Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ervaringen met hooded in gezelschapsvoliere? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ervaringen met hooded in gezelschapsvoliere?
Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2018-03-24 - 20:45:19 send message to Richard V

Wie heeft er ervaring met hoodedparkieten in een gezelschapsvoliere?

Ik heb onlangs een koppeltje gekocht. Ik vind dat ze niet helemaal tot hun recht komen in de binnenvlucht waar ze nu in zetten.

Lijkt me fantastisch ze in de buitenvoliere te hebben.
Het betreft een voliere van 12 meter lang en 2,5 meter diep.
Bevolking: 1-1 rijstvogel, 1-1- bourke, 1-1- mandarijnspreeuw, 1-1- zwartborstlijster en 1-0 rode kardinaal. Zeker niet overbevolkt dus.

let op: ik vraag hier niet zo zeer om advies. Ik weet dat presphotus in gezelschapsvoliere niet ideaal is. Toch heb ik wel de ervaring dat het met roodrugparkieten wel te doen is.

Kortom: wie heeft dit wel eens geprobeerd en wat is daar over te zeggen?


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2018-03-29 - 13:23:35 send message to Richard V

ruim 100 keer bekeken en nog geen reactie. Dan ga ik er maar even van uit dat dergelijke ervaringen eronder de bezoekers van VA niet zijn.
Voorlopig vind ik het risico te groot voor een experiment....Vooral omdat de meeste soorten nu in broedstemming komen


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2018-03-29 - 15:03:59 send message to Daniel

Ik denk dat inderdaad weinig mensen het hier geprobeerd hebben. Ik heb mijn hoodeds altijd appart gehouden en ik heb overwogen ze te combineren met goulds, maar ik heb het nooit aangedurfd. Het blijft een soort met karakter.


tigra
Website Member
Posts :195

Website Member
2018-04-03 - 02:01:49 send message to tigra

Ik heb ze ook apart...de jongen zitten wel in een voličre met bourkes...maar niet met kweek...
En nu Bij jou zeker niet als de rest in broedstemming is..


ginoheeren
Website Member
Posts :190

Website Member
2018-04-11 - 13:09:33 send message to ginoheeren

niet doen dat is mijn ervaring


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2018-04-11 - 13:41:09 send message to Richard V

Gino, vertel er eens iets meer over?


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2018-11-14 - 15:23:25 send message to Richard V

even een update.

Ik heb eerst goed geluisterd naar bovenstaande adviezen en heb het er niet op gewaagd.
Mijn koppel klikte totaal niet en ik verkocht de man aan het eind van de zomer. De losse pop heb ik vervolgens wel in die gezelschapsvoliere gedaan en dat ging prima.
In oktober vond ik een nieuwe man die ik in de zelfde voliere deed. De twee vogels klikten geweldig. Voerden elkaar binnen een halve dag en inmiddels liggen er 4 jongen in het nestblok. Dit is een goed geďsoleerd, maar onverwarmd nestblok, dus ik ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.

De hoodeds zijn overduidelijk de baas in de voliere. Dit gaat prima, waarschijnlijk omdat er geen enkele vogel in de voliere is die dit betwist.De bourkes, splendids en andere vogels hebben diep respect voor de hoodeds. Ook zitten ze niet achter de andere vogels aan te jagen. Tijdens de balts is dit een enkele keer kort gebeurd, mogelijk om ff stoer te doen.

B



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 257 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede