Dit Geldt alleen voor de Cacatua sulphurea soorten(dus ook oranjekuif en de amazone Finchi(onderstaand,bedoel ik dus)
Internationaal staan de vogels al op lijst 1 (A)
Europees moet dit echter nog afgehamerd worden,tot dan vallen ze gewoon onder lijst 2
Het is wel verstandig om ze vast aan te melden,de brief retour is dan meteen bewijs dat je ze aangemeld hebt.
Als het dan europees afgehamerd is(duurt soms wel 1 jaar ,na internationaal)krijg je bericht van MLNV dat je cites aan moet vragen.
Als je de vogels in het buitenland wilt verkopen moet je wel EEG Cites aanvragen,want dan gaat internationaal besluit van kracht.
eventuele Jongen hoef je zolang het nog niet afgehamerd is niet met speciale ringen te ringen(lijst 1 Ringen) en kun je ook nog geen cites bij aanvragen.
Wordt wel aangeraden vast alles goed bij te houden zodat je afkomst kunt verklaren(bij latere aanvraag)
De vriendelijke Mijnheer van MLNV verwachtte niet dat dit nog lang zou duren (de man van de naam bij de stempels op cites bewijs)
ook zei hij dat er geen onduidelijkheden zijn wat betrefdt regelgeving,het is alleen moeilijk te vinden en te lezen (lees begrijpen)
Waarschijnlijke datum infodag was eind april,en zochten nog naar een centraal gelegen locatie (buurt van Utrecht)
Ik bewaar in ieder geval mijn papieren goed
MVG Rene