Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eksterjong blijft zitten
Dit onderwerp is gesloten
Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eksterjong blijft zitten
anita67
Website Member
Posts :3

Website Member
2016-05-11 - 16:20:36 send message to anita67

Goedemiddag ik ben geen kweker of handelaar en weet niet veel over vogels.ik heb een advies nodig voor een jonge ekster. Ongeveer 10 dagen geleden heb ik een jonge ekster gevonden. Ik kon hem niet laten zitten omdat ik ook katten heb die hem zeker opeten. Hij eet goed fladdert en is levendig. Maar ik ben een beetje bezorgd omdat hij blijft zitten. Het lijkt of hij niet op zijn pootjes kan staan. Ik heb geen idee hoe oud hij is en of eksters in het begin niet op hun pootjes kunnen staan. Als iemand hier iets vanaf weet??


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-05-12 - 09:50:45 send message to tropic

Ik neem aan dat het met de beste bedoeling is dat je een jonge vogel binnenhaald, maar aub, ieder voorjaar opnieuw, LAAT DE JONGE VOGELS WAAR ZE ZIJN, ze redden zich heus wel.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-12 - 17:08:30 send message to henkdelaat

Naar de dierenopvang brengen,want anders bent u strafbaar omdat een cultuur vogel een cites bewijs moet hebben.


anita67
Website Member
Posts :3

Website Member
2016-05-16 - 13:10:38 send message to anita67

De ekster kan nu op zijn pootjes staan en op een tak zitten. Ik wil even reageren op de reacties. De vraag die ik heb gesteld heeft dus geen enkele reactie gehad alleen maar kritiek over het illegaal bezig zijn en dat het niet nodig is om een vogeltje te redden. Ik woon in italie in de bergen waar het vol zit met wilde zwijnen dassen vossen enz. mijn kat heeft al 12 vogeltjes op mijn deurmat gebracht en NEE niet alle vogeltjes die uit een nest vallen " redden het wel". Ten tweede de vogelopvang hier is vol en voor een andere moet ik drie uur rijden. Ik heb de ekster niet om hem tam te maken of omdat ik zo graag een vogel wilde redden maar omdat ik een hulpeloos wezentje in mijn tuin heb gevonden die zonder hulp zeker een maaltje voor mijn kat zou zijn geworden. Volgende week laat ik hem door de dierenarts nakijken en als alles goed is hoop ik dat hij kan uitvliegen met zijn familie.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-05-16 - 18:23:33 send message to tropic

Anita, "Volgende week laat ik hem door de dierenarts nakijken en als alles goed is hoop ik dat hij kan uitvliegen met zijn familie"
Ijdele hoop, denk je dat zijn familie op hem zit te wachten en dat ze samen gaan dineren. Als je er zo zeker van bent dat de vogel een maal voor je kat zou zijn, sorry, maar dan heb je alles gewoon even uitgesteld. Deze vogel kent de natuur niet, en zal met zekerheid verloren zijn, of door de kat, of door honger, of door ander ongedierte.
Als je het echt met goede bedoelingen gedaan hebt, kan ik begrijpen dat je dit soort schrijven niet leuk vind, maar helaas, het is nu eenmaal de realiteit.
De natuur is nu eenmaal keihard, en de mens die zich ermee wil bemoeien doet meer kwaad dan goed.


anita67
Website Member
Posts :3

Website Member
2016-05-25 - 14:26:22 send message to anita67

Sinds 4 dagen heeft de ekster zijn vrijheid en elke dag komt hij "langs" . Misschien was de zin uitvliegen met zijn familie niet helemaal goed uitgelegd maar omdat zijn kooi van boven open was en zijn ouders elke dag langskwamen om hem eten te geven leek het mij de meest gepaste zin. Het is dus een fabel dat een vogel die gered wordt van een kat later toch op een nare manier aan zijn einde komt . Ik zie met mijn eigen ogen dat hij insecten van takken pikt en in het gras andere insecten zoekt. Met advies
van de dierenarts over voeding hebben we een vogeltje die
eigenlijk geen kans had zijn vrijheid kunnen geven. Hier op dit
forum heb ik alleen maar kritiek gevonden en uiteindelijk denk ik
dat ik ondanks dat ik illegaal een vogel heb kunnen redden en
hem een pAr weken in gevangenschap heb gehouden ik meer
respect voor de natuur heb dan de mensen die zoveel van vogels
houden maar ze in goed afgesloten kooien houden. Mijn
huisdieren zijn allemaal vrij in de tuin en het bos. Als de volgende keer iemand hulp vraagt of een advies is het misschien wat aardiger om een advies en geen kritiek te geven


Rik broekhuis
Website Member
Posts :5

Website Member
2016-05-25 - 15:47:44 send message to Rik broekhuis

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Fijn dat je deze ekster geholpen hebt, maar je kunt nog meer dieren helpen door je kat binnen te houden. Dit zou pas pas van respect voor de natuur getuigen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-05-25 - 20:16:57 send message to tropic

Sorry, maar hetgeen jij niet graag als antwoord leest zet je onder de noemer "kritiek", terwijl het als advies bedoeld was.
Maar goed, eind goed al goed. Jij weet en kent het tenslotte beter,dan wij die onze vogels opkooien.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-05-25 - 22:28:54 send message to kamervoliere

Anita ik ben het helemaal met je eens,de meesten houden zich stil neem ik aan vanwege toch al snel nemende hype van illegaal ec een echte natuurliefhebber moet doen wat die wil/kan doen.en niet zo in hokjes denken


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-05-26 - 12:35:40 send message to tropic

@kamervoliere. Als jij in het dagelijkse leven ook gewoon gaat doen wat je denkt of wil, en dan die raad nog aan anderen geeft ga je het mijns inziens ver schoppen in deze wereld van regels en wetten.


kamervoliere
Website Member
Posts :516

Website Member
2016-05-26 - 20:22:13 send message to kamervoliere

heb er geen probleem mee tropic ,en in alle hobbies heb je van die azijnpissers


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2016-05-27 - 01:44:56 send message to tropic

voel me niet echt aangesproken


kakarikie1956
Website Member
Posts :35

Website Member
2016-05-28 - 19:48:47 send message to kakarikie1956

ik lees nu pas de vraag van Anita,ik vind de antwoorden ongepast op haar vraag,iemand die het beste wil voor dieren,kan je op een andere manier dienen van antwoord,ik ga er niet verder op ingaan maar ik heb ook al in het verleden jonge vogels meegenomen én opgevoed die later terug de natuur ingegaan zijn,daar is niks verkeerd aan,elk zijn mening,én daarvoor moet Anita haar kat niet opsluiten,die heeft evenveel recht op vrijheid als de vogels.!


unknown
Website Member
Posts :82

Website Member
2016-05-28 - 22:51:37 send message to unknown

Heeft niet iedereen het recht op een eigen mening? Als er voor de vraagsteller antwoorden verschijnen die ervaren worden als kritiek, dan is dat zo. Indien je daar niet tegen kunt, stel dan je vraag op een natuurliefhebbers- of vogelbeschermingssite, een zelfde kritiek zal je te beurt vallen. Tenslotte kan ik me niet van de indruk ontdoen dat menig natuurliefhebber/vogelbeschermer gebruikt maakt van vogelkwekers sites en ja beste mensen, vogelkwekers houden nu eenmaal hun vogels in kooien, tot spijt van wie het benijdt.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2016-05-28 - 23:29:24 send message to Karel

Hiermee lijkt me alles wel gezegd en wordt het tijd de topic te sluiten voordat men elkaar nog verder in de haren/veren vliegt.........







Pagina : 1

Onderwerp gesloten



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede