Ik heb sinds een week mijn broedblokken opgehangen. In de voliere zitten 3 poppen en 2 mannen. Sinds dien vechten de 2 mannen om 1 pop ze paren ook beide met haar. 1 man paart ook met een andere pop.
Je zou zeggen genoeg keuze voor 2 mannen. Hoelang vechten mannen normaal om een pop.
De valkparkiet is een tamelijk sociale soort en kan, althans bij voldoende leefruimte, prima in kolonieverband worden gehouden.
In dergelijke gevallen wel altijd wat extra broedblokken ter beschikking stellen.
Waar in dit geval sprake van lijkt te zijn is de klassieke overtreding van een ongeschreven wet, waarbij geldt dat deze categorie vogels prima per paar dan wel per 3 paar of meer kunnen worden gehouden, terwijl 2 paar vrijwel altijd verkeerd gaat.
met andere woorden, maak er bij voldoende ruimte 3 paar of meer van of zorg dat je uiteindelijk 1 paar overhoudt, dan wordt het wel weer rustig.
Dank je wel voor jullie reacties. Ik wil er ook nog 1 man bij, maar het was tot voor kort nog niet duidelijk wat het geslacht van 1 valkje was. Aangezien er 1 koppel was dacht ik komt wel goed. Alleen nu gaat het popje vreemd. Maten voliere 3x2meter buitenverblijf en 1x1 meter binnenhok. Er hangen 3 broedblokken