reageerden erg vreemd en dus heb ik geen zin meer om zaken met deze mensen te doen.
Ze wouden de schuur dus weer op komen halen. Ik heb hierin meegestemd want de schuur ziet er niet uit.

Nou is mijn vraag:

Ik ga hem nu waarschijnlijk van hout maken, maar wat kan ik dan als beste voor isolatie materiaal gebruiken? En wat is het mooiste om hem van binnen af te werken?

Bedankt voor jullie aandacht.

Groeten Jeroen


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-09 - 14:06:26

Hoi Jeroen,

Dit is niet flauw bedoeld! Maar het mooiste isoleer en timmer je hem af met sandwich-platen!

Lennart wink ;)


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-03-09 - 14:14:36

Beste Lennart,

Ja daar heb ik ook al aan zitten te denk, alleen dan kan je hem van binnen niet mooi afwerken m.b.t de palen.

En het word een beetje aan de dure kant. Het moet natuurlijk wel een beetje in mijn budget vallenwink ;)

Groeten Jeroen


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-09 - 14:19:50

Als je bijvoorbeeld aan hout zit te denken, moet je je wel bedenken dat je er papegaaien in wil zetten!

Lennart wink ;)


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-03-09 - 14:24:42

Ja dat weet ik, maar aan de buitenkant doe aluminium afdekstrippen waardoor ze niet eraan kunnen knagen. Ook bij de invlieggaten.

Nu moet een nog een afwerking hebben voor binnen, die zowel tegen papegaaien bestand is, geisoleerd is, en wat je mooi kan afwerken.

Groeten Jeroen


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-09 - 15:27:10

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

happy :)

Gewoon sandwichplaten 5 cm dik geisoleerd gebruikt.
Heb deze voor een prikkie gekocht, (Nieuw) maar zijn b keus, beetje kleur verschil aan de donkere kant, maar je gebruikt toch de witte kant dus geen probleem.
Araproof (met of zonder sleutel) dus voor papegaaien zeker te gebruiken.
En zeer goed schoon te maken/houden, ongedierte onvriendelijk.
Vul de ruimte's tussen je palen op met ribben, bij de naden waar de platen samen komen.
Warm in de winter 15 graden en heerlijk koel in de zomer 18/20 graden.




Succes.

wink ;)
Peter.


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-03-09 - 16:22:16

Je kunt glas- of steenwol gebruiken en afwerken met witte kunststof platen of trespa(dit heb ik ook, maar is nogal duur)
Dit is onderhoudsvrij.


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2005-03-09 - 20:30:33

hoi jeroen ik heb nog rvs pijp in de aanbieding het zijn lengte's van 3,60 m en de diameter is 3,5 cm dit zijn nog nieuwe pijpen
ik heb hier mee ok mijn volier's gebouwd (zie mij voliere )misschien ook iets voor jou
mail me anders maar

groeten marco


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-03-09 - 21:26:38

tip,
Je kunt nu beter iets meer uitgeven en het maken zoals je het wilt hebben dan dat je je de aankomende jaren je er alleen maar aan loopt te ergeren.
Het plezier van de prijs is sneller vergeten dan dat de ergenis die je ervan hebt.


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-03-09 - 21:35:22

Ik zou hem van steen metselen!!! Hout verweert en wordt rot over 10-15 jaar kun je het weg gooien, want is helemaal weggerot en papegaaien eten gewoon langs de aluminium strips hoor!!! Soms eten ze de strips nog op of buigen ze gewoon om! Sandwich panelen blijven ze aan schrapen tot er een gaatje inzit, dan werken ze met de snavel verder tot er niks meer van over is!!! e krijgen alles kapot hoor!@


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-03-09 - 22:52:36

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Goffini,

Daar heb je helemaal gelijk aan! Maar ik ben 18 jaar en heb nog niet al te veel om uit te geven. Het moet voor mij ook te doen zijn.

Loverbird-farm,

Ik ben zelf niet zo praktisch met bijvoorbeeld metselen dus dit is ook geen oplossing.

Ik heb zelf wel gedacht aan Ytong gasbetonblokken (dus geen hout). Deze daarna behandelen met speciale verf die geen vocht naar binnen laat, maar wel naar buiten.Zogenoemde 1 component waterverdunbare coating op basis van acrylaathars. Heeft iemand hier ervaring mee?met deze blokken, voor buiten te gebruiken?


Groeten Jeroen


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2005-03-10 - 00:24:39

In het verleden hebben we eens 1 wandje opgetrokken uit gasbetonblokken. Heeft het 6 jaar volgehouden, en daarna zijn we verhuisd. Dus ik weet het niet voor een langere periode.

Dat wandje heeft het goed gehouden, ook met de vorst. Wij hadden er geen verf op zitten, dus een onbehandelde gasbetonblokken buitenwand. Wel dikke blokken gebruikt, maar geen problemen, ook niet met vocht. Je moet natuurlijk wel een goede afwatering hebben voor je dak.

In alle hokken van mijn vader staan gasbetonblokken als tussenwanden. Je moet wel een beetje uitkijken, want de grijze roodstaarten kunnen het aardig bewerken. Rond de zitstokken en boven het nastkast zitten al aardig diepe gleuven/gaten.

Dus niet helemaal kromsnavel proof.


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-03-10 - 07:37:40

Goedkoopste,gemakkelijkste te verwerken,en het meest papagaaien proef,zijn gewoon (zoals al eerder genoemd)sandwich panelen( b keus ongeveer 10 euro de vierkante meter)of zoeken op bv marktplaatswink ;)

mvg rene



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede