Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hyacint ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-22 - 11:39:39 send message to natasja

gelukt ! meer meer meer ! wink ;)

heeft noke eigenlijk nog steeds zijn pootje scheef staan of is dat nog bijgetrokken ?
Tis al helemaal een echte ara op de foto *lief*


Mart
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-22 - 12:58:27 send message to Mart

neem eens contact op met de Hyacint in haarsteeg die man heeft ook een paar koppels zitten veel succes groetjes Mart


Mart
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-01-22 - 13:00:31 send message to Mart

hier heb je zijn telefoonnummer 073-5117813


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-23 - 21:09:06 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb al op 3 adressen contact opgenomen, maar ik vrees dat ze me daar aanzien als een "ouwe taart met overwerkte hersenen", nergens krijg ik responssad :(
Toch probeer ik het volgende week nog eens, misschien was ik niet duidelijk genoeg en hebben ze mijn doel niet begrepen, hopelijk denken ze niet dat ikzelf een kwekerij wil opzetten en hun onder hun duiven wil schietenshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
Ik geef het iin elk geval niet zo snel op, en als de prijzen teveel de pan moesten uitrijzen, wel dan doe ik verder met Noke, tenminste 1 koppel dat de "vrije vlucht" dan zal kennen.
Maar het was me wel te doen om te proberen of ik de hyacint stand niet kon helpen in zijn her-intrede in de wereld, gezien ze aan het uitsterven zijnsad :(sad :(


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2005-01-24 - 12:44:54 send message to Jardines

Hoi Swaas,

Lees ik dat nou goed, laat jij je ara vliegen aan een uitrollijn? Gaat dat goed? Hoe lang is zo'n lijn dan en is dat een zelfde lijn/riem als je gebruikt voor honden? Lijkt me echt fantastisch als je ze buiten kunt laten vliegen! Helemaal super zou het zijn als je ze gewoon los zou kunnen laten vliegen net zoals ze ook doen met roofvogels, maar ja...


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-01-24 - 14:05:53 send message to bob_verhagen

bij birdsinternational hebben ze ieder jaar een stuk of 70 hyacint ara`s maar die worden dan dus wel ingevoerd vanuit manila filipijnen. ik weet alleen niet of ze handtam worden afgeleverd of niet.

Bob


jolanda73
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-01-26 - 18:06:45 send message to jolanda73

Hier bij ons in Apeldoorn vliegen ook papagaaien e.d. los.
1 grote groep van een kweker en vroeger had Apenheul er ook 2 losvliegen.Welke soorten weet ik niet maar het is heel mooi om ze tegen te komen.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-01-26 - 19:48:21 send message to goffini

birdsinternational levert niet aan particulieren.
Mits je van plan bent grote aantallen af te nemen en quarantaine ruimte heb en etc.
Ze verwijzen je gewoon door naar D. in A'dam


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-26 - 20:41:48 send message to ParkietenPeter

Als je binnen de import-wereld wilt komen, moet je van goede huizen komen. Zonder de ene of de andere aan te wijzen, maar de import-wereld is een zeeer kleine wereld met zeeer hoge muren eromheen. Je komt hier niet tussen. Om verschillende redenen niet.

Probeer maar eens officieel geregistreerd te worden als importeur. Niet voor elkaar te krijgen. Vergeet de handel dan al helemaal.
shocked 8O Wat zeg ik nu. Niet dat ik wil aanmoedigen om te importeren! Absoluut niet! Oh nee!shocked 8O

5 handen op een buik.

Daarom is het belangrijk dat wij, de hobykwekers goed met elkaar overweg kunnen. Goede afspraken maken en elkaar zo goed mogelijk helpen.
En een beetje geluk wil ook wel helpen.

