Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > wat zou je doen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wat zou je doen
dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-23 - 14:54:31

stel je heb anderhalve dag terug een vogel verkocht waar van je weet dat hij tam is en super goed kan praten nu word je naar anderhalve dag al gebeld dat de vogel niks zegt wennen nooit van gehoord nu willen ze de vogel terug brengen maar jij wil hem niet terug


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-02-23 - 15:03:09

Ik zou eerst met die mensen proberen te praten en ze te overtuigen dat de vogel tijd nodig heeft om te wennen. En indien het over een paar weken niet verandert is we dan op zoek gaan naar een oplossing :d


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-23 - 15:17:49

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dit is nu wat in vele topics bedoeld wordt en waar vele kwekers/houders ook boos en sjacharijnig van worden......!

Mensen kopen een vogel in een opwelling en verwachten op het moment dat ze thuis komen dat ie gelijk deelneemt aan het gesprek en alles doet wat hij bij zijn vorige eigenaar deed!
Het blijkt dus dat ze niets maar dan ook helemaal niets van omgang en gedrag van en met dieren weten.....laat staan dat ze er maar enige letter over gelezen hebben.....angry

Voor alle duidelijkheid alles in een notedop:
In de eerste plaats is een papegaai een dier wat zeer gehecht is aan zijn omgeving en aan oude gewoontes.
Voorbeeld: Er zijn vogels die weken en zelfs maanden van slag zijn als er nieuwe meubel(s) in huis geplaatst worden.
Kun je dan van een vogel verwachten dat hij alles nog doet wat ie deed in een totale nieuwe omgeving en ws een nieuwe kooi....dacht het niet!

Er zijn natuurlijk uitzonderingen....maar het eerste is vaker regel...!

Je zou als antwoord aan deze mensen kunnen geven:
Als je de eerste dag op de camping staat, voel je je dan ook zo thuis als na een week?

Mijn eigen praktijkvoorbeeld: Ik heb een Jardine van 19 weken bij de kweker vandaan. Ik heb hem dus nu 7 weken. Ik merk nu pas dat hij me begint te vertrouwen en zijn omgeving ook. Hij loopt nu pas frank en vrij rond in huis tussen mijn andere dieren. Voor die tijd was zijn kooi zijn enige echte vertouwde omgeving en heeft weken alleen maar rondgekeken van af de bovenkant van zijn kooi. Sinds een week zit hij nu overdag op zijn speelboom, maar ook dat duurde weer enkele dagen voor dat hij zich daar ook thuis ging voelen!
Wat verwachten mensen dan na één of twee dagen?????

Dit soort gedrag van dit soort mensen doet me een beetje denken aan onze nationale a-so's die bijna wekelijks op tv te zien waren en door velen gekoesterd werden/worden!
Dit laatste slaat natuurlijk nergens op maar het voelt voor mij wel zo!

Als advies zou ik je willen geven: Neem in het belang van je zelf en van de vogel, de vogel terug. Er zijn genoeg mensen die jou vogel ook willen hebben. Maar neem de volgende keer wat minder snel een beslissing en bekijk je koper de volgende keer wat kritischer!

Lennart wink ;)


Elfje
Oud Lid
Posts :313

Oud Lid
2005-02-23 - 16:47:25

Jeetje wat een ongeduldige mensen heb je toch rondlopen. Mabel die we morgen precies 2 weken hebben is pas afgelopen zondag begonnen met kletsen en nu vragen we ons af hoe we haar kunnen laten stoppen wink ;) ze was al 2 dagen na aankomst hier begonnen met kletsen als ze alleen met mij thuis was. En nu lult ze dus iedereen de oren van de kop happy :)
Mensen moeten maar eens leren dat een dier zich eerst veilig en happy wilt voelen voordat ze zich lekker gaan uitleven o.a. met praten.
Dat soort mensen moeten maar bij de Bart Smit een speelgoed papegaai kopen met batterijen en die de hele dag maar aanzetten.


JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-02-23 - 16:58:12

Ik had een dubbele geelkop amazone van iemand gekocht die 14 jaar in de huiskamer heeft gestaan. Deze vogel heeft de laatste 8 jaar geen aandacht gehad.

Na 3 weken ging hij pas praten en na 3 maanden bij mij ging hij eindelijk op mijn arm.

Het is gewoon een kwestie van vertouwen dat je moet opbouwen. Als je hiervoor geen geduld hebt, kan je beter geen papegaai nemen.

Groeten Jeroen


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-23 - 17:38:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat ik zou doen?

Vogel terugnemen, en geld terug. Minus kosten van evt. pbfd-test( of ze moeten geen andere vogels in huis hebben).
Maar ik verkocht ze ook nooit meer een andere.
Want het gaat die mensen niet om de vogel maar om de kunstjes die die kan.



JeroenBosch
Oud Lid
Posts :75

Oud Lid
2005-02-23 - 18:51:27

Helemaal mee eens Goffini!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-23 - 21:17:55

Na anderhalve dag??????????????
shocked 8O
Ja, het moet niet gekker worden.
sad :(
Personlijk zou ik ook de vogel terug nemen, nadat ZIJ samen met MIJ naar een vogelarts zijn gegaan om hem te laten onderzoeken. Kosten Koper, uiteraard. Daarna wil ik ze 75% terug betalen. Niet om het geld natuurlijk. Maar laat ze maar voelen dat ze met levende wezens bezig zijn. angry

Om welke vogel gaat het. Kom ik hem anders wel halen. Voor altijd!angry

Ik word niet snel geergerd, maar dit slaat echt alles. Hier zijn heel veel woorden voor te verzinnen ...

Maar we houden het maar bij icoontjes
angryangryangryangryangry

Jonge, jonge, jonge
wink ;) Peter


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-23 - 22:48:19

Veel mensen zijn geen dieren waard. Helaas kun je dat niet altijd van de buitenkant zien.

Neem die vogel lekker terug (min de kosten) en zorg dat hij wèl goed terecht komt, ook voor jou veel leuker.

Andersom, je bent nergens toe verplicht, als het je alleen om geld gaat, verkocht is verkocht bij dit soort particuliere handel.

Ton.


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-02-24 - 08:55:41

hallo het ging dus om een grijze in de eerste instantie wouden we hem terug pakker maar mensen waren zo brutaal dat ik nu ook boet bij stuk hou vervolgens zag ik dat ze een uur voor ze mij hadden gebeld ook geboden hadden op een andere bij marktplaats nou ja vraag ik me dan af is toch geen inruil speelgoed ik vind het jammer dat er zon mensen bestaan maar je kan niet in ieder hooft kijken hier duidelijk uitgelegd dat het een tijd kon duren vol begrip waren ze vervolgens zien ze een ander met grote kooi bij dit beest voor 150 euro meer als wat ik vroeg maar wel met kooi terwijl ik ze er een kooi bij heb gedaan voor niks maar wel niet zon luxe als die van de advertentie


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-24 - 10:40:18

Als je die advertentie ziet is het denkik wel eens zo goed om de adverteerder te waarschuwen voor deze mensen.

Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-02-24 - 11:11:55

wat is eigenlijk de reden dat je de vogel niet terug wil ?

Ik denk dat je jezelf de volgende vraag moet stellen :
"zou ik de vogel verkopen aan iemand die aangeeft de vogel na een week door te gaan verkopen aan een andere geintreseerde ? "

Zo niet dan zou ik in dat geval de vogel direct terug kopen , ik snap dat je voet bij stuk wilt houden maar ik vind dat er ook een stukje "verplichting" tegenover je papegaai is , jij verkoopt het diertje , hij/zij heeft daar geen enkele keuze in dus mag je wel serieus zorgen dat hij/zij goed terecht komt , indien gebleken is dat dat niet het geval is .. zoals nu .. en zeker in zo'n kort tijdsbestek vind ik het niet meer dan logisch dat je de vogel zo snel mogelijk terug haald .

en nee .. als verkoper ben je dat zeer zeker niet verplicht , maar ik vind dat je die verplichting wel hebt tegenover je dieren. ( of misschien moet ik zeggen die verplichting op je neemt )


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-24 - 11:56:33

Als deze mensen al zo brutaal reageren, kan ik mij voorstellen dat je met hen niets meer te maken wilt hebben.

Om inderdaad voor de vogel te kiezen,zou ik zeggen terugnemen. In tegenstelling tot mijn eerdere reactie gewoon geld teruggeven en je bent er vanaf. Bij mijn vorige reactie wist ik nog niet de reactie van die mensen. Maar na het vergelijk zou dat dagstrand maakte zou ik zeggen, vogel terug, geld terug, opzouten.

Is wel weer duidelijk geworden dat wij met z'n allen wel een reactie kunnen geven maar als je niet alle feiten kent, je absoluut voorzichtig hiermee moet zijn. Betekent daarbij natuurlijk ook dat de vraagstelling zo duidelijk mogelijk met alle bekende feiten opgesteld moet worden.

Succes met je keuze.
wink ;) Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-24 - 12:16:43

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een aardig dilemma, ja dat zeker!

Het belang van de vogel: Terugnemen en een nieuwe koper zoeken. Natuurlijk de verkopers van de andere vogel waarop ze bieden wel even op de hoogte brngen van dit feit wink ;)

Het belang van jou zelf: Kan een ander natuurlijk niet inschatten. We weten de reden van verkoop niet eens. Laat staan dat wij kunnen bedenken wat voor jou het verstandigste is.

De wet: Een particuliere koop is tot stand gekomen en de koper heeft de waar betaald. Koop is en blijft ten aller tijde geldig. Je mag de vogel terugkopen maar niets is verplicht.

Het moraal van het verhaal: Hoe goed je ook een gesprek hebt gehouden met een koper, je weet nooit 100% zeker of ze werkelijk zijn die ze doen geloven! In dit geval heb je de verkeerde kopers gevonden en misschien ben je te goed gelovig geweest.

Mijn persoonlijke mening: Als je de vogel terugneemt beloon je de mensen die een heel erg slechte instelling hebben over kopen van dieren. Ze kopen uitsluitend uit impuls en willen geld terug als ze wakker worden. Als dit beloont word weet je zeker dat ze dat de volgende keer weer zullen doen! Dit is op langere termijn ook geen oplossing. In die zin is het absoluut verstandig dat je voet bij stuk zou houden. Laat hen zelf bloeden voor hun ondoordachte daden.

Blijft dus moeilijk, hoe je het ook draait of keert. En hoe je ook kiest: weet dat er mensen zijn die altijd achter je staan!

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-24 - 12:36:43

quote
Een aardig dilemma, ja dat zeker!


Inderdaad, nu bijna alle feiten bekend zijn kan ik mij voorstellen dat je met een verschrikkelijke kater zit en dat je vecht tusssen twee tegenstrijdige gevoelens, namelijk: het belang van de vogel en je boosheid ten opzichte van die kopers.
Ook ik denk dat het beste gevoel voor jou zou zijn als je de vogel terug neemt!
Stel: Je neemt hem voor 3/4 van de prijs terug. Dit om zulke mensen af te straffen.
Of het helpt weet ik niet want dit soort mensen is bijdehand genoeg om de vogel gewoon te koop aan te bieden op marktplaats en als het even kan met winst zodat ze een andere aan kunnen gaan schaffen. De cosequentie is dat er gesleept gaat worden met hem!
Hier heb je vrede mee of niet, maar gezien je reactie's zit je daar niet op te wachten!
Blijft over dat je je gevoel moet gaan volgen en dat is volgens mij: de vogel terug nemen, en nogmaals er zijn altijd wel mensen die hem wel graag willen hebben!

Vraagje: Had je hem ook te koop aangeboden op VogelArena?

Lennart wink ;)


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2005-02-24 - 12:42:33

Zoals altijd zal hier ook wel weer een andere kant zitten aan dit verhaal. Zou daarom de andere partij ook wel graag willen horen.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede