Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn dubbele geelkopjes 2017 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-05-27 - 13:47:49 send message to Antonia

Er is nog een 6e ei gelegd, maar heeft ze op de grond laten vallen en was kapot.

Het 5e ei ligt er nog, vanochtend geschouwd en helaas onbevrucht.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2017-05-27 - 20:03:58 send message to Fredje15

Zou de dubbele geelkoppen een ruime voliére geven, dan ben je waarschijnlijk van alle ellende af !
Moeten ze zelf bij de rvo verplicht stellen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-05-28 - 14:32:09 send message to Antonia

Heb ik, maar mijn buren gaan daar niet mee instemmen als ik ze daat 24/7 in zou laten.
Het zijn ook tamme vogels die geregeld ruimte zat krijgen en zelfs mee op stap gaan.
Daarnaast zegt dat niks over wel of niet bevruchte eieren.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2017-05-28 - 22:12:30 send message to Fredje15

Een ruime voliére waar de vogels goed heen en weer kunnen vliegen ,en de juiste voeding heeft wel degelijk met bevruchting van de eitjes te maken hoor.Vervetting van vogels (en vooral de grotere amazones)is de grote oorzaak van onbevruchte eitjes) En het kweken met papegaaien ,en het houden ervan hoort gewoon in voliéres,en niet in kooien. Sorry hoor, maar dat is gewoon mijn mening !



Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-05-29 - 00:03:23 send message to Antonia

Nog veel beter.....we zouden helemaal geen vogels in kooien, volieres of parken moeten houden. Geen enkel dier trouwens...

Er zijn vogels die in redelijke volieres gehouden worden, tot ze voor nakomelingen moeten gaan zorgen, dan worden ze in broedhokjes gezet.

Er zijn ook genoeg vogels in hele mooie volieres die ook geen jongen krijgen.

En wat ik vooral bij veel vogels in mooie ruimtes mis is afleiding inde vorm van speel en sloopmateriaal. Minstens zo sneu als als geen hele grote ruimte.

Ik was al helemaal niet van plan om met ze te kweken, maar de natuur kan je nou eenmaal niet tegenhouden. En dan zal je het toch zo goed mogelijk voor ze moeten regelen.
Popje is verminkt en kan niet vliegen, het mannetje vliegt voldoende.

Ik weet dat mijn gaaies het beter heeft dan menig papegaai om me heen.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-05-29 - 15:13:05 send message to Sam&dave

Jammer dat deze topic een andere wending krijgt. Het ging over de kweek met dubbelgeelkoppen
Ik ben het er mee eens dat de kans op vervetting enorm is indien met de vogels klein ophokt. Maar er kunnen veel meer redenen zijn voor onbevruchte eieren. Misschien zitten er te veel veertjes rondom de cloaca (zou je kunnen verwijderen) maar ik denk dat het bijna nooit voorkomt dat bij doorleggen (> 4 eieren bij de amazones) er nog bevruchtte eieren gelegd worden. De reden is eenvoudig. Er vinden op een gegeven moment een aantal paringen (treden) plaats. In de dagen hierna begint de pop eieren te leggen. De ingespoten spermacellen blijven 12 tot 16 dagen goed en dus zijn vaak de eerste eieren bevrucht. Vermoed dat er tijdens het leggen er niet meer getreden is waardoor ei 5 t/m ? onbevrucht bleven. Ik zou het blok even weghalen en over een paar weken weer aanbieden. Succes verder Antonia


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2017-05-29 - 15:52:16 send message to Daniel

Goede huisvesting kan op diverse manieren en gaat zoals een aantal mensen al hebben aangegeven verder dan de vraag of je vogels wel of niet in een buitenvoliere moet huisvesten. Indien er behoefte is aan een discussie over hoe je het beste amazones kan huisvesten dan kan er een appart topic aangemaakt worden. In dit topic graag alleen de kweek van de dubbele geelkoppen van Antonia bespreken.


Fredje15
Website Member
Posts :121

Website Member
2017-05-29 - 20:41:35 send message to Fredje15

Hallo Antonia, ik probeer alléén maar aan te geven dat papegaaien in ruime voliéres minder kans hebben op onbevruchte eitjes dan vogels die in kooien zitten. En lees maar na in vogelbladen waarvan ik de naam misschien niet mag noemen ! Staat een artikel over vervettting van amazone papegaaien. Ik heb zelf vele koppels dubbele geelkoppen ,en weet dat deze vogels gauw te vet worden.Maar het is alléén maar een antwoordt op uw eigen vraag "onbevruchte en kapotte eitjes"
misschien kweek je volgend jaar dan wel met succes.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-05-31 - 22:57:44 send message to Antonia

Uiteraard weet ik dat amazones een wat hogere kans hebben te dik te worden, maar daar let ik wel op. Tegen dat ze gaan paren leggen en broeden komen ze beide aan, maar dat gaat er na die periode ook weer netjes af. Zal ergens goed voor zijn.

Ze zijn 10 en 9 jaar, maar het is pas hun tweede jaar dat ze serieus paren en eieren hebben.
Waar ik me meer zorgen om maak dan onbevruchte eieren is het kapot gaan en opeten ervan.

Ze ligt nog steeds op dat ene ei en er zijn er niet bij gekomen. Ik laat haar haar tijd uitzitten en dan op naar volgend jaar.
Het is voor mij geen must, maar uiteraard zou ik het erg leuk vinden als het wel een keer gebeurt happy :)

Dank allemaal voor de reacties..


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2017-06-01 - 13:25:58 send message to Sam&dave

Als het hier om parkietjes ging was het geen burning topic geworden. Het gaat om supermooie citesvogels waarvan we allemaal willen dat er meer van komen. Super veel succes toegewenst Antonia en ik zou haar inderdaad maar lekker 28 dagen op het ei laten zitten. Is goed voor het leerproces. Hou ons op de hoogte! Erg leuk om te volgen.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2017-06-01 - 14:47:35 send message to Antonia

Dankjewel



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede