Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Parelhals amadine Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Parelhals amadine
Rob18
Oud Lid
Posts :12

Oud Lid
2005-02-02 - 15:51:49

Is er iemand die mij kan helpen aan nuttige informatie over deze soort. Op de website ben ik er niet echt veel over tegen gekomen.

Groeten
Rob


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-02-02 - 18:26:41

Te koop

Wilt u meer weten over het houden en kweken van astrilden en amadines? Bestel het boek "Kweken van Prachtvinken". Geschreven door een ervaren kweker. Auteur Tony Jochem.
Voor meer informatie zie website:


http://www.avitoon.nl
Tony Jochem
Weerselo
Overijssel
0541 661223
Stuur email
2005-01-18


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-03 - 00:31:23



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-03 - 18:04:51

quote
Wilt u meer weten over het houden en kweken van astrilden en amadines? Bestel het boek "Kweken van Prachtvinken". Geschreven door een ervaren kweker. Auteur Tony Jochem.
Voor meer informatie zie website:


In genoemde boek is niets te vinden over parelhals amadines.
Ik zou kiezen voor Prachtvinken van F.Robiller


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2005-02-03 - 20:18:46

ik heb verschillende artikels over de parelhalsamadine in zal ze scannen en mailen maar dan heb ik wel je mail nodig
mvg dirk


lovebird-farm
Oud Lid
Posts :124

Oud Lid
2005-02-03 - 20:38:32

dat van avitoon zou ik zeker niet kopen! Die goede man is onredelijk hij poetst elke dag zijn hokken, verse bakjes elke dag e.d. Iedereen die ik ken en daar ooit een vogel heeft gekocht was die binnen enkele dagen dood, omdat die vogels nergens tegen kunnen doordat ze nooit een ziekte of ziektekiemmen zien! Een superschoon hok is nooit goed!

Dus van zo iemand kun je ook weinig doen met het boek!


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-02-03 - 21:38:32

Loverbird farm

Ik moet zeggen dat ik uw uitlatingen zeer gedurfd vindt ,Ik heb regelmatig vogels van Dhr Jochem en heb hier nooit problemen mee .De soorten die deze man kweekt zijn van nature uit al zeer gevoelig en moeilijk te houden ,Een schoon hok heeft hier niets mee te maken ,Wat het boek betreft vindt ik deze zeer nuttig voor beginnende liefhebbers die met bepaalde soorten willen kweken .Ik zou graag van U willen weten en dan ook graag met naam en toenaam welke mensen slechte ervaringen hebben gehad met Dhr Jochem van horen zeggen kennen we inmiddels allemaal op dit forum graag bewijzen hiervan en geen loze uitspraken ,

LET WEL ,Ik heb geen familiere of prive betrekking tot Dhr Jochem ,Deze is puur zakelijk .Wat mij zeer stoort op dit forum is dat er herhaaldelijk met namen wordt gegooid van mensen die van horen zeggen van derden slechte ervaringen hebben gehad met bepaalde personen ,Als er mensen zijn die uit persoonlijke ervaringen slechte ervaringen hebben heb ik hier totaal geen moeite mee als dit daadwerkelijk onderbouwd is .

JAN Het is zeer moeilijk om alles in de gaten te houden maar het zou ten goede komen van het forum dat mensen uit persoonlijke ervaringen spreken en niet van horen zeggen ,Op de Duitse forums worden deze berichten direkt verwijderd kijk maar op de forums van het AZ en DKB of Vogelnetzwerk ,Wij hebben vrije meningsuiting in dit land maar dat wil niet zeggen dat dit moet aanzetten tot stemmingsmakerij ten opzichte van welke persoon dan ook ,Of dit in dit geval nu Dhr Jochem is of Dhr Janssen .

Respect
Erik


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2005-02-04 - 20:34:17

quote
dat van avitoon zou ik zeker niet kopen!


Oei... de firma kort-door-de-bocht komt langs. Zeer ongenuanceerd verhaal. Even een reactie :

quote
Die goede man is onredelijk hij poetst elke dag zijn hokken, verse bakjes elke dag e.d.

Tsja hygiene is belangrijk,en de een besteedt er meer aandacht aan dan de ander,en kan er meer aandacht aan besteden,maar ik vind dit niet uitzonderlijk. Ik ken bij mij op de club zat mensen die elke dag andere bakjes plaatsen. En de hokken poetsen doet hij echt niet elke dag,lees zijn verhaal op zijn site maar eens goed,of zijn boek maar eens goed.

quote
Iedereen die ik ken en daar ooit een vogel heeft gekocht was die binnen enkele dagen dood, omdat die vogels nergens tegen kunnen doordat ze nooit een ziekte of ziektekiemmen zien!

Ik ken meerdere mensen die er vogels hebben gekocht en niets dan lof,en komen allen regelmatig daar terug.

quote
Een superschoon hok is nooit goed!
Tsja........

quote
Dus van zo iemand kun je ook weinig doen met het boek!

Zoals ik hier boven heb pogen te laten zien is je verhaal erg ongenuanceerd en doet zeer veel onrecht aan Tony Jochem en zijn boek. Naast dat het een zeer aimabel mens is die altijd met raad en daad klaar wil staan voor medeliefhebbers,heeft hij ook nog eens een zeer nuttig boek geschreven wat zeker voor beginnende liefhebbers een goed beeld schetst van deze hobby.



oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-04 - 20:43:03

zoals ik al vaker gezegd heb ,deze zaken gaan er toe leiden dat veel kwekers niet meer particulier zullen verkopen,uit angst om zo op het internet vernoemd te worden.
En of we daar beter van gaan worden??

MVG Renewink ;)wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-04 - 20:45:50

Ik heb hem eens gemaild over astrilden, ik dacht ik weet veel maar misschien weet hij iets meer. Zijn reactie kwam er eigenlijk op neer dat ik zijn boek maar moest kopen.(die ik overigens al had)
Hoewel het geen slecht boek is gaat het wel vnl over hygiëne. Over soorten verteld hij maar weinig en ook maar een beperkt aantal soorten.(niet over parelhalsamadinen)



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-04 - 20:56:13

Een superschoon hok is wel goed!! In de natuur liggen er echt geen hopen stront onder de zitstokken. Hoe minder slechte bacteriën in het hok, hoe minder slechte bacteriën in de vogels. Des te meer goede bacteriën in de darmen dus minder ziekten. FEIT
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-04 - 21:22:23

Klopt niet Doornen.
Meer en meer komt men tot inzicht dat veel ziekten ook te maken hebben met de te ver door gevoerde hygiëne. Vooral bij allergieproblemen met kinderen gaan er steeds meer stemmen op dat te sterk doorgevoerde hygiëne wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

Overigens hokken moeten schoon zijn!
En of Tony het te schoon heeft, geen idee. Volgens mij heeft ie het wel aardig voor mekaar.


huisjeboompjebeestje
Website Member
Posts :66

Website Member
2005-02-04 - 22:25:33

Die reactie van lovebird-farm is onzin, velen van ons zouden willen dat we het zo voor elkaar hadden (jaloerzie!)
Om zomaar een opmerking te roepen heeft niets meer met vrijheid van meningsuiting te maken. Als je al zo nodig iemand zwart wil maken moet je het zeker wel kunnen onderbouwen.
Tony is overigens samen met P. van den Hooven een boek aant schrijven over vogelsoorten:

Wordt verwacht:
"PRACHTVINKEN IN BEELD" ISBN 90-805935-4-0
Tony Jochem en Pieter van den Hooven zijn voorbereidingen aan het treffen om een Nederlandstalig boek te maken over alle prachtvinken, dus astrilden, amadines, lonchura's en papegaai-amadines. Met foto's onder andere van Pieter en specifieke informatie over al deze prachtvinken. Omdat dit een heleboel werk is zal het boek waarschijnlijk in 2006 verschijnen.

(bericht staat op www.scapnl.com)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-02-04 - 22:30:12

Het boek kweken met prachtvinken vind ik wel erg goed. Natuurlijk staat een boek altijd in het teken van de mening van de schrijver, nergens echter staat dat je verplicht bent alle manieren te kopiëren.
Ik hou mijn vogels op een totaal andere manier.

Toch heb ik best veel geleerd van het boek en bovendien vind ik het altijd heel leuk om te zien hoe een ander met de hobby bezig is.

Groeten, Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-02-04 - 22:38:19

Bijna goed, Niltava : Natuurlijk is het zo dat bv. als je eenmaal in aanraking bent geweest met een bepaald virus of bacterië dat je lichaam het de 2e keer herkent en er niet meer zogauw ziek van wordt. Maw je lichaam kent de vreemde indringers en weet precies hoe erop gereageerd moet worden, totdat deze muteerd/veranderd.

Maar waarom zou je elke keer een nieuw virus of bacterie in je hokken willen introduceren, de eerste keer worden ze ziek, als ze het overleven hebben ze de volgende keer antistoffen. Dus waarom zou je ze de eerste keer ziek laten worden zodat ze weerstand krijgen? liever niet want het is toch een risico.

Ander voorbeeld: op je lichaamshuid leven vele goede bacteriën, door zeer vaak te wassen krijgen deze bacteriën niet de kans zich te herstellen, dus problemen met de huid.
Hier dus is te veel schoonmaken wel negatief.

Hetzelfde is in feite met stofmijten, sommige kinderen krijgen hiertegen weerstand omdat ze in een niet zo propere omgeving zijn opgegroei. Er zullen echter altijd kinderen zijn die er niet tegen kunnen dus dan zal je toch moeten zorgen voor een schone kamer.

Uit onderzoek is aangetoond wanneer de kooien dagelijks worden gereinigd het aantal ziektenkiemen, bacteriën minder en minder in de ontlasting zullen voortkomen totdat ze bijna volledig zijn verdwenen. Als aan de darmwanden geen slechte bacteriën hechten dan zal de vogel geen last krijgen van diaree. Als er geen slechte bacteriën in het hok zijn kunnen ze er niet inkomen.
Maar als zij wel massaal aanwezig zijn zullen de goede bacteriën het uiteindelijk verliezen zodat de vogel ziek wordt. Stress ed zijn dan vaak net het zetje. Ook al herkent hij deze slechte bacterie, de grote hoeveelheid zal de vogel dan toch ziek maken. De infectiedruk is dan te hoog. Aan ons de taak om de infectiedruk laag te houden.
Niet voor niets werken vaak grote kwekers met gazen bodems of een droge zandbodem zodat de bacteriën niet of slecht vermeerderen. Bacteriën en virussen veranderen of muteren af en toe zodat ze een wedstrijd kunnen winnen. Laat het zover niet komen ruim ze op.
Groet gert.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-02-05 - 10:29:23

Ik denk dat we niet zoveel van elkaar verschillen.
Echter.
quote
Uit onderzoek is aangetoond wanneer de kooien dagelijks worden gereinigd het aantal ziektenkiemen, bacteriën minder en minder in de ontlasting zullen voortkomen totdat ze bijna volledig zijn verdwenen.

Logische als het dagelijks is. Denk dat er weinig kwekers zijn die dat kunnen doen.
De vraag is of je de bacteriëdruk dan niet zo laag is dat de weerstand juist daarom wordt ondermijnt.
Voor de duidelijkheid ik ben niet voor smerige hokken! (is hetzelfde als verwaarlozing)

quote
Ook al herkent hij deze slechte bacterie, de grote hoeveelheid zal de vogel dan toch ziek maken. De infectiedruk is dan te hoog. Aan ons de taak om de infectiedruk laag te houden.

Inderdaad de druk laag houden, zodat het vogellichaam zich kan aanpassen.
Een bacterie veranderd langzaam zoals je zegt. Om zich hier tegen te wapen moet het vogellichaam een grote variatie aan bacterien kennen omdat het zich makkelijker aanpast als een bijna vergelijkbare antistof beschikbaar is.

quote
Niet voor niets werken vaak grote kwekers met gazen bodems of een droge zandbodem zodat de bacteriën niet of slecht vermeerderen.


Dit is eigenlijk de reden waarom ik hierop reageer.
Ik verneem steeds meer dat mensen die vogels bij "grote" of "bekende" kwekers kopen teleurgesteld zijn.
De vogels worden ziek en gaan al dan niet dood.
Laatst was er ook al een teleurgestelde beginner(?) die diverse europese vogels had gekocht bij "grote" kwekers. Steeds legden ze het loodje.
Hetzelfde heb ik met de europesen. Houdt al lang vogels (zo'n 30 jaar inmiddels) maar nog nooit heb ik zo'n moeite gehad met het verkrijgen van een in levend blijvend koppeltje(misschien wat overdreven gesteld). Bij tropen en parkieten ed heb ik dat nog nooit gehad en heb toch aardig wat soorten gehad.
Bij een aantal "grote" kwekers van europesen is er ook een hoge hygiëne hype (samen met antibiotica.)

Ik zit ook even te denken aan de mkz crisis, nad de ruiming kregen of kochten de boeren nieuwe dieren echter er was een hoog aantal van ziektegevallen omdat de koeien moesten wennen aan de "natuurlijke" /boerderijeigen flora(fauna) aan bacteriën.

Ik denk ook even aan de opbouw van de darmflora voor met name jongen.
Bij diverse dieren eten de jonge dieren mest van de groepsgenoten om zo hun eigen darmflora op te bouwen.

Schoon is goed te is niet goed.
(overigens denk ik dat de vogels die jij houdt wel veel gevoeliger zijn/ voedingsbodem geven voor verontreiniging.)





Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede