Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > ruilen van vogels
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-11-08 - 17:53:41 send message to anouk04

Zooo dat is inderdaad echt veeel te klein voor een koppel ara's.ik vind de minimale voliere voor een koppel toch wel 2m x 3m.dus als je de ruimte heb zou ik het groter maken.
Het zelfde voor grijze die in kweekboxen gehouden worden is ook zielig.maar wat de ruil betreft zou ik me er niet veel van aantrekken.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-11-08 - 21:55:14 send message to Erik D.

over de ruil heb ik niets meer gehoord ben wel van zin de voliere nog met 1,80 te verbreden dan hebben ze 3,90 br op 1,60 diep en 2,10 hoog denk wel dat dit voldoende is maar het probleem is er dan takken te vinden


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-11-09 - 11:19:36 send message to Rik

Wilgentakken van 1,60 zijn wel te vinden.

Anders koop je een paar kettingen en bevestig je deze aan het dak van de volière. Dan kun je de takken daar aanhangen.

Mooi dat de vogels in ieder geval in de frisse buitenlucht kunnen zitten. Dat doet ze goed.



P.Rooth
Website Member
Posts :2798

Website Member
2016-11-09 - 15:33:32 send message to P.Rooth

kleinere boompjes gebruiken als tak liefst hardere houtsoort zoals Es geen eik vanwege looizuur in bast en hout .
Gemeentelijke plantsoenen dienst vragen ken je vaak voor niks dikkere takken krijgen anders een taart doet wonderen


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-11-09 - 16:48:11 send message to henkdelaat

Rik,

Geen kettingen als het kan heeft menige papegaai nagels door verloren die klem komen te zitten tussen de schakels.

Gewoon kijken in het buiten gebied waar ze wilgen aan het knotten zijn kan je ze vaak zo opladen en zoals Paul zegt een taart doet wonderen.


anouk04
Website Member
Posts :67

Website Member
2016-11-10 - 00:41:40 send message to anouk04

Top dat je het hok groter gaat maken.en 160 takken zijn er genoeg tevinden.succes


Johan Gaas
Website Member
Posts :55

Website Member
2016-11-10 - 09:02:38 send message to Johan Gaas

Wilgentakken voor Ara's zou ik niet doen. Voordat je de kooi uit bent zijn ze al doorgeknipt. Met eik en kettingen heb ik nog nooit problemen gehad en die gebruik ik al jaren.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-11-10 - 19:23:30 send message to Erik D.

beste vogelliefhebbers voor takken te vinden van 3,60 is al vrij moeilijk hoe doen jullie dat en hebben jullie ook misschien enige foto s er van dan kan ik wat insperatie opdoen hoe anderen het doen of enige tips alles is welkom bij mijn grijze was het vrij simpel maar ara s is toch wel even iets anders en wat voor takken kan men er voor gebruiken ik heb nu wilde kers er in staan eik de ene zegt niet doen de ander dan wel weer dat het kan nu ik hoor het wel van jullie MVG.



dundieje
Website Member
Posts :234

Website Member
2016-11-10 - 22:11:05 send message to dundieje

Denk niet dat het looizuur dat in onder andere eiken zit een probleem is.
De meeste blokken zijn hier van eiken.
En een veelvoud daarvan is al kapot gevreten.
Nooit problemen mee ondervonden.

Bij lange stokken zou je ook aan bamboe kunnen denken.
Goed te verkrijgen,en licht in gewicht.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-11-20 - 18:39:05 send message to Erik D.

beste vogelvrienden wat voor takken kan ik in de voliere gebruiken ik bedoel van welke bomen voor bij mijn ara s bedoel daarbij gelijk denneboom eik conifeer en dergelijke BVD


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-11-20 - 22:23:23 send message to kamervoliere

ik zet ook wel bomen ondersteboven in de voliere met de wortels omhoog en de stam in de grond.het mooiste is een stronk met een lange groote stam


koenders
Website Member
Posts :45

Website Member
2016-11-21 - 00:38:36 send message to koenders

Heb dit jaren geleden ook mee gemaakt had een koppel roodvleugels dat niet klikte. Kwam door een kennis in contact met iemand waar dat ook het geval was. Na contact besloten de mannen te ruilen. Het klikte meteen goed en na een maand eitjes en naar enkele weken 3 jongen op stok. Wat denk je de persoon stond op de stoep en wilde zijn man weer terug. Heb hem met harde had het erf af gejacht. Zo zie je maar mensen zijn rare wezentjes.


Arya
Website Member
Posts :15

Website Member
2017-02-23 - 18:57:36 send message to Arya

Wat ben ik blij dat ik deze topic heb gevonden. Mensen geloof deze smerige handelaar niet. Het gaat hier om een bedrieger!

Mijn partner was laat bij hem aangekomen, het was daar donker en Eric zei dat hij de vogels niet wou verschuwen dus mijn partner wou niet zeggen ik wil ze eerst zien aangezien hij zelf kweker is en begrip voor had en men partner had ook twee uur ver gereden voor de ruil. Eric durfde zelfs de grijsjes niet te vangen en jaagde hij ze met een net de bench in. Elke keer men partner vragen wou stellen ivm de grijsjes begon Eric over de ara's. Toen mijn partner thuis kwam en we ze uit de bench haalde verschoten we hoe erg deze grijsjes eruitzagen. We hebben nog al de berichten staan van zelfs VOOR men partner achter de vogels ging. Volgens Eric (wat men partner meermaals gevraagd heeft) waren ze perfecte kweekkoppels. de veren waren zogezegd perfect, de nagels waren zogezegd perfect etc. Toen we de vogels eruithaalde was er ene geplukt op de kop, andere nagels kwijt en zelfs omgekeerde nagels, geplukt aan de nek en zelfs eentje een scheve bek.

En zo vuil dat ze waren! Te erg voor woorden!

Mijn partner heeft eerst volgende dag gecontacteerd en gezegd ik zou graag men ara's terug willen aangezien het geen eerlijke ruil was. Eric wou dit dus niet. ondertussen keken we ook nog om na te zien of deze grijsjes hun ringnummers klopte met wat er op papier stonden.
Ja hoor de papieren waren vervalst het waren 4 papieren met dezelfde ringnummer!!!

Hij stuurde een bericht terug met "pech, geruild is geruild" Daarna paar dagen daarna bleef hij echter men partner te treiteren van "ok je mag ze komen halen voor 2000euro per stuk." Waarop idd men partner had gezegd dat hij zijn advocaat ging contacteren. Hij had ze toen ook online gezet voor 2000 euro per stuk. ondertussen heeft hij de prijs laten zakken naar 1200 euro per stuk.

Ondertussen had mijn partner het gewoon laten rusten. Maar eric besloot om te blijven treiteren. Door berichten te sturen van dat ze echt wel schatjes zijn en dat ze op zijn arm opstapte en stelde vragen etc.. mijn partner bleef dit negeren.

Het is een ECHTE smerige bedrieger.

Nu lees ik in zijn andere topic dat het schreeuwers zijn En dat ze niet opstappen. Ik noem dit dus echt wel KARMA!

Wees gerust Eric dat mensen jouw naam al kennen!


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2017-02-23 - 20:43:33 send message to Daniel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier alvast een waarschuwing voor alle deelnemers aan het forum. Meningsverschillen mogen besproken worden, maar let het wel op het taalgebruik. Als het uit de hand loopt zullen we helaas genoodzaakt zijn dit topic te sluiten. Ook zijn er andere kanalen in Belgie om dit soort zaken op te lossen.


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2017-02-23 - 20:50:18 send message to Erik D.

kijk Daniel de ruil van de vogels was zijn voorstel als de mensen kijken naar mijn voliere zien ze de foto s van mijn vroegere grijze en hoe proper het in de rennen is een mens is vlug zwart gemaakt en ik had maar van 1 vogel papieren dus dit is ook weer van die flauwe hij heeft me verschillende keren gebeld en gedreigd en niet ik daar ik wist dat ik recht in mijn schoenen sta bij deze wil ik het even recht zetten en ik denk de mensen kennen me op vogel arena




Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 144 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede