Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Oregano een kruid wat meer gebruikt mag worden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Oregano een kruid wat meer gebruikt mag worden
P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2022-11-03 - 20:59:23 send message to P.Rooth

Oregano is een kruid wat meer gebruikt mag worden ter preventie tegen ziektes en de jonge vogels sneller laat groeien daarbij is het effectief tegen Coccidiose , E.coli , Trichmoniasis , Salmonella en Wormen

Gebruik het zelf al een paar jaar en bevalt prima . Zijn verschillende merken en prijzen . te gebruik door het eivoer in poedervorm .


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2022-11-07 - 00:35:07 send message to KeesdeJongh

Gebruikt u dit het gehele jaar en elke dag of een paar keer per week? Hoeveel strooit u het over het zacht voer ?
Alvast bedankt voor u antwoord.

MVG Kees


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2022-11-07 - 09:42:14 send message to marc1

Ik gebruik al jaren met tevredenheid anti bacterie van Sjoerd Zwart ih drinkwater..
Hoofdbestandeel is oregano..

Nooit geen zieke vogels of sterfte onder de jongen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2022-11-07 - 11:08:07 send message to P.Rooth

gebruik is het hele jaar en strooi genoeg over de gekiemde zaden dat alles lichtelijk bedekt is een hoeveelheid is moeilijk aan te geven omdat ik alles in een grote beslagkom meng voor alle vogels
.Gedroogde oregano gebruik ik wat meer van . ( ) gebruik ik ook knoflook door het eivoer en gemalen pepers , gember en kurkuma wat ik afwissel op knoflook na dat is standaard toegevoegd aan het eivoer .


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2022-11-07 - 16:49:51 send message to KeesdeJongh

Bedankt voor jullie antwoord, ik zal het ook eens proberen.
MVG Kees


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2022-11-08 - 17:24:55 send message to J. Elsen

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Indien mogelijk, gebruik zoveel als het kan verse oregano.
Niet alleen de bladeren, maar ook de bloemen, zaden.
Zelfs de takken, al zijn deze niet medical.
Oregano kan ook gebruikt worden als bestrijding, afweermiddel, tegen onder andere ongedierte. Zoals luizen, bloedluis.
Het gaat hem vooral om de wilde oregano plant.
"Origanum vulgare", ook wel Griekse oregano genoemd, en "Origanum aetheroleum", ook wel Mexicaanse oregano genoemd.

En niet de "gewone" oregano, "Origanum marjolein". De "gewone" oregano die wordt gebruikt als keuken specerij.
"Origanum aetheroleum" bevat onder andere een natuurlijk gehalte van meer dan 93% carvacrol, waardoor het werelds sterkste natuurlijke antibioticum is.
Vanwege EU verordening antibiotica, wordt steeds meer en meer dergelijke natuurlijke antibioticum, zoals oregano (carvacrol) toegevoegd aan/bij dierlijke voeding. Onder andere voeding vleeskuikens.

Gebruik eens de zoekterm:
"Origami aetheroleum"
Dan bekomt je heel wat informaties wat betreft wetenschappelijke onderzoeken.

Ps. Het percentage cavacrol is voor het grootste deel afhankelijke van de voedingsstoffen planten.
Zo is het percentage cavacrol lager bij wilde oregano dat in Nederland wordt gekweekt. Dan de percentage cavacrol bij wilde oregano die in Mexico in de natuur voorkomt.
Oregano met witten bloemen hebben geen geneeskundige, medicale kracht, eigenschappen.
Denk er ook aan dat op sommige plaatsen, in sommige landen, de wilde oregano beschermt is.
Dat betekent dat deze plant in de natuur niet mag geplukt worden. Ook niet buiten Belgie om het mee te brengen naar Belgie.

https://www.vitaminesperpost.nl/actueel/carvacrol-in-oregano-olie:-goed-voor-afweersysteem



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede