Auteur |
Onderwerp : alarm: ekster eet niet meer. Wat te doen? |
Annabella
Website Member
|
2017-12-18 - 22:09:58 |
|
Ik heb al 10 jaar een tamme ekster. Gerrit, maar het is een vrouwtje. Ze is bang van alle nieuwe dingen. Nu is de serre waarin ze zit aan het verzakken, dus we moeten verbouwen om te voorkomen dat de serre instort. Gerrit is bang voor dit nieuwe, eet niet meer. Wat moet ik doen?
|
Daniel
Website Member
|
2017-12-18
-
23:28:47 |
|
Beste Annabella, is het mogelijk het voer aan te bieden in de voerbakken waarmee ze bekend is en zo veel mogelijk toch de vertrouwde omgeving rond de voerbak na te maken? Verder zorgen dat het voer goed zichtbaar voor haar is. Meestal zorgt de honger dat ze dan toch gaat eten.
En mischien overbodig, maar je weet dat je in Nederland en Belgie alleen Eksters mag hebben die geringd zijn met een erkende ring voor Europese vogels. Dit ter bewijs dat het een in gevangenschap geboren vogel is en dat deze niet uit het wild komt.
|
Annabella
Website Member
|
2017-12-19
-
01:18:01 |
|
Dit is al de tweede ekster die ik heb. De eerste is 20 jaar geworden, deze is 10 jaar oud. Ik maak ze niet zelf tam. Ik ben alleen een vrijwilliger op een dierenambulance. Kom ik een ekster tegen in een te krappe kooi dan breng ik hem naar thuis. Liever als de poltie hem afknalt, omdat hij vervelend is en kinderen lastig valt. Hij
|
Daniel
Website Member
|
2017-12-19
-
12:07:51 |
|
Dat is bewonderswaardig Annabella, maar als dit informeel gebeurt kan dit toch problemen opleveren.
|
gerrit1950
Website Member
|
2017-12-21
-
22:07:37 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
Zijn heel eigenzinnig die eksters! en als ze iets weigeren kan je hen moeilijk op andere gedachten brengen.
(ik heb over eksters, niet over de Gerrits)
|
Antonia
Website Member
|
2017-12-29
-
12:22:17 |
|
Hoe gaat het inmiddels met Gerritje, eet ze weer ?
|