Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > halsband parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : halsband parkieten
featherman
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-01-06 - 20:26:28

Ik heb mijn halsbanden in een buitenvoliëre zitten, vorig jaar heb ik rond deze tijd de blok erin gehangen, achteraf bleek dat dit veel te vroeg was, maar wat is nu de beste tijd om de blok er wel in te hangen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-01-06 - 20:38:07

Het is altijd een moeilijk vraag van wanneer hang ik de nestkasten erin. Halsbanden beginnen vaak vroeg. Echter vandaag was het supermooi weer voor januari dus dan begint het te kriebelen. Als je besluit deze erin te hangen zorg dat je dan bv. het nestkast via zo'n warmhoudplaatje kunt bijverwarmen indien het weer drastisch omslaat, de winter is nog niet voorbij.
Groet gert


featherman
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-01-06 - 20:44:14

De nestkast hangt dan in een geheel geisoleerd nachthok, vorig jaar was het rond deze periode dezelfde temp. maar toen ze eieren hadden is de temp. gedaald met als het gevolg bij het uitkomen van de eieren vond de pop het gevoelsmatig te koud en is dus niet van het nest gekomen om ze te voeren, met alle gevolgen vandien,


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2005-01-06 - 20:47:44

Wachten tot eind februari.


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2005-01-06 - 20:55:18

Destijds dat ik veel halsbanden had,ook nu nog een 2tal koppels,hing ik de blokken op de 2de week van maart ,daar had ik betere ervaring mee.Ook nog eerder gehangen maar met resultaat de jongen dood in het ei en/of jongen dood door de koude.Rond half maart kan koning winter nogmaals voor enkele dagen goed uithalen met vorst,dit heeft bij geleerd dat ik nog een beetje geduldig te zijn.Nadien heb ik geen problemen meer gehad.Dat is mijn ervaring.Groetjes


featherman
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-01-06 - 21:02:09

Bedankt voor de snelle en goeie tips.

groetjes Han


tjeppe
Oud Lid
Posts :56

Oud Lid
2005-01-06 - 21:55:22

hoi , ik zou ze der ook maar in, hangen ten vroegste eind februari , wink ;)
de man mag al wat agressief zijn , het is daarom nu nog te vroeg om het blok te hangen .
dus ik zou wachten tot eind februari .happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede