Kan het toch niet laten,zolang ik kan reageren,
------------------------------------------------
Lijst 1 vogels moeten toch geringd worden met ringen door het ministerie benoemde bonden B.V
ringen van de Nederlandse bond of aviornis(misschien nog 1 bond meer maar dacht het niet)
De ringnummers en kwekers gegevens worden doorgegeven aan cites/laser,dit is dus gekoppeld aan je cites aanvraag
Ringen Van P.S of Pakara zijn volgens mij niet erkend als ringenleverancier voor lijst 1 of europese cultuurvogels.
Of hebben ze dit ook weer ineens veranderd?
MVG Rene
p.s Als mensen met verkeerde ringen gaan ringen zou dit wel eens voor problemen kunnen zorgen
------------------------------------------------
Zo i s dit allemaal begonnen!
kan in bovenstaande tekst niks fouts(alleen dan 5 bonden)(inplaats van 2 of 3)ontdekken
Zelfs tot de irritatie grens bereikt was,geen 1 foute,naar iemand verwijzende opmerking.
Alleen een ter discussiestelling,mijn maakt het ook niet uit hoe iemand zijn vogels (wel/of niet) ringt,zolang hij/ zij er maar geen problemen mee krijgt door onwetendheid!
dit zou ik jammer vinden voor de vogels en de liefhebbers.
Ik zelf heb dus ook voorheen altijd de ringen van Pakara belgie gehad(met certificaat,waarde ervan heb ik mij nooit in verdiept,was toen ook nog niet belangrijk,waren gewoon goede stalen ringen,en Freddy de ringen man vond ik ook een aardige man,ook gepassioneert amazone kweker)
Toen ik vernam van speciale ringen voor lijst 1 vogels ben ik als niet lid ringen gaan bestellen van lijst 1 vogels bij de nederlandse bond(zijn ze verplicht te verstrekken,(maar liever aan leden)
Om de zaak 1 igzins makkelijker te maken ( en wat kosten betrefdt scheelt het niet veel,ben ik ook weer lid geworden van de ned bond (voorheen ook lang lid van geweest maar,papageien moest er komen ,dus ned bond en pakara verlaten)
Ik blijf bij hun maar lijst 1 vogelsringen bestellen totdat ik zeker weet,dat het ook safe zal zitten bij bv een P.S of een Pakara.
Wel is het zo dat je via Pakara nederland ringen kunt bestellen via een ,,soort ,,lidmaatschap bij de afdeling Maarn van een erkende bond
(dus dan ben je ,,verkapt lid ,, van die bond)
Het is niet zo dat ik voorheen nooit geinformeert heb bij cites/laser of mlnv
(ik heb met hun ook te maken sinds de groenwang op lijst 1 gekomen is( 1996 of 1998,dacht ik ,maar wordt ook ouder)
Het belangrijkste wat ik heb proberen aantegeven is:dat er nog heel wat duidelijkheid te verschaffen valt door bonden in het algemeen,en door betrokken overheids instanties( is ook hun taak)
Volgens mij blijkt dit uit bovenstaande ,,uit de hand gelopen discussie,,
MVG Rene
P.S jonge,jonge wat een lang saai verhaal
P.S dit is geen reactie op jouw bovenstaand verhaal Peter,alleen ik type wat langzamer,en daarom sta ik onder jou(type trouwens langzamer dan welk persoon dan ook ter wereld
p.s 3 Ik heb helemaal niks met verenigingen,lees wat ik intressant vind,en ga naar meetingen die ik intrressant vind,verders niets