Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Caiques buitenvoliere wormen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Caiques buitenvoliere wormen
GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-06-28 - 23:44:33 send message to GeertsP

Sinds enige tijd eigenaar van een koppel caiques. Beschik over buitenren en binnenhok. Tot nu toe zitten ze alleen binnen maar op termijn ook buiten. Nu viel me op dat mijn caiques toch ook naar de grond gaan. Mijn vraag is nu waar ik in het kader van wormbesmetting rekening mee moet houden? Welke risico's, hoe het beste minimaliseren en hoe ga je ermee om. Mijn buitenren is overdekt , op de grond 30x30cm stoeptegels en een dun laagje brekerzand eventueel te vervangen door betere opties. Ik hoor het graag


P.Rooth
Website Member
Posts :2806

Website Member
2024-07-02 - 13:02:09 send message to P.Rooth

preventie is het sleutelwoord lijkt mij en met de voeding kom je al een heel eind .
Ik geef door het eivoer knoflook en gekiemde zaden met regelmatig gesnipperde uien en oregano zijn allemaal toevoegingen die tegen wormen werken .
Zand op de bodem is prima heb dat ook in het nachthok en buiten gewone natuurlijke bodem waarin ik knoflook geplant heb en oregano


GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-07-06 - 01:37:06 send message to GeertsP

Ik wil inderdaad proberen zoveel mogelijk natuurlijk te doen maar ik weet niet of ontwormen echt volledig te vermijden is. Suggesties ga ik toepassen vragen die ik heb
1.snipper je echt stukjes ui door het eivoer
2. Is de knoflook in poedervorm
3. Bedoel je met oregano de "wilde" oregano plant die ik ook in de tuin heb of ook het kruid dat je in een zakje in de winkel koopt?
Ik hoor het graag


P.Rooth
Website Member
Posts :2806

Website Member
2024-07-07 - 16:33:15 send message to P.Rooth

Ja ik snipper uien en die dat door eivoermengeling waarin ook gekiemde zaden zitten .
Knoflook is de poedervorm die bij mij standaard door het eivoer gaat . ( de Imme ) En oregano heb ik in de tuin en kan zo gevoerd . Is dat op heb ik de gedroogde vorm wat ook door het eivoer gaat daarbij is er oregano als poeder verkrijgbaar en u raad het al kan ook door het eivoer . Pepers is erg gezond en ook tegen wormen en ook dat doe ik in poedervorm door het eivoer . Niet te vergeten de rode paprika is ook gezond en een middeltje wat tegen wormen werkt .


P.Rooth
Website Member
Posts :2806

Website Member
2024-07-07 - 16:37:46 send message to P.Rooth

Ja ik snipper uien en die dat door eivoermengeling waarin ook gekiemde zaden zitten .
Knoflook is de poedervorm die bij mij standaard door het eivoer gaat . ( de Imme ) En oregano heb ik in de tuin en kan zo gevoerd . Is dat op heb ik de gedroogde vorm wat ook door het eivoer gaat daarbij is er oregano als poeder verkrijgbaar en u raad het al kan ook door het eivoer . Pepers is erg gezond en ook tegen wormen en ook dat doe ik in poedervorm door het eivoer . Niet te vergeten de rode paprika is ook gezond en een middeltje wat tegen wormen werkt . Rode paprika vinden de vogels lekker en met de huidige prijzen doe ik dat in gedroogde en gemalen vorm door het eivoer . Kurkuma en gember in poedervorm voer ik ook door het eivoer , variatie is nodig vind ik dus niet alles wat ik opnoemde op 1 dag maar iedere dag wat anders


GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-07-09 - 19:18:45 send message to GeertsP

Hoofdlijn is duidelijk. U heeft het voor veel componenten over gedroogde vorm . Droogt u dit zelf of koopt u het in een potje zoals gember, rode pepers etc.


P.Rooth
Website Member
Posts :2806

Website Member
2024-07-12 - 13:26:58 send message to P.Rooth

Ik koop zo goed als alle gedroogde kruiden , gember etc in gedroogde vorm en gebruik het in mijn eigen voeding . Alles in kiloverpakking anders betaal je jezelf scheel met die kleine rotpotjes in de gewone winkels . Uien ander verhaal geen uienpoeder die ken je overigens simpel zelf maken . Vruchten uit eigentuin zoals aardbeien bramen en rozebottels . Groenvoer ook uit eigen tuin niks uit de winkels . Cichorei is perfect groenvoer evenals paardebloemen de gehele plant


GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-07-15 - 20:45:01 send message to GeertsP

Ik wil proberen een basis te leggen voor reductie van wormen en bacteri?n. Knoflook poeder zal ik kopen en aanvullend oregano lijkt me een goede start. U heeft het vers uit de tuin of anders gedroogd. Ik heb oregano vulgare (de wilde plant) in de tuin. Moet ik hiervan gewoon bladeren zo klein mogelijk knippen en door eivoer doen? Kan ik bij alle eivoer verstrekking dit toevoegen of is en rustpauze af en toe wenselijk?


GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-07-15 - 21:38:51 send message to GeertsP

Ik wil proberen een basis te leggen voor reductie van wormen en bacteri?n. Knoflook poeder zal ik kopen en aanvullend oregano lijkt me een goede start. U heeft het vers uit de tuin of anders gedroogd. Ik heb oregano vulgare (de wilde plant) in de tuin. Moet ik hiervan gewoon bladeren zo klein mogelijk knippen en door eivoer doen? Kan ik bij alle eivoer verstrekking dit toevoegen of is en rustpauze af en toe wenselijk?


P.Rooth
Website Member
Posts :2806

Website Member
2024-07-20 - 10:38:22 send message to P.Rooth

wilde oregano met bloemen en al drogen en dat versnipperen is gelijk wat ik als gedroogde oregano koop . Boerenwormkruid kan ook verstrekt en daar zijn de meeste kromsnavels dol op . Succes


GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-07-20 - 16:28:13 send message to GeertsP

Dank voor de info. Over boerenwormkruid las ik wisselende verhalen maar als het veilig is dan doe ik dat er graag bij


GeertsP
Website Member
Posts :12

Website Member
2024-07-21 - 00:39:04 send message to GeertsP

Werken knoflook, oregano en boerenwormkruid ook anti bacterieel?


P.Rooth
Website Member
Posts :2806

Website Member
2024-07-22 - 14:15:29 send message to P.Rooth

knoflook en oregano werken antibacterieel . Gewoon even zoeken met de trefwoorden .
Bodembedekking in een klein nachthok of broedkooi gebruik ik Zeoliet en in de overige gebruik ik metselzand waarover stalpoeder voor paarden Je heb daarvoor meerdere soorten met oregano of eucalyptes etc . Ook antibacterieel .


jeffke kweker
Website Member
Posts :262

Website Member
2024-09-01 - 21:33:41 send message to jeffke kweker

Gewoon standaard 2 keer per jaar ontworming kuur geven
Voor en na de kweek


jeffke kweker
Website Member
Posts :262

Website Member
2024-09-01 - 21:34:00 send message to jeffke kweker

Gewoon standaard 2 keer per jaar ontworming kuur geven
Voor en na de kweek



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede