Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wie, wat, waar zonparkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Wie, wat, waar zonparkiet
Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-17 - 17:04:17

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort weer verslaafd aan mijn oude vogelhobby! Alleen nu niet meer tropen en wildzang maar parkieten en papagaaien! laugh :Dlaugh :Dlaugh :D

Zoals zovelen weten heb ik sinds een aantal weken een papagaai (Jardine)en over een paar maanden in het bezit van, als alles meezit natuurlijk,een blauw/gele ara! happy :)happy :)
Graag zou ik ook een koppel zonneparkieten willen hebben. Ik vind het echt schitterende vogels! En zou heel graag een stelletje willen hebben in mijn nieuwe volière.

En dan nu mijn vraag: Wat moet ik weten van zonneparkieten wat ik niet van het internet kan halen, waar kan ik kwekers vinden en wat is ongeveer de prijs van een onverwant koppel?
Op termijn zou ik er ook mee willen kweken!

En nu niet allemaal tegelijk hè?

Lennart
wink ;)


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-17 - 17:54:19

volgens de PSC richtprijzen kost een koppel zonparkieten jong 300 euro, dit kan verschillen per regio.

Bob


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-17 - 20:40:32

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nog een vraag...Kunnen zonparkieten overweg met ara's? Ze komen uit hetzelfde gebied nl en ze schijnen nogal karakter te hebben! Gezien de grootte zijn het nu ook niet de kleintste parkieten en valt nogal eens de term: ze lijken op mini-ara's. Nogmaals ik heb geen enkele ervaring met parkieten maar er zullen zeker kwekers/houders zijn die mij het één en ander zouden kunnen vertellen over deze prachtige vogel!
De zonparkieten komen voor vast in de volière en de ara wil ik daar zo nu en dan bij zetten als het nodig is. Want het is de bedoeling dat de ara bij mijn aanwezigheid los in de tuin is.
Maar ik moet ook wel eens boodschappen doen....laugh :Dlaugh :D
Lennart wink ;)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-02-17 - 20:50:33

nou.. kweennie een zonparkiet is even groot als een valkparkiet..
1 keer de snavel van de ara en de zonparkiet is hoofdloos.. durf het niet te zeggen hoor ik heb geen ervaring maar ik zou het risico niet nemen.. aras's zijn zo groot..!!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-17 - 20:59:00

Hoi Pattie,

Niet zo dramatisch hoor....een ara is geen beul...laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Mijn ervaring is dat je een dier krijgt zoals je hem/haar opvoed en daar hoort zeker niet het onthoofden van parkieten onder...laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
In het verleden heb ik in mijn gezelshapsvolière vogels gehad zo groot als een ekster naast de kleine blauwfazantjes en ik heb nooit dode vogels gehad als het gaat om dominantie. Het enige wat je wel moet doen is ruimte vrij maken om de kleinsten te kunnen laten schuilen...happy :)happy :)
Lennart wink ;)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-17 - 21:15:29

Hallo

ik miste je net op de chathappy :)

Zonparkieten zijn er levendige en speelse vogels in de voliere.je zult er echt van genieten als je ze hebt.voor een onverwant koppel gesexd betaal je tussen de 350 a 400 €

houd er wel rekning mee ze kunnen best schreeuwen met alles wat ze niet kennen(goed alarm systeem) maar als ze eenmaal aan je gewent zijn schreeuwen ze bij jou niet met veel geduld nemen ze misschien ook wel is een hapje fruit of een nootje van je aan.
als je meer wilt weten kun je me altijd mailen
dfrieling@home.nl

Groeten Dennis


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-02-17 - 21:20:28

heheheheh je weet maar nooit.. zolang ze in het wild niet in dezelfde boom leven.. maar goed ik heb er verder geen verstand van dus ik laat het aan de kenners over..! in ieder geval succes..!!


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-19 - 10:45:33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt allemaal voor het reageren!!!

En zo snel had ik er niet op gerekend, gezien het aanbod maar ben inmiddels al in het bezit van een prachtig kweekkoppel! happy :)happy :)happy :)happy :)

Nu nog even mooi weer worden zodat ik dagenlang van ze kan gaan genieten in de tuin!!!!! happy :)happy :)

Lennart happy :)happy :)happy :)happy :)



Bij deze dan! happy :)


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-02-19 - 10:47:54

wauww..! Zo snel al..!! maak eens een foto..!!


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-02-19 - 11:17:25

mooi koppel Lennarthappy :)

voor degenen die de foto herkennen.ik heb mijn koppel aan lennart aan geboden.
omdat ik alleen maar verder ga met papegaaien..

Groeten Dennis


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-02-19 - 11:52:44

ow...en je vond ze ze mooi dennis..?? en je tamme zonnetje..?? waar is die..??


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-02-19 - 12:16:06

happy :)

Heel veel succes met de nieuwe aanwinst.



Peter&Jacqueline.


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-02-19 - 14:25:46

Hoi Peter,

Eén van mijn Dreambirds....De grootste moet nog uitkomen.....!!!!! laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Neemt niet weg dat ik met Yip & Yanneke verschrikkelijk blij ben!!!! happy :)happy :)

Lennart wink ;)


Lennart
Oud Lid
Posts :721

Oud Lid
2005-03-26 - 08:01:38

De Zonparkieten zijn hier gezond en wel gisteren geland.....laugh :D

Na een kwartiertje kreeg de man door dat er ook nog zoiets hing als een broedblok en die werd dan ook gelijk geïnspecteerd en goed bevonden, na 10 minuten had hij de pop zo ver dat ze bij hem binnen op de koffie kwam en hebben ze er een half uurtje ingezeten.

Gisteravond om 8 uur doken ze weer het blok in en zijn er niet meer uitgekomen sinds vanochtend...Ze hadden slaap....
denk ik.....laugh :Dlaugh :Dlaugh :D



De eerste inspectie.....happy :)



Het is allemaal nog wel onwennig....shocked 8O

Lennart wink ;)


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-03-26 - 08:09:31

happy :)

Nou Lennart, dat ziet er perfect uit.
Mooie ruime kooi zo te zien, nu nog de gewennings periode door, maar dat zal geen probleem zijn.
Geef ze voldoende rust, en moedertje natuur zal de rest wel voor haar rekening nemen.

Heel veel succes toegewenst met je nieuwe aanwinst.

Peter&Jacqueline.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-03-26 - 08:20:37

Lennart,

Het zijn ook mooie vogels.
Veel plezier en succes.

wink ;) Peter



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede