Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Panama amazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Panama amazones
mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2018-11-27 - 18:11:57 send message to mreyder

Is er nog aan Panama amazones met blanke snavel te komen? Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Panama's? Speciale zaken waar je bij Panama's op moet letten (hoorde dat t een van de meest agressieve soorten Amazone's is?)? Heb ze altijd heel mooi gevonden (door de blanke snavel nog mooier dan Geelvoorhoofd die ik ook erg mooi vind) en ben pas in het bezit van een volwassen man gekomen. Jullie snappen al: hij moet vergezeld gaan worden van een Panama pop.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2018-11-28 - 17:40:09 send message to Rik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Komt deze man toevallig uit Meppel?

Panama-amazones zijn prachtige vogels. Het zijn geen herrie-schoppers en volgens mijn niet veel anders dan andere soorten amazones.

Zo nu en dan worden wel eens losse vogels oude vogels aangeboden. Deze vogels komen vaak uit erfenissen van mensen die deze vogels in de jaren '80 hebben aangeschaft.

Aan een koppel panama's is eigenlijk niet meer te komen. Laat staan een losse pop.

Soms worden nog wel eens losse poppen aangeboden door iemand uit Tsjechië. Bij deze man heb ik ooit eens een amazone gekocht die na in ontvangst name nog niet zelfstandig bleek te eten.

Verder is mij ooit een losse pop aangeboden vanuit Duitsland voor 950 EUR, maar die had geen zwarte snavel.

Probeer het anders eens in de Amazone-groep op Facebook. Dan heb je de grootste kans dat je een pop een koppel kan bemachtigen. Of kijken tierflomarkt.de





mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2018-11-28 - 20:58:28 send message to mreyder

Bedankt voor de tips! Vooral de Amazonegroep op FB kende ik niet. Mijn man is idd een oude vogel, ik denk nog een import. Hij zit nu nog in het nachthok, als het weer beter wordt (minder guur) probeer ik 'm even buiten te laten. Zat voor de aankoop ff te twijfelen of m'n vluchten geschikt zijn voor Amazone's, ze zijn 1 meter breed. Maar wel 6 meter lang. Een kennis die amazones houdt vond t ruim genoeg en vond 'm zo mooi, dat ik 'm gekocht heb.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2018-11-29 - 18:48:55 send message to Antonia

Heb je al in Erica gevraagd ? Vast wel...


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2019-02-03 - 20:25:57 send message to mreyder

ff een update: heb een week of 3 geleden een popje gekocht. Een huiskamervogel waar men geen tijd meer voor had. Leek me eerder een pop dan een man en na sexen bleek ze gelukkig idd een pop je zijn. erst een weekje in haar eigen kooi voor het nachthok van de man en toen bij de man gezet. Gaat erg goed, alleen is de man wel heel erg agressief naar mij toe geworden, probeert me echt aan te vallen. Popje is denk ik net als de man een behoorlijk oude vogel. Maar zolang ze het met zn beiden kunnen vinden vind ik het prima.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2019-02-04 - 14:50:35 send message to henkdelaat

Het is amazones eigen dat ze agressief worden als het onderling klikt dat zijn of worden meestal de beste koppels.

Ik heb ook ooit zo'n amazone man gehad die mij aanvloog als hij de kans had.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2019-02-06 - 21:01:12 send message to mreyder

Goed om te horen! Ik verwacht dat ze al behoorlijk oud zijn, maar wie weet....


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2019-02-07 - 09:03:47 send message to henkdelaat

Wat is oud??

Heb enkele jaren terug nog met een tamme Blvh amazone pop gekweekt van 20 jaar oud.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2019-02-07 - 10:52:22 send message to mreyder

Weet t niet precies, maar t zijn tamme, waarschijnlijk importvogels. Ik verwacht dat ze dus zeker 20 a 25 jaar en misschien nog wel ouder zijn. Maar zolang ze t met z'n 2en samen naar de zin hebben is t goed.


meyersam
Website Member
Posts :215

Website Member
2019-02-10 - 13:35:52 send message to meyersam

Met beide vogels naar de dierenarts voor endocopie, dan weet je al gelijk in welke staat ze zijn.


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2019-02-12 - 23:27:09 send message to mreyder

Klopt. Maar laat geen endoscopie meer verrichten. Enkele vogels verloren of verknoeid na endoscopie. Weet dat n boel mensen wel goede ervaringen hebben, maar ik heb enkel slechte. Dus alleen DNA bij mijn vogels. Ik wacht t rustig af. Pop wordt nu ook erg broeds. Als ze te oud zijn dan zitten ze hier gewoon in t bejaardenhuis lol. Heb veel plezier van ze en die ouwe man test elke dag bij t voeren hoe snel mn reflexen zijn.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2019-02-13 - 10:28:35 send message to rupicola

Reflex test!

Hahaha, een feest der herkenning!



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2019-02-21 - 18:34:54 send message to Antonia

De enkele Panama's die ik ben tegengekomen waren toch al gauw 40+ of al 50+.
Maar wie weet wat ze nog kunnen, en het leukste is dat je er plezier van hebt happy :)


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2019-02-24 - 16:25:45 send message to mreyder

Da's inderdaad het meest belangrijke Antonia.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 196 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede