Hallo
Ik heb 2 koppel lorie’s Vd blauwe bergen.
En ik heb een lege volière van 5x3 meter met verwarmt nachthok van 2x1 meter.
Nu is mijn vraag zou ik daar een koloni van blauwe bergen in kunnen doen?
Heeft iemand daar misschien ervaring mee? En hoe zullen de kweek resultaten daar dan mee zijn?
Ik hoop graag op wat antwoorden
Dank jullie wel alvast!
IK ken zowel een Duitser als een Nederlander die in een dergelijke volière met 5 paar kweken. De Nederlander al zeker 7 jaar. De volière is in een glazen kas gebouwd. De Duitser heeft een grote volière met een gesloten puntdak er op waar de vogels meer schuilmogelijkheden hebben (zitten dan zeker uit de wind). Advies is 100% zekere (bv 5) paren tegelijkertijd te plaatsen. Niet achteraf nog een paar er bij plaatsen. Biedt plm 8 nestkasten aan.
Je kan het beste contact opnemen met ervaren Lorrie kwekers die zijn er voldoende hier in Holland en hier op Vogel arena zitten ook diversen leden die met Lorrie's kweken.
Bij 2 koppels is geen sprake van koloniekweek, het brutaalste koppel overheerst de ander. Een zeer grote voliere met 5 koppels dan is er sprake van koloniekweek. Dus geen voliere van bv. 3x4 m1. dat is te klein. Echter verwacht niet dat alle koppels kweken. Behalve meer nestkasten ook meer voerplekken aanbieden.