Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bodembedekking Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : bodembedekking
joan
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-02-18 - 22:46:31

Ik wil een voliere beginnen met een 3 tal koppeltjes valken en evt een rode en blauwe pennant (man). de voliere word 3x1x2 meter (lxbxh)
Heeft iemand nuttige tips en wat is bv het beste als bodembedekking (beton of toch iets anders)
groetjes joan


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2005-02-19 - 02:00:05

De vloer moet natuurlijk zo glad mogelijk zijn ivm. schoonmaken.
Ik gebruik in mijn vluchten en broedkooien aubiose, en ben hier zeer tevreden over.
Het is hennepvezelprodukt en kan enorm veel vocht opnemen.
En bij normaal verversen (om de 3 wkn.) ruik je praktisch niets.

met sportgroeten
Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-19 - 08:00:49

Beton is goed schoon te maken.
Zelf heb ik bij de neophema's en bij de Barrabandparkieten een stukje grond op het beton.
In de droge ruimten ligt gewassen zand dat regelmatig gezeefd wordt. Bij de papegaaien, beukensnippers en zand(in de geschieden ruimten).

Verder heeft men mij nog niet kunnen overtuigen waarom ik anders dan beukensnipeprs en zand zou moeten gebruiken. Maar zovele kwekers, zovele methoden.

Welkom trouwens op dit forum. wink ;)

happy :)Peter


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-02-19 - 11:27:33

In het verleden hebben we al over heel veel bodembedekkingen gehad. Ik gebruikte eerder uitsluitend beukensnippers maar ben na een testperiode die mij goed beviel over gegaan naar (Lantrox)Zeoliet. Vanaf de volgende ronde dat ik weer in het groot boddembedekking ga aanschaffen koop ik echter 100% zeker weer mijn oude vertrouwde beukensnippers.

Voor de buitenvoliére is het mij zwaar tegen gevallen in de praktijk doordat het nat modderig word. Ik wou het dan alleen voor binnen houden. Het stukje stof echter wat er van deze bopdembedekking afkomt is echter zo extreem in de praktijk dat we nu hebben besloten er definitief mee te stoppen. Hoewel het een mooi product is dat er goed uitziet in een kamerkooi is het stof voor mijn huishouden onacceptabel. De prijs is een ander verhaal. Koop je het namelijk onder de naam LantroX dan betaal je bijna 20 € voor een zak van 20 kilo. Koop je hetzelfde bij een aquarium zaak onder de naam Zeoliet dan betaal je nog maar 9 € voor hetzelfde product.

Zoals Peter hierboven al aangeeft zijn er net zoveel voorkeuren als kwekers maar dit is mijn voorkeur.

Erwin


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-19 - 11:49:31

Mijn ervaring met tropen was...en voor nu wat papagaaien betreft....gaat er niets boven beukensnippers.
Het is nagenoeg schimmelvrij en als het nat is wordt het ook vrij snel droog. In de buitenvoliere heb ik altijd de wat grove genomen en voor binnen de fijne versnippering.
Het voordeel van snippers is dat als het regent het vrij snel schoon spoelt en zand altijd een bron van bacteriën is en blijft ivm de geringe doorspoeling. En voor de prijs hoef je het al helemaal niet te laten! En als bij komend voordeel heb ik altijd weinig stof ervaren van snippers en is zichtbare vervuiling stukken minder dan met zand....dit voor de luie houders...laugh :Dlaugh :D

Zeker is dat in mijn nieuwe volière zeker weer snippers komen te liggen! En binnen gebruik(te) ik ze altijd al!

Lennart wink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-19 - 12:16:54

Mijn buitenvolieres hebben geen speciale bodembedekking, gewoon grond waar ook diverse planten groeien. Ook loopt er een pad van grind doorheen.
Voor de binnenhokken, en ook in de huiskamer, gebruiken wij kranten. Wij hebben ook wel beukensnippers gebruikt, maar alle voerresten komen er tussen en dan moet je alle beukensnippers weghalen om het echt schoon te krijgen. Nu is het een questie van kranten weghalen en je kunt het perfect schoonmaken (wat wij 1-2 keer peer week doen).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede