Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > alarm: ekster eet niet meer. Wat te doen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : alarm: ekster eet niet meer. Wat te doen?
Annabella
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-12-18 - 22:09:58 send message to Annabella

Ik heb al 10 jaar een tamme ekster. Gerrit, maar het is een vrouwtje. Ze is bang van alle nieuwe dingen. Nu is de serre waarin ze zit aan het verzakken, dus we moeten verbouwen om te voorkomen dat de serre instort. Gerrit is bang voor dit nieuwe, eet niet meer. Wat moet ik doen?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-12-18 - 23:28:47 send message to Daniel

Beste Annabella, is het mogelijk het voer aan te bieden in de voerbakken waarmee ze bekend is en zo veel mogelijk toch de vertrouwde omgeving rond de voerbak na te maken? Verder zorgen dat het voer goed zichtbaar voor haar is. Meestal zorgt de honger dat ze dan toch gaat eten.

En mischien overbodig, maar je weet dat je in Nederland en Belgie alleen Eksters mag hebben die geringd zijn met een erkende ring voor Europese vogels. Dit ter bewijs dat het een in gevangenschap geboren vogel is en dat deze niet uit het wild komt.


Annabella
Website Member
Posts :2

Website Member
2017-12-19 - 01:18:01 send message to Annabella

Dit is al de tweede ekster die ik heb. De eerste is 20 jaar geworden, deze is 10 jaar oud. Ik maak ze niet zelf tam. Ik ben alleen een vrijwilliger op een dierenambulance. Kom ik een ekster tegen in een te krappe kooi dan breng ik hem naar thuis. Liever als de poltie hem afknalt, omdat hij vervelend is en kinderen lastig valt. Hij


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-12-19 - 12:07:51 send message to Daniel

Dat is bewonderswaardig Annabella, maar als dit informeel gebeurt kan dit toch problemen opleveren.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-12-21 - 22:07:37 send message to gerrit1950

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zijn heel eigenzinnig die eksters! en als ze iets weigeren kan je hen moeilijk op andere gedachten brengen.
(ik heb over eksters, niet over de Gerrits)


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-12-29 - 12:22:17 send message to Antonia

Hoe gaat het inmiddels met Gerritje, eet ze weer ?



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede