Zo hier is ie dan......mijn Yarik!
Hij ziet er hier niet zo mooi uit want hij was daarvoor net in bad geweest...in de gootsteen dus...
Zoals iedereen intussen wel weet had ik wat opstartproblemen met hem...(zal wel aan het koude weer gelegen hebben..
)
Maar nu is het allemaal prima in orde en zijn we de beste maatjes ondertussen en hij eet goed en is de hele dag bezig!
Papagaaien zijn toch wel héééél andere vogels als bijv. tropen die ik vroeger gehad heb....
.
Wat ik wel ervaren heb is het volgende:
Ik had voor tientallen euri's aan speeltjes gekocht....(een papagaai moest veel afleiding hebben toch?)
Ze hebben er 10 dagen in en om zijn kooi gehangen en gezeten, maar hij keek er niet naar om! Krijg één van mijn (pleeg)-jongens op bezoek en die hing daar voor de grap zijn sleutelbos aan de kooi....GROTE PRET!
Hing ook nog eens een losse muskatonhaak aan de tralies....en jawel...nog grotere pret.
Hij is er uuuuuuuren zoet mee en heb ik alle andere speeltjes uit zijn kooi gehaald.
Hij mist ze niet eens...wát...ik denk dat ie het zo veel leuker vind!
Het kortwieken is, achter af gezien, eigenlijk niet zo'n probleem want hij vliegt/fladdert vanaf bovenop zijn kooi zo naar mij toe...weliswaar met een noodlanding en het nodige gekrijs....maar hij zit dan toch maar wel ff mooi op mijn knie en kijkt me dan zo aan van: zie zo, dat heb ik em toch maar mooi geflikt! De afstand is toch zo'n 3 meter!
Soms kan ie nog ook wel eens lomp zijn met zijn 14 weken en duvelt hij van een zitstok op de kooivloer, althans op het rooster daar beneden, dat heb ik er toen maar uitgehaald omdat ie lelijk terrecht kwam. Maar na een paar dagen had ie door dat ie nu via de morsrand ook buiten de kooi kan komen en dat je dan zo ook op de grond kan komen en dat je dan de gelegeheid hebt om alles maar eens goed te gaan onderzoeken....
Dit onder grote verbazing van mijn honden en kat....
...Daar heeft ie trouwens echt helemaal maling aan!
Na een poosje is ie daar flauw van en wil dan terug naar mij....en dan klimt ie tegen mijn benen op en nesteld zich dan op mijn arm om of naar de tv te kijken of om te zien wat ik allemaal in mijn mond stop. Als ie daarvan op de hoogte is gaat ie de zelfde weg terug en waggelt naar zijn kooi.....oeps daar komt ie dus niet in, want dat is te hoog voor hem en daar komt ie fladderend niet bij. Goede raad was niet duur en heb ik zo'n trappetje wat ik had gekocht aan de morsrand gehangen....grote pret...meneer stapt in en uit de kooi wanneer het hem beliefd....
Nu hij dit door heeft zet ik wel elke keer het rooster er weer in als ik weg moet, want met de andere dieren weet je het maar nooit!
Zo, dit was het voorlopig en wil iedereen bedanken die mij de afgelopen 14 dagen met raad en daad hebben bijgestaan op mijn pad van de papagaai en van Yarik in het bijzonder...en ik weet nu al: Hij zal niet erg lang alleen blijven.....
Lennart