Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : muizen
Tjokke
Oud Lid
Posts :8

Oud Lid
2005-01-11 - 15:51:33

Veel mensen hebben te kampen met muizen. Je legt hier en daar vergif, zet vallen, soms zelfs muizenlijm, maar he thelpt niet. Hoe krijg je deze dieren toch weg?


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2005-01-11 - 17:49:40

Muizen; Ik denk dat er niet veel aan te doen is.
Blijven vangen denk ik en zoveel mogelijk de spleten en kieren dichtmaken. Enkel voeren in nachtverblijf is ook een tip,maar geen garantie.
Ik vrees dat we er mee moeten leven (en zij met ons?)


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-11 - 21:31:19

Ik voer ze radicaal Radicaallaugh :D

Het merk dat werkt!
En vallensad :( kan d'r niks anders van maken.

wink ;) Peter


morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-11 - 23:25:53

Ik heb gelukkig zelf nog geen last van muizen gehad, maar het volgende kan helpen:
Er zijn bij Rimo electrische muizenvallen te koop die met hoge toon werken, en muizenvallen met permanent lokaas. Beide buiten de voliere om te plaatsen. Ook een dichtklapsysteem waar de muis levend gevangen wordt heb ik wel eens gezien (super diervriendelijk). Deze kun je wel in de voliere plaatsen op een plaats waar de vogels niet kunnen komen. Mocht er desondanks toch een vogel in komen, dan is deze in ieder geval niet vermoord. Pindakaas als lokaas werkt het best.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-12 - 10:21:23

Morris,

ben al bij veel kwekers geweest die dit elektronisch spul hebben en het enige dat dat wegjaagt is de spinnen. Ik denk dat je muizen alleen kan bestrijden met katten. ook heb ik eens vernomen dat cavias de muizen wegjaagt. Is dit correct of een fabeltje?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-01-12 - 12:37:25

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

25 jaar geleden heb ik een muizenplaag bij m'n vogels meegemaakt.
Daar wordt je niet vrolijk van, sterker nog dat gun je niemand.
Tot op de dag van vandaag ben en blijf ik altijd alert op de aanwezigheid van muizen.

De aanwezigheid van voedsel is dè reden waarom muizen zo vaak in vogelverblijven voorkomen.


Ik heb de volgende tips:

1) Zorg in de eerste plaats voor een goede hygiëne bij je vogels!
Hiermee heb je echt de helft van de 'oorlog' tegen ongedierte gewonnen.

2) Voer zo afgepast mogelijk en ruim de voedingsresten regelmatig (dagelijks) op.

3) Opgeslagen voer in deugdelijk afsluitbare emmers, vaten of blikken.
(zie voor foto mijn volière!)

4) preventief altijd een of meerdere doorloopvalletjes of andere muizenvalletjes plaatsen.

5) alert blijven op de aanwezigheid van muizen en
in voorkomend geval het aantal valletjes en daarmee de pak-kans verhogen.

6) Beslist niet toegeven aan de emotionele gedachte: "ach, laat dat ene lieve muisje maar!"
Neem gerust aan dat waar één muis is, zijn er echt meer!


Vergeet niet dat muizen een waar schrikbewind tegen uw vogels kunnen voeren en behalve het ernstig verstoren van de nachtrust, ook nare ziekten kunnen overdragen en in enkele gevallen ook niet terugdienzen voor een lekker hapje in de vorm van een jonge vogel!


morris
Website Member
Posts :31

Website Member
2005-01-12 - 14:42:43

Kurt,
Ik spreek gelukkig niet uit eigen ervaring. Ik kwam deze apparaten tegen bij Rimo.nl. Blijkbaar werken deze apparaten toch niet zo goed als aangegeven wordt.
Of cavia's de ideale oplossing zijn tegen muizen weet ik niet. Ik heb drie cavia's in huis en ik denk er sterk aan om deze in de lente naar buiten te doen in de voliere. Wie ik echter ook vraag, niemand kan mij vertellen of dit klikt. Of iedereen leeft in vrede en harmonie, of de cavia's worden aangevallen of de vogels vallen de cavia's aan. Misschien maar eens proberen. Ik heb nu geen muizen in de voliere, dus dat zal dan straks ook niet aan de cavia's liggen. Het gaat me echter iets te ver om een "wetenschappelijk" experiment uit te voeren door de cavia's samen met een tros muizen los te laten in de voliere en te kijken wat er gebeurt.



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-12 - 15:11:18

Dat cavia's muizen tegengaan is een fabeltje , zelfs caviafokkers kennen het muizenprobleem maar al te goed sad :(

cavia's bij vogels is zowieso erg af te raden ,de cavia's schikken en worden heel angstig als je ze bij vogels zet omdat het prooidieren zijn en juist door vogels gevangen worden , daarbij zorgen vogels voor een hoog stofgehalte en cavia's hebben een gevoelig ademhalingsstelsel dan krijg je problemen als chronische verkoudheden , luchtwegaandoeningen etc.


kurt fierens
Website Member
Posts :163

Website Member
2005-01-12 - 15:46:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ineens het fabeltje opgelost.


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2005-01-12 - 20:35:17

zelf heb ik geen muizen ( nog niet ) happy :)je moet gewoon zorgen dat ze niet bij het voer kunnen in de kooien of de voorraad en voer wat op de grond ligt als en niks te halen is blijven ze eerder weg en als ik een muis heb zet ik een klep val ( ik weet niet welk merk ) maar dit werkt heel goed meestal heb ik hem al binnen een dag je moet er iets sterk geurends aan doen zoals pindakaas dat wert het beste vind ik



groeten dirk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 08:03:26

quote
6) Beslist niet toegeven aan de emotionele gedachte: "ach, laat dat ene lieve muisje maar!"



haha dat zou ik dus doen wink ;)


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-01-13 - 11:00:54

Tja dat deed ik ook in 1979!

in de maanden daarna ving ik naar schatting 400 muizen!!!!!!


parkietenpeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-01-13 - 11:29:15

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Natasja, hoeveel heb je er al?
laugh :D Peter

Radicaal!angry

Dirk,

Ik denk wel dat je ze hebt, ze zijn er wel maar je ziet ze niethappy :)

Ik denk dat overal waar vogels gehouden worden, muizen zijn. Die van jou zijn alleen veel slimmer. Ze ruimen hun keutels op, komen alleen 's nachts naar buiten.laugh :D


mlast
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2005-01-13 - 11:34:50

Die muizen zijn toch aardige beestjes??
Ze vreten alleen wat voer op.
wink ;)wink ;)
Maar ze kunnen verschrikkelijk stinken!!!

TIP!!
Als je een muis in een hokje vangt en die dood razz :plaat gaan is er een grote kans dat ze niet weer komen!!

ML
happy :)sad :(wink ;)laugh :Drazz :pangryshocked 8O


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 11:37:55

quote
Natasja, hoeveel heb je er al?



Ik heb 2 katten .. laugh :D

Overigens .. als je andere huisdieren hebt , bijv katten of honden dan wel goed opletten met gif ,dat het op plaatsen moet staan waar je andere dieren niet bij kunnen snapt iedereen wel maar ,... de muizen gaan ook ergens dood en zijn dan ook vergif voor hond of kat.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-13 - 11:38:34

moet ik nu eerlijk toegeven dat ik muisjes die gevangen worden door de katten nog altijd probeer te redden ? razz :p



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 222 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede