Afgelopen seizoen heb ik inmiddels ervaring opgedaan met me bourks. Ongv. mrt begon het gekeuvel, toen heb ik het nest opgehangen. En de kweek is prima verlopen.
Ik heb er een koppel kakariki's bij gehad, maar tijdens het broeden moest ik die apart houden omdat pa kakariki iedere keer het nest van de bourks ging verstoren.
Inmiddels heb ik bourks en een koppel catharina's en tot op heden gaat deze combinatie goed.
Valkparkieten erbij gaat zeker goed. Je kunt het echter soms qua herrie wel slecht treffen. Had een man die 2 x per dag minstens 1,5 uur gigantisch kabaal maakte. Andere man hoorde je nauwelijks. Kakariki's zijn vredige vogels maar zijn zo ongelooflijk nieuwsgierig dat ze idd nesten verstoren als het even tegen zit. Je wilt meer kleur. Waarom niet een koppel bourks in een andere kleurmutatie??
Inmiddels heb ik meer kleur. Ik heb een koppel wildkleur split.Zonder dat ik dat wist. Die hebben jongen gekregen in de wildkleur en lachs. En zo heb ik vanzelf meer kleur in de voliere gekregen.