Een vraagje: Wij zouden graag molukken kaketoes opzetten, maar zijn een beetje bang voor hun lawaai. Ik heb al gehoord hoe hard ze kunnen roepen, maar ik hoor ook geruchten dat ze dit ook 's nachts durven doen. Heeft iemand hier ervaring mee? En is het lawaai verdraagelijk of is het echt niet te doen. Momenteel hebben we verschillende soorten kaketoes waaronder de oranjekuif en galerita behoorlijk hun klep kunnen openzetten. Is het lawaai meer te vergelijken met dit of veel erger?
Ik heb zelf ook een molukken gehad maar ik heb ze moeten verkopen voor de herrie. Dit ging dag en nacht door. Tot 500 meter van mijn volieres hoorde je het schreeuwen. Voordat ik de molukken had had ik geen problemen met mijn buren daarna wel. Ze schreeuwen harder als groenvleugels en harder en langer Het hok volhangen met takken e.d. hielp allemaal niets. Maar je kan geluk hebben een vriend van mij heeft een koppel in een woonwijk en totaal geen problemen.
quoteEen vraagje: Wij zouden graag molukken kaketoes opzetten, maar zijn een beetje bang voor hun lawaai. Ik heb al gehoord hoe hard ze kunnen roepen, maar ik hoor ook geruchten dat ze dit ook 's nachts durven doen
volgens mij maken opgezette vogels geen geluid meer hoor
Tasja,
Ik vind het super dat je Kurt die vogel hebt gegeven!
Ik zou zelf al heel blij zijn als ik een goede en duidelijke foto of foto's kan krijgen van jouw kaketoes. Dit is dan voor mijn nieuwe site bedoeld voor in de encyclopedie.
Maak je mij ook blij?