Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Overzicht artikelen kromsnavels in parksocieteit Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Overzicht artikelen kromsnavels in parksocieteit
Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-03-19 - 12:19:11 send message to Sam&dave

Is er iemand die toevallig een overzicht heeft bijgehouden welke vogels beschreven zijn in de parkietensocieteit de afgelopen 10 a 15 jaar.

Als ik nu een bijvoorbeeld informatie wil hebben van de ara maracana dan is dat flink zoeken in alle jaargangen.

Het zou handig zijn als iemand een lijst heeft.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2018-03-21 - 01:53:31 send message to Antony

Volgens mij hoef je daar alleen de decembernummers, waar de jaarinhoud staat, voor na te gaan...


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-03-21 - 11:41:31 send message to Sam&dave

Ja inderdaad. Dat zou de kortste klap zijn. Ik heb ze vanaf 2000 bewaard. Er zit toch altijd wel bruikbare informatie in die artikelen. Dingen die je toch weer vergeet na verloop van tijd. Ik denk dat ik zelf maar een index ga maken in Excel. Mocht iemand belang hebben stuur me dan een berichtje.


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2018-03-24 - 00:43:33 send message to Rik

Alle verhalen in het blad van de parkietensociëteit zijn zo'n beetje hetzelfde sad :(

Het blad gaat bij mij ongelezen de prullenbak in. Het enige wat is goed is zijn de ringen.

In de toekomst zou er eigenlijk een ringenlidmaatschap moet komen. Een goedkoop lidmaatschap, geen maandblad in de bus en alleen ringen kunnen bestellen.


Antony
Website Member
Posts :71

Website Member
2018-03-24 - 01:28:31 send message to Antony

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Rik, beetje vreemde reactie; zeker wanneer je het ONGELEZEN in de prullenbak gooit...Zelf lees ik toch hele verschillende artikelen maar dat kan aan mij liggen. Misschien een idee om zelf de pen ter hand te nemen want je wil toch niet tot de 'beste stuurlui' behoren?


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2018-03-24 - 16:38:09 send message to rupicola


De kwaliteit van dit blad is gedurende een periode (voor de huidige redactie) van matige tot zelfs ondermaatse kwaliteit geweest.

Naar mijn beleving zit de redactie van PS de laatste jaren echter beslist weer op het goede spoor en dat is ook wel de tendens die ik in het land verneem.
De vogeltijdschriften komen zo hier en daar nog wel eens ter sprake. wink ;)

Degene(n) die het blad ongelezen wegdoen zullen de verbeteringen uiteraard niet gemakkelijk opmerken.

Daarnaast is en zal er ook altijd sprake zijn/blijven van persoonlijke voorkeuren.
Hier is maar een passende oplossing voor, maar die is hiervoor al genoemd.

#


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2018-04-04 - 17:34:30 send message to Sam&dave

Kreeg gisteren het blad van de parkietensociëteit binnen. wat een prachtige zinvolle artikelen. Mooie artikelen met leuke tips. Bovendien leer ik nu eindelijk eens de verervingsleer begrijpen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2018-04-04 - 20:48:58 send message to henkdelaat

Mensen met jarenlange ervaring met Parkieten,Papegaaien,Kanaries,Tropen,enz die zullen alle verhalen die tegenwoordig in de vogel bladen staan al diversen keren gelezen hebben(en dan kan ik Rik wel begrijpen)maar beginnende kwekers en kwekers die regelmatig overschakelen op andere soorten vogels daarvoor staan er altijd goede en leerzame verhalen en kweekresultaten in.

Vogelbladen zijn vaak samengesteld door inzendingen van de leden van de Vogelbond die de bladen uitgeeft.

Dus Rik in het vervolg moet je zoiets van twee kanten bekijken.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2018-04-06 - 10:39:41 send message to rajar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Het blad gaat bij mij ongelezen de prullenbak in. Het enige wat is goed is zijn de ringen.

');

En dat is ook niet waar, net weer € 250 uitgegeven om vogels te laten chippen omdat de ringen niet meer leesbaar zijn en daar komt ook nog € 105 overheen voor nieuwe cites.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2018-04-06 - 15:44:13 send message to rupicola

De problematiek rond de leesbaarheid van ringen is bekend bij het hoofdbestuur. Er wordt momenteel getest op slijtage/behoud leesbaarheid en bovendien worden de ringen binnenkort van een andere leverancier afgenomen.

Chippen is echter wel de toekomst en zal uiteindelijk de rol van ringen overnemen.
Het is minder fraudegevoelig en ook esthetisch beter verantwoord. Bovendien zal de prijsstelling van chippen in de loop der tijd nog wel wat matigen.

wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede