Wat vinden jullie van de digitale aangifte en betaling bij dit DNA Laboratorium ???
Ik was gewend om de veren op te sturen en kreeg na een mailtje van het geslacht het certificaat en de rekening thuis gestuurd.
Nu moet je digitaal de gegevens van de vogel(s) en de betaling doorgeven en de veren nasturen.
Je krijgt wel overal een bevestiging van maar ik vind wel dat dit verwarrend werkt zeker voor oudere mensen die niet handig zijn op hun PC en niet Internet bankieren.
Ik vond dit ook een beetje vreemd Henkdelaat en ben wat ouder .
Maar eenmaal bezig vond ik het gaandeweg wel makkelijk natuurlijk even wennen maar das met alles wat via het internet gebeurd
Betaling was eerst achteraf wat ik persoonlijk een beetje link vond . Certificaten en rekening kreeg ik gelijktijdig opgestuurd en als iemand niet zo eerlijk is wat dan ?
Al met al is het prima geregeld bij Bird Genetics
O ja internetbankieren is dan weer een verhaal apart dee dat eerst ook niet maar ook dat is gaandeweg geleerd En wie tegenwoordig geen internet heeft kan veelal bij een vriend of vriendin hulp zoeken en er zijn zelfs cursussen om digibeten of hoe ze genoemd mogen worden te helpen in de wereld wat internet heet
Blijven de grijze cellen actiever
Heb er ook geen moeite mee Paul omdat ik 25 jaar geleden al een computer cursus gevolgd heb maar ik kan mij voorstellen dat sommige oudere mensen niet graag hun bankgegevens vrij geven want als je internet bankiert dan komen toch je gegevens van je betaalrekening en spaarrekening op het scherm te staan tijdens het invullen van de betaalopdracht.
Dat achteraf betalen link is dat is waar want sommige wanbetalers verpesten het voor de eerlijke mensen.
Maar misschien was het toepassen van een incasso bureau ook een mogelijkheid geweest.
Het invullen gaat erg gemakkelijk, na de eerste 4 letters van de soort krijg je al keuzes die je aan kunt klikken, de latijnse naam staat er dan ook meteen. Op het zakje hoeft het dan niet perfect te kloppen, alleen het ringnummer uiteraard wel. Ik schrijf op de envelop het bestelnummer, dan kan er in principe niets fout gaan.