Succes swaas.
wink ;) Peter


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-26 - 21:31:12 send message to thuis

Hallo Swaas,
jij stelt
quote
Ik veronderstel dat de kwekers niet dik gezaaid liggen

dat klopt ook wel maar ik heb het geluk gehad bij enkele kleine kwekers thuis in de kassen te mogen kijken en het is nog verbazingwekkend hoeveel kwekers 1 of 2 koppels hyacinten hebben.
Prachtige koppels - fantastische leefomgevingen!
Deze mensen maken dit liever niet bekend, bang voor criminaliteit, over het algemeen zegt men:"als men weet waar ze zitten dan ben je ze kwijt ook"...
Zet eens een serieuze koopvraag op vogelarena of adverteer eens met je vraag in bladen zoals:
Parkietensocieteit/Pakara/Euro parrot, misschien heb je geluk en reageert er iemand. Trouwens in deze bladen staan ook handelskwekerijen, andere dan Dennis Papegaaien.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-01-26 - 22:51:57 send message to Swaas

Bedankt allemaal voor jullie hulp,ik heb volop contact opgenomen met verschillende mensen maar.............er is een grote MAAR....mijn eenden werden ontvreemd, en wat verder is een jachtvalk losgesneden en meegenomen, zo uit de tuin s'nachts, en er zijn nog meer verontrustende berichten over diefstallen hier in de buurt......ik heb navraag gedaan voor een anti-diefstal verzekering als ik de hyacinthen zou kopen, ik kan het WEL doen als ze in een kooi zitten, maar NIET als ze vrij rondvliegensad :(sad :(sad :(
Ze vroegen of ik gek was om dieren met zo'n geldwaarde los te laten, dit was vragen om bestolen te wordenangryangryen niemand zit hier te wachten op een ouwe barmhartige samaritaan, die eens gaat proberen of ze grote (schadelijkshocked 8O) krombekken kan laten losvliegen, zonder dat die alle bomen shocked 8Oshocked 8Oshocked 8O zullen kapotknabbelen en weet ik wat nog zullen in de vernieling knauwen.....je hoort duidelijk dat ze niet eens weten wat een hyacinth is.
<ik denk dat ik verhuis naar een eiland in de stille oceaan en daar iets probeer, maar ja dan is er de tsunamisad :(sad :(sad :(


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-01-27 - 07:56:11 send message to bob_verhagen

hoe ga je dat eigenlijk doen met eten? krijgen ze een vaste voederplaats of moeten ze gewoon zelf zoeken? want ze zullen ook vast wel eens iets eten uit de bomen rondom en daar kunnen ook giftige exemplaren tussen zitten.

Bob


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-27 - 09:14:25 send message to johanblok

Diefstal is nooit te voorkomen, ook als ze in een kooi of voliere zitten. Mensen die uitzijn op het stelen van b.v. Hyacinten zullen er over het algemeen toch wel in slagen om ze te jatten. Mijn advies: schaf een paar goede waakhonden aan, dat werkt misschien nog het beste. Ik ben wel in Belgie geweest bij iemand met twee koppels hyacinten die daar toen echter nog nooit jongen van had gehad, eventueel wil ik je het telefoonnummer (als ik dat nog kan vinden) wel geven.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-27 - 19:38:18 send message to thuis

quote
anti-diefstal verzekering als ik de hyacinthen zou kopen, ik kan het WEL doen als ze in een kooi zitten, maar NIET als ze vrij rondvliegen
Ze vroegen of ik gek was om dieren met zo'n geldwaarde los te laten, dit was vragen om bestolen te worden

Dat is helaas nu precies wat ik bedoeldeangry
Bij de diefstalverzekering ben je er nog niet met een kooi... er komen allerlei clausule's bij van sloten en (toegangs)beveiliging + de premie die steeds hoger wordt ! Het is bij deze vogels bijna hetzelfde als bij de echt dure wagensshocked 8O"- diefstal op bestelling, het is echt zo dat er mensen zijn waar je "je bestelling" kan opgeven en het komt voor elkaar... vreselijk angry
Bovendien heb ik me laten vertellen dat als je hyacint ara's en/of sommige zwarte kaketoe soorten wilt houden (in een kooi) deze aan specifieke eisen moet voldoen qua daglicht, luchtverversing en ruimte. De kwekers waar ik mocht kijken hadden dit ook heel, echt heel mooi voor elkaar. Om positief jaloers wink ;) op te worden.


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-01-27 - 19:40:54 send message to thuis

o ja... johan ! als jij telefoonnummers wilt doorgeven neem dan aub wel eerst even kontakt op met de desbetreffende kweker, zo voorkom je straks verwijten aan jouw adres...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede