Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > citespapieren. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-01-29 - 05:41:46 send message to IGGINO



Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2005-01-29 - 07:54:13 send message to Hubert

Gerard,
Ik hoop dat je je oratrixen kunt houden, maar ik vrees het ergste. Ik heb dit namelijk ongeveer 10 jaar geleden aan de hand gehad met een geelvleugelara. De vogel was ongeringd, door mij aangemeld bij het AID. Na twee weken kreeg ik controle, de vogel werd in beslag genomen op papier, heeft nog drie weken bij mij gezeten voordat hij opgehaald werd. Ik heb niet getekend voor afstandverklaring ook aangegeven dat het een rechtzaak zou worden. Deze kwam in Eindhoven na 7 maanden, de rechter en officier van justitie gaven ons gelijk en het recht om een vergunning aan te vragen bij het ministerie.
Dit ketste af om redenen waar de rechter en officier van justitie kwaad om werden op de tweede zittingsdag( het ging echt om haantjesgedrag, pikorde zogezegd). Het hele verhaal is te lang om hier te beschrijven, de vogel heb ik nooit meer terug gezien.
Veel succes wens ik je derhalve toe met je oratrixen.
Mvrgr.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-01-29 - 10:23:04 send message to johanblok

Kan iemand mij vertellen wanneer/waar die uitleg dag is? Ik dan daar op de site van minlnv niks over vinden, maar dat kan aan mij liggen.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-01-29 - 11:42:33 send message to Karel

De datum is nog niet vastgesteld, maar zal liggen in april/mei a.s.
Als je je wilt aanmelden of onderwerpen wilt aandragen dan kan dat via het mailadres:
CITES@MINLNV.NL

Het aanschrijven van 3-1-2005 vermeldt o.a.:

"Doel van de bijeenkomst is om als Dienst Regelingen c.q. CITES-bureau met u als relatie in contact te komen. De invulling van deze bijeenkomst ligt nog open maar is vooral bedoeld om uw suggesties en/of opmerkingen te vernemen."


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-29 - 11:43:37 send message to oranjekuif

in april of mei willen ze een cites bijeenkomst organiseren,bij belangstelling(of onderwerpen aan wilt dragen)kun je mailen:cites@minlnv.nl

MVG Renewink ;)


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-30 - 16:00:26 send message to oranjekuif

Cites aanvraag geldt dus voor alle cacatuas.sulphurea soorten (dus ook oranjekuiven,kleine geelkuiven en,,middel,, geelkuiven)

MVG Rene


tasja
Website Member
Posts :21

Website Member
2005-01-30 - 17:11:20 send message to tasja

hallo allemaal,
Ja dat is dus ook een gedoe met al die cites papieren.
Wij hebben nl.5 oranje kuiven sommige geringd andere niet, dus die moeten we laten chippen .
Natuurlijk wel weer leuk net voor het kweekseizoen heb je natuurlijk weer een gestress.
waarom komen ze daar dan niet eens eerder mee.

we denken ook wel dat op den duur alle papegaaien,kaketoes en ara's nog wel eens op de lijst komen te staan.

In ieder geval allemaal nogmaals bedanktvoor de vele reactie's hierop en de meneer met de oratrixen wensen we veel succes.
Groetjes ; Tasjawink ;)


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-02-08 - 14:40:08 send message to HOBBYKWEKERIJ

nee
je hebt geen sites papieren nodig
bij een vogel met cites papieren is het wel belangrijk als je er 1 koopt van een kweker dat je de sites papieren laat herbenoemen op je eigen naam
anders is verplaatsing van het dier verboden zelfs een veer verkopen is in belgie strafbaar als ze op de hoogste lijst staan


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-02-08 - 16:56:14 send message to bob_verhagen

ik heb pakara een mail gestuurd waarin ik heb gezet dat er veel vragen zijn rondom CITES en gevraagd of er misschien ooit een lezing over kan komen.

Bob


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-10 - 18:05:55 send message to oranjekuif

Voor de duidelijkheid:

Cites aanvraag geldt dus voor alle cacatuas.sulphurea soorten (dus ook oranjekuiven,kleine geelkuiven en,,middel,, geelkuiven) (finch amazone)

MVG Rene



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-02-10 - 19:10:34 send message to goffini

Ben gisteren teruggebeld door MinLV.
De tenaamstelling van lijst 1 vogels op de naam van de eigenaar is onzin. Het gaat puur erom dat de vogel een eigen certificaat heeft.
Dit geld in elk geval voor mijn maracana's.
Nu er onderop het citesformulier wel de mogelijkheid is om de tenaamstelling aan te vinken weet ik niet of dat bij elke vogel hetzelfde is. Dat wist MinLV. ook niet en moest dat dan ook weer gaan uitzoeken.
Ik ben in elk geval blij dat alles in orde is.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-02-10 - 19:18:08 send message to johanblok

Mooi dat het in orde is!


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-02-10 - 20:22:57 send message to oranjekuif

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als de(lijst 1 ) vogel een kwekerstatus heefd
(dus niet vrij overdraagbaar)moet er wel een cites op naam aangevraagd worden,en valt het niet mee om daar een zogenaamd vogelpaspoort van te maken.(4 maanden mee bezig geweest --resultaat niet vrij overdraagbaar)

Maar inderdaad antwoorden(in ieder geval goede)zijn vrij zeldzaam bij laser,ze weten het zelf ook niet meer.
Maar misschien dat we op de cites dag wijzer worden,wij gaan er in ieder geval heen,en hopen dan wel antwoorden te krijgen(ik zit nu al 3 weken tewachten op een antwoord,zal wel niet meer komen)wink ;)

P.S bij punt 20 onderaan op het cites papier moet staan dat ze ook door andere dan op het cites papier vermeld verkocht/verhandeld mogen worden,staat er dit niet op ,moeten ze op naam overgedragen worden,of moet je een nieuwe cites aanvraag indienen(en hopen dat hij dan omgezet kan worden!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-12 - 11:33:30 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De laatset tijd heb ik ook nogal eens contact gehad met minLNV.

Als het gaat om vergunningen en naleving van de papieren ben je toch aangewezen op de AID cq. CITES/LASER. Dit zijn nl. de wettelijke instanties die door het ministerie belast zijn met de uitvoering en instanthoduing van de wet- en regelgeving op dit gebied.

Het ministerie verwees mij zelfs ivm specifieke vragen over inspectiewerk ook hierheen door, zonder zelf een zinnig antwoord te kunnen geven.

CONTACT:
Algemene Inspectie Dienst www.AID.nl
- soortenkennis
- vergunningen-/ontheffingensysteem Kloosterraderstraat 25, 6461 CA Kerkrade

- ervaring inbeslagname - 045-5466222 (24 uur per dag) / 0172-424044

CITES/LASER bereikbaar tussen 14.00/16.00 uur tel. 078-6395395

Succes
Peter wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-02-12 - 11:37:02 send message to ParkietenPeter

En leg je vraag hier zo uitgebreid mogelijk aan voor en sluit niet af voordat je weet;

wat, waar, waarom.

Met naam en toenaam van de wetten en vraag voor een schriftelijke bevestiging.

Schrijft je vragen eerst op zodat je niets vergeet.

wink ;) Peter




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede