Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hypoxantha Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hypoxantha
mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2017-08-31 - 20:49:17 send message to mreyder

Ik heb een Pyrrhura molinea hypoxantha (dus een opaline) gekocht met een blanke snavel. Heeft iemand dit al ns eerder gezien? Het is dus geen cinnamon opaline (Pineapple), maar een opaline. Ik heb ze nog nooit met een vrijwel blanke snavel gezien. De vogel heeft lichtgekleurde poten. Ik weet dat er een recessieve opaline bestaat, maar deze moet toch donkere poten (en ook een donkere snavel) hebben?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-09-01 - 15:53:09 send message to Daniel

Er wordt bij opalines zo extreem op geel en rood geselecteerd dat je nu veel te lichte vogels krijgt. Ik heb er al gezien waarbij de helft van het zwart op de kop verdwenen is. Dus het kan een extreme selectievorm zijn.

De zogenaamde *recessief opaline* is absoluut geen opaline maar een eumelanine reductie mutatie waarbij we nog niet weten wat het is. Die vogels zijn een stuk donkerder en hebben gewoon een zwarte snavel en poten. Plaats anders eens een foto.


gerrit1950
Website Member
Posts :785

Website Member
2017-09-01 - 17:54:14 send message to gerrit1950

vertoont hij geen tekenen van cinnamondrager te zijn (als het een man is)


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2017-09-01 - 22:54:53 send message to mreyder

Het is duidelijk geen cinnamon. Of hij split is weet ik echter niet. Een foto lukt moeilijk, zit tijdelijk in een broedkooi.... Ik heb 'm eigenlijk gekocht juist omdat hij niet erg rood is. Kon deze en een andere opaline vinden (die wel een donkere snavel heeft) die beiden erg lijken op de oorspronkelijke opalines, voordat men begon te selecteren en kweken richting de roodserie.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede