Beste leden,
welke insecten eters zijn geschikt om mee te beginnen en niet al te duur, ik heb wel ervaring met zaad eters.
en kweken jullie zelf de insecten of koop je dat, graag zou ik wat uitleg hebben.
Ikzelf heb driekleuren glansspreeuwen. Erg leuke en makkelijke vogels. Ik geef ze universeelvoer en fruitpatee van orlux. Daarnaast geef ik ze gevriesdroogde meelwormen en pinkys en buffelowormen uit de diepvries. Vers fruit mag niet ontbreken.
Heb ik nog geen last van gehad. Mss bij andere insecreneters wel. Kan ook zijn doordat ze in de broedtijd nagenoeg overgaan op alleen insecten dat hun ontlasting hiermee verandert. Ik heb ze buiten in de voliere en heb daar geen last van/mee.
Alles hangt af van het formaat. Dit zijn echte vliegers. Mijn voliere was 2,5 meter lang en dat vindt ik krap. Deze is nu 6 meter.
Persoonlijk zie ik ze het liefst in de voliere met veel vliegruimte.
Vaak haal je met vogels op zolder ook ongedierte zoals muizen e.d.in huis dus heel goed schoonhouden en zorgen dat er al vallen staan voordat je muizen ziet want dan ben je al te laat en dan zitten er vaak meer als dat je denkt.
Ik heb al veel vogels op zolder gehad maar nooit ongedierte, mijn zolder heeft een dikke betonnen vloer, dus niks met tussen plafond, want dan kan ik me er wel iet bij voorstellen.