Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > panacur vloeibaar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2017-10-23 - 16:35:34 send message to P.Rooth

Zo dee ik dat vroeger ook Keesdejong maar om een dikke honderd Halsbanden en enkele kaketoes met een kropnaald te ontwormen ben je wel een tijdje zoet .
Vandaar indien ik zeker ben dat er een wormbesmetting IS dan doe ik dat door het eivoer wat ze graag lusten en krijgen ze wat meer daarvan zodat al de vogels voldoende binnenkrijgen . Zaden krijgen ze eerst niet dat geef ik dan nadat al het eivoer op is . Zo niet wel zaden aan eind van de dag en volgende dag weer eivoer met wormmiddel


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2017-10-23 - 22:24:51 send message to KeesdeJongh

Ontwormen doe ik enkel de koppels die daadwerkelijk wormen hebben, ik laat een paar keer per jaar mestonderzoek doen. alle vogels ontwormen met een kropnaald is inderdaad nogal een hele klus en is ook niet noodzakelijk maar dat is een andere discussie en moet ook ieder voor zichzelf beslissen.


gambino12345
Website Member
Posts :14

Website Member
2020-05-22 - 00:58:30 send message to gambino12345

misschien een late reactie maar hoeveel vloeibare panacur moet je mengen onder het eivoer per vogel?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2020-05-23 - 19:55:48 send message to P.Rooth

hangt van het gewicht / grootte van de vogel af 2 druppels voor een neophema 4 voor de grotere zoals halsband port lincoln etc


gambino12345
Website Member
Posts :14

Website Member
2020-05-24 - 22:43:46 send message to gambino12345

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


jef tienpont
Website Member
Posts :3

Website Member
2020-08-20 - 13:55:02 send message to jef tienpont

er wordt wel eens gezegd dat neophema's ook ontstekende ogen kunnen krijgen omdat ze wormen hebben .Wat denk je hierover? of hebben ontstekende ogen een andere oorzaak ?


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2020-08-20 - 19:38:14 send message to P.Rooth

vele neophema's gehad en nooit ontstoken ogen is denk ik een geheel andere oorzaak en dan zoek ik in de richting van tekorten in de voeding en mogelijk bacteriële infectie laatste is goed te behandelen met breedspectrum antibiotica zalf


J. Elsen
Website Member
Posts :361

Website Member
2020-08-20 - 20:45:07 send message to J. Elsen

Nogmaals een bewijs hoe het er bij vogelhobby soms aan toegaat.

Bij de ene vogelliefhebber zal een "bekend" Belgische vogelarts het wel weten.
Terwijl een andere vogelliefhebber zich vragen stelt bij onderzoeken naar oorzaken befaamde labo voor dierengeneeskunde.

Nogmaals een bewijs dat meningen dierengeneeskunde kunnen verschillen. En dit in de eerste plaats vanwege persoonlijke belangen.

Langdurige warme periodes, minder strenge winters. Of hoe je het ook noemen wil, kunnen rechtstreeks, onrechtstreeks, invloed hebben bij aandoeningen, ziektes.
Denk maar aan flagellaten, en waardoor ook oogontstekingen kunnen voorkomen.

Aandoeningen, ziektes, hebben meermaals rechtstreeks, onrechtstreeks, te maken met algemene term hygiéne.
En zeker bij oogontstekingen.
Zelfs aanwezigheid van soorten wormen, kan hygiéne oorzaak, of mede oorzaak zijn.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 130 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede