Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pech Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pech
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2004-12-16 - 21:26:48 send message to hjvdlindehof

weer een pech,voor de tweede keer in twee weken snachts een vogel doodgevlogen.vorige week mijn mooiste veelkleuren man,afgelopen nacht een mooie barnard man.doodvliegen kun je zien als er een bloeduitstorting op de schedel zit.ik heb mijn vogels in open rennen dwz 275 ren en een open nachthok van 1mtr.dus totale lengte 375.
ik heb al div. keren nachtverlichting aangebracht .op dit moment is bijna elke ren zwakverlicht op 3 na ,in een van deze drie zat de barnard
wie heeft er ervaring met nachtverlichting?of kun je misschie beter helemaal niets verlichten dan zien ze ook niets in het donker?


swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2004-12-19 - 00:27:01 send message to swaas

Ik heb altijd nachtverlichting gehad in mijn volieres, als de vogels van iets schrikken zien ze tenminste waar ze vliegen, het hoeft geen verlichting van 60W te zijn, in het donker horen ze geritsel, weten niet wat er gebeurd....en als er 1 is die in paniek begint te vliegen heb je de poppen aan het dansen, met alle gevolgen vandien.
Ik had een timer opstaan, die sloeg aan op een bepaalde voorgeprogrammeerde tijd, en sloeg dus s'morgens op hetzelfde systeem af, ik heb nooit geen ongelukken meer gehad, en de katten kregen geen kans om ze te pakken daar ze terug op een stok vlogen en niet aan het gaas bleven hangen.
Mijn licht ging NIET IN de voliere maar wel erbuiten tegen het gaas met de lamp naar onder gericht zodat het niet hinderde voor de vogels als ze gingen slapen, maar toch licht genoeg om terug hun stokken en eventueel hun nestkast terug te vinden.
Gebruik spaarlampen, kosten wat duurder maar zijn veel goedkoper in verbruik en niet zo fel, hebben een zacht licht.


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2004-12-19 - 08:38:16 send message to Jacqueline

sad :(

Zwaklicht is altijd beter dan geheel donker, vooral als je geen afsluitbaar binnen gedeelte hebt.
Je staat er van te kijken wat er zoal s'nachts rond je voliere sluipt aan katten en andere binnenlandse kleine roofdieren.

sad :(
Peter.


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2004-12-21 - 21:58:56 send message to hjvdlindehof

bedankt voor jullie reactie zaterdag ga ik in mijn laatste rennen 7 watt lampen monteren



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 136 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede