Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Advies voeding gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Shona123
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-10-13 - 17:21:02 send message to Shona123

Henk,

Dat is fijn, ik wist even niet wat ik ervan moest denken. De rosé weegt nu 336 gram. (Bij ons een paar gram aangekomen) Ik geef hem papegaai/grote parkietenvoer van beaphar. Dit is tot nu toe het enige voer die hij redelijk accepteert. Daarvan eet hij uiteraard de zonnepitten eerst en daarna gaat hij de kleine zaadjes eruit zoeken. Er zitten ook rozijnen en eivoer in.
Ik weet dat de zonnepitten niet goed zijn maar ben een beetje bang dat als ik die eruit laat/haal dat hij dus heel weinig binnenkrijgt. Ik bied ook elke dag verschillende groente en fruitsoorten en noten aan.
Is er een bepaalde zaadmengeling die u kan aanraden?
Hij eet nu in mijn ogen minimaal, zeker in vergelijking met mijn nandaya parkiet. Al weet ik dat bij mij die 2 qua energieverbruik zeer veel verschillen.


Shona123
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-10-13 - 17:37:09 send message to Shona123

Marc,

We hebben er inderdaad wel over nagedacht om een valkparkiet erbij te zetten maar hij is heel onzeker/angstig dus geen idee of dat wel goed zou gaan.


marc1
Website Member
Posts :413

Website Member
2015-10-13 - 18:13:41 send message to marc1

Misschien kun je een rustige vogel lenen, en dat proberen..
Het effect van een andere vogel kan heel gunstig uitwerken, maar zet ze dan wel even apart van mensen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2015-10-14 - 10:55:45 send message to Rogert

Ik ben er geen voorstander van om een advies te geven wat niet in de algehele gezondheid van de vogel dient maar in het kader van het opknappen van een vogel en daarna experimenteren kan je proberen om de melk van de havermoutpap te vervangen voor kokosmelk. Hier zit ook wel wat vet in.

Heel veel succes met de vogel!


Shona123
Website Member
Posts :9

Website Member
2015-10-15 - 00:17:04 send message to Shona123

Iedereen heel erg bedankt voor de adviezen. Ik zal tzt nog wel de vorderingen plaatsen.

Groetjes Shona



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede