Hoe je de kleur ook omschrijft,en of je er nu duidelijke foto,s bij doet.
of je nu wel of niet zakt met de prijs. Anderen weten het altijd beter. Ze worden nu steeds voor minder aangeboden,en de broodkwekers maken de prijzen kapot. Er wordt al gekweekt met vogels van 3 maanden oud.Ende handelaren geven al bijna niets meer. Heb het afgelopen gezien wat de handel betaald. Gewoon belachelijk !
Bedankt Dundieje, dat is inderdaad waar ik op doelde en ik dacht dat het duidelijk was door mijn schrijfwijze. De mutatie is Turquoise en niet TurquoiseBlauw. TurquoiseBlauw is een vogel met op 1 chromosoom het gen voor Turquoise en op het andere chromosoom voor Blauw en dat is zo ver ik weet nog niet mogelijk bij kakariki's.
En Fredje het is jammer dat mensen niet zorgvuldig kweken, want behalve de mutatie zijn ook de gezondheid en het formaat belangrijk.
Bedankt Dundieje, dat is inderdaad waar ik op doelde en ik dacht dat het duidelijk was door mijn schrijfwijze. De mutatie is Turquoise en niet TurquoiseBlauw. TurquoiseBlauw is een vogel met op 1 chromosoom het gen voor Turquoise en op het andere chromosoom voor Blauw en dat is zo ver ik weet nog niet mogelijk bij kakariki's.
En Fredje het is jammer dat mensen niet zorgvuldig kweken, want behalve de mutatie zijn ook de gezondheid en het formaat belangrijk.
Ben al een stuk wijzer geworden en zie nu dat de meeste aanbieders van mutatie kakarikies zelf niet eens weten welke kleurslagen ze in hun kooien hebben zitten.
Hoe zit het dan met de Cinamon Blauw is dat ook gewoon Cinamon zoals met de turqouise.
Maar: hoewel het correct is om van turquoise te spreken ipv blauw vind ik het persoonlijk geen probleem om van blauw te spreken aangezien je een blauwkleurige vogel ziet en de echte blauwe nog niet bestaat. Zodra die er is corrigeert eea zich van zelf wel voor wat betreft het gebruik van de juiste benaming
Nu zagen we bij zowel de gould en de roseicollis dat mensen gingen selecteren en die vogels gingen verkopen als blauw ondanks dat het genetisch geen blauw mutatie is maar een geselecteerde turquoise. Bij beide soorten is nu het probleem dat je de echt blauwe mutatie lastig gaat ontdekken.
Kleurtjes blijft lastig.Bij pyrrhuras noemt tegenwoordig menig kweker de term Violet terwijl het dat vaak niet is maar de prijs van violet is een stuk hoger..om nog maar te zwijgen over de term blauw violet.