Ik probeer met:
- Angola Blauwfazantje - Gelegd, 1 kuikentje, en met uitvliegen verzopen....
- Blauwgrijze Roodstaartje - 4 eieren gelegd, onbevrucht.
- Goudbuikje - 4 keer gelegd(4 eieren), 1ste 4 groot, 2de 4door Melba afgemaakt, 3de 4 opgevreten door dárnauds baardvogels, 4de 4 nu in de nest, vorige week geringd.
- Roodmasker astrilde - 5keer gelegd(4 eieren), geen jongen groot, wel alle uitgekomen, melba heeft de nest geleegd, zelf ook(kwam later er achter dat ze te veel meelwormen vraten, dus met meelwormen gestopt, en alleen buffalo.
- Melba Astrilde - 2keer gelegd(3 en 2 eieren), 2x onbevrucht(ik denk a.g.v. bemoeienissen met Roodmasker astrilde) Nu zitten die 2 soorten gescheiden) 3de opgevreten door D'arnauds Baardvogels.
- Mozambique sijs - Niks gedaan.
- Zwartmasker duif - 2x gelegd, 2x bevrucht. eerste legsel vernield door Melba/Napoleonwever(die gregen ruzi in de buurt van de nestje, en kwamen "toevallig" daarop terecht!) 2de legsel even snel opgevreten door D'arnauds Baardvogels.
- D'Arnauds Baardvogels - Sinds kort, maar meer schade aangericht dan wat anders........
- Purper Glansspreeuw - Sinds kort.
- Rode Amarant - sind kort.
- Gele Roodbuik Turquoisines - 2 legsels(4 eieren) 4 groot, en 4 dood(eerste legsel kregen geen eivoer van de ouders, mijn schuld, ik ben te laat begonnen)
- Blauwvleugels - 2 legsels(4 eieren) 8 dood(eerste legsel kregen geen eivoer van de ouders, mijn schuld, ik ben te laat begonnen), 2de onbekend, ze gingen dood met de 2de week, dag na elkaar.
-Furpus - wildkleur. 3 kuikentjes er van gehad.
- Roul-Roul Patrijzen - veel genesteld, maar niks gedaan!!
- Ricket Patrijzen - Ook veel genesteld/ veel geroepen(smorgens om 6uur
.....en niks gedaan!
Bij mij staan de D'Arnauds Baardvogels bekend als: Broedzeisoen en/of Hobby beëindegers. Zeer Uniek............