Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Probleem oplossing konings en in blok gaan !!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Probleem oplossing konings en in blok gaan !!!
jan koningsp
Website Member
Posts :23

Website Member
2018-05-05 - 13:44:32 send message to jan koningsp

Beste koningsparkieten kwekers hier bij deel ik mijn geslaagde ervaring met probleem van vele koningsparkiet kwekers dat vogels niet broedblok in gaan !!
Heb nu voor vierde keer koppel opgezet en broedblok gelijk bij jong koppel er in gehangen en voor de vierde keer kan ik melden dat ze de blok ingaan of ze er al jaren in gelegd hebben .
Had nu twee koppels opgezet geel x split zijn nu broedrijp en kan melden dat ze de blok zonder aarzelen in gaan en inmiddels heb ik een koppel 4 eieren liggen en ander koppel is ook bezig .
als koppel samengesteld is hang je gelijk de blok er bij je laat dit 3 jaar hangen tot ze broedrijp zijn blok niet weghalen alleen om schoon te maken natuurlijk en dan direct terug .
in die drie jaar zet men het controle deurtje open en zet het vast met schroef zo dat het niet kan dicht klappen .
u zult zien dat de nieuwsgierige konings het direct verkennen en er af en toe houtsnippers uithalen om op te knagen .
Als de broedtijd komt na 3 jaar maakt u in februari de deurtjes dicht en wacht gewoon tot ze beginnen met de broed en u zult zien dat ze gewoon de blok gebruiken om te leggen ik heb dit nu bij 4 koppels in verleden gedaan en totaal geen problemen gehad .
En weet nu dat dit 100 % werkt daarom deel ik dit graag met andere kwekers hier is echt geen fabel !!!
Ben blij om dit te kunnen delen want je weet dat dit soms groot probleem was in verleden heb zelf ook koppel gehad wat op grond de eieren gewoon liet vallen .
Hoop dat ik toch sommige kwekers blij heb kunnen maken met dit bericht want het werkt absoluut !!! groetjes en succes !!


jan koningsp
Website Member
Posts :23

Website Member
2018-05-06 - 13:03:42 send message to jan koningsp

Trouwens vriend van me heeft me gebeld en zegt na precies hetzelfde gedaan te hebben dat zijn samengestelde koppel ook nu gewoon blok in gaan !!!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede