Ik heb last van een mierenplaag in mijn vogelverblijf. Nu is de vraag wat moet ik er aan doen. Zou het kwaad kunnen om mierendoosjes te gebruiken, en dat de mieren daarna op het voer van de vogels komen?
Hoi Ivo, mierendoosjes zou ik niet gebruiken. vogels kunnen de mieren eten en raken dan ook vergiftigd. Ook wilde vogels zijn dan de klos en dat willen wij vogelliefhebbers natuurlijk niet. Ik neem aan dat je geen vogels hebt die wel van een miertjes houden. Een tip die bij ons altijd werkte..je moet dan wel het mest weten van de mieren (zwarte ??? de rode zijn beschermd) wel weten waar het nest zit. Let even op als moeders de piepers kookt (met zout) Bied haar galant aan om de piepers af te gieten, doe dit niet in de gootsteen maar in in het gaatjes van het mierennest. Niet miervriendelijk maar wel effectief. Herhaal dit twee a drie dagen en je mieren zijn weg. ps Alleen gekookt water werkt niet heb ik ontdekt. succes en eet smakelijk.
Hoi Ivo, mierendoosjes zou ik niet gebruiken. vogels kunnen de mieren eten en raken dan ook vergiftigd. Ook wilde vogels zijn dan de klos en dat willen wij vogelliefhebbers natuurlijk niet. Ik neem aan dat je geen vogels hebt die wel van een miertjes houden. Een tip die bij ons altijd werkte..je moet dan wel het mest weten van de mieren (zwarte ??? de rode zijn beschermd) wel weten waar het nest zit. Let even op als moeders de piepers kookt (met zout) Bied haar galant aan om de piepers af te gieten, doe dit niet in de gootsteen maar in het gaatjes van het mierennest. Niet miervriendelijk maar wel effectief. Herhaal dit twee a drie dagen en je mieren zijn weg. ps Alleen gekookt water werkt niet heb ik ontdekt. succes en eet smakelijk.
ivo. ik zou er helemaal niets aan doen, veel vogels zijn gek op mieren, ik heb vogels die mieren tussen hun veren stoppen. het mierenzuur is goed voor het verenpak. kan echt geen kwaad.