Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Even snel een grijze roodstaart kopen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Even snel een grijze roodstaart kopen
Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-04-30 - 14:55:26

Best wel vreemd.

Vanmiddag was ik de winkel om even wat voer voor mijn vogels te halen. Voor mij werd een man geholpen.

Hij vroeg in de winkel wat soort vogels verkocht werden, hoe ze werden geleverd, wat een kooi erbij kost en of daar ook speelgoed in moest. Vervolgens besloot hij maar om te gaan voor een grijze roodstaart.

Best een vreemde gewaarwording om iemand in zo'n korte tijd beslissingen te zien nemen.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2016-04-30 - 15:32:00

En binnenkort staat deze grijze roodstaart weer op MP i.v.m. te weinig tijd of alergie!


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2016-04-30 - 15:47:24

hoi dan ben ik wel benieuwd naar waar dat was, doe mij maar een pm


J.ten Wolde
Website Member
Posts :229

Website Member
2016-05-01 - 13:18:36

Ben daar ook wel benieuwd naar!!


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-05-01 - 16:05:03

Het is niet mijn bedoeling om een winkel in diskrediet of iets dergelijks.

Het is eigenlijk meer dat mijn mond zo ongeveer openviel. Volwassen mensen die denken dat ze op bezoek zijn in een speelgoedwinkel voor volwassenen. Alleen kopen ze geen miniatuurtreintjes maar papegaaien. Uiteraard werd de papegaai niet direct geleverd maar geldt er in deze winkel een wachtlijst.

Het verhaal wordt er helaas niet anders van. De vogel zal met iemand meegaan die zich niet heeft ingelezen, niet weet dat roodstaarten behoorlijk veel stof produceren, veel rommel maken, beter als koppel gehouden kunnen worden, etc. etc.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2016-05-04 - 11:09:02

Dit zou de medewerker in de dierenwinkel eigenlijk aan moeten geven toch? Dat is immers de 'professional'..


Erik D.
Website Member
Posts :185

Website Member
2016-05-05 - 08:47:51

een winkelier wil verkopen uitleg is maar miniem daar deze mensen niet de nodige kennis hebben ik moet er wel aan toe voegen ze zijn niet allen het zelfde beter een grijze halen bij de hobby kwekers deze geven je nog de nodige info en je ziet de ouderdieren zitten lijkt mij het beste grt erik d


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2016-05-07 - 16:42:00

Persoonlijk vind ik het de koper meer aan te rekenen dan de verkoper.

Van iemand met een bepaalde intelligentie (en dat was hier het geval) mag je verwachten dat hij enigszins voorbereid op pad gaat.

Als de koper in deze geen vogel zou krijgen gaat hij naar een andere winkel of zoekt hij op Marktplaats. Daar is geen kruid tegen gewassen.

Nogmaals: het gaat mijn niet om de winkel of om iemand in diskrediet te brengen. De winkel is absoluut goed. Het gaat mij om de vreemde gewaarwording om iemand zo makkelijk beslissingen te zien nemen.

Zelf lijkt mij een tamme papegaai ook geweldig maar al 25 jaar lang vind ik de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Anders ging ik morgen een blauwvoorhoofd halen.


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2016-05-07 - 17:22:46

Rik,

Als je tijd hebt en een beetje verstand van een papegaai dan kan deze een geweldig leven hebben in huis,soms beter als bij sommige kwekers waar ze soms in (te)kleine kooien en donkere schuurtjes zitten om te kweken.

Maar om zomaar snel te beslissen om een papegaai te kopen weet ik niet of deze vogel lang bij zijn nieuwe baas zal blijven met als gevolg dat hij op een verkoop site gezet wordt(zielig).



jeffke kweker
Website Member
Posts :250

Website Member
2016-06-12 - 12:23:25

de grijzeroodstaart gaat eind dit jaar op de cités lijst moeten ze voorzien zijn van een cités ringen en cités docenten


avd1983
Website Member
Posts :6

Website Member
2016-06-12 - 19:50:25

als de vogel het nu niet wat dan ? ook strafbaar dan



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